Autor |
Wiadomość |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Sob 21:52, 22 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Troi napisał: |
po betonie jeździ sie dużo lepiej |
Wszystko i tak zależy od wykonania. Poza tym różnica między Polską a Niemcami to brak ograniczeń na dużej części autostrad u naszych sąsiadów. Czasem te równiutkie jak stół betonowe nawierzchnie zaczynają być denerwująco "sztruksowate" (w poprzek) przy prędkościach zbliżonych do naszych dozwolonych (na niektórych przy takiej właśnie prędkości się to wrażenie wzmaga), a na dobrze zrobionym asfaltobetonie tego nie czuć.
Co do Gliwic - panowie drogowcy chyba się tak wynudzili przez ostatnie dwa lata że tym razem nawet zimy nie przeoczyli, chociaż jak przed chwilą jechałem to 40 km/h przekraczać się bałem (tfu, rym)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 22:49, 22 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Mnie coś wczoraj tknęło i chciałem zmienić opony, ale była kolejka i wysłali mnie na przyszły piątek. Być może czeka mnie więc tydzień jazdy po śniegu na letnich.
A pługi też dzisiaj widziałem. Duży plus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
martinextra
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice (Obr. Pokoju)
|
Wysłany: Czw 22:17, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Źródło: PAP
Gliwice: Ulica Pszczyńska wkrótce wyłączona z ruchu w związku z przebudową węzła "Sośnica"
26.11.Katowice (PAP) - Uczęszczana ulica Pszczyńska w Gliwicach (Śląskie) zostanie na początku grudnia wyłączona z ruchu na odcinku obejmującym węzeł "Sośnica" na autostradzie A4. Zamknięte zostaną też wszystkie łącznice Pszczyńskiej z A4 - poinformował w środę Urząd Miasta w Gliwicach.
Drogi te będą nieprzejezdne przez kilka miesięcy. Natomiast przez cały czas trwania robót autostrada A-4 w Gliwicach ma być przejezdna.
Węzeł "Sośnica" jest właśnie przebudowywany, by łączyć A4 z budowaną autostradą A1. Prace mają się zakończyć jesienią 2009 r. Będzie to największy węzeł autostradowy w Polsce.
Decyzję o zamknięciu drogi podjęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za budowę autostrady A1. Inwestycję realizuje grecka firma J&P AVAX. Nie sposób określić dokładnie, kiedy Pszczyńska zostanie otwarta - to zależy od postępu prac, zależnego z kolei od pogody.
"Będzie to utrudnienie, ale to przecież olbrzymia inwestycja, łącząca dwie autostrady i drogę krajową. Tego się nie da zrobić bezboleśnie. Możemy natomiast zapewnić kierowców, że po zakończeniu prac zaoferujemy im zupełnie nową jakość" - powiedział w środę PAP rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA Wojciech Gierasimiuk.
Jak wyjaśnia, przejazd samochodów utrudnia realizację inwestycji, a ul. Pszczyńska stanie się wkrótce terenem budowy. Od 18 listopada zmieniła się już organizacja ruchu na autostradzie A4 w pobliżu węzła. Zamykane są pojedyncze pasy ruchu przy jednoczesnym ograniczeniu prędkości pojazdów doá50 km/h. Utrudnienia te obejmują 500-metrowy odcinek autostrady, ale ruch samochodów możliwy jest w obu kierunkach.
Na początku grudnia zupełnie zmieni się natomiast organizacja ruchu pojazdów przemieszczających się dotąd ul. Pszczyńską. Będą nią mogły przejeżdżać wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej i pojazdy uprawnione - w tym samochody dojeżdżające do firm zlokalizowanych w pobliżu ul. Pszczyńskiej i Okrężnej. Dla pozostałych kierowców zostaną wyznaczone objazdy.
Objazd dla samochodów osobowych poprowadzony będzie przez węzeł "Bojków" - ul. Rybnicką i węzeł "Ostropa" - ul. Daszyńskiego. Objazd dla samochodów ciężarowych, powyżej 3,5 tony, zostanie wytyczony przez węzeł "Kleszczów" i drogę krajową 88 - tzw. starą autostradę. Na początku grudnia na autostradzie staną znaki zakazujące ciężarówkom zjazdu záA4 do śródmieścia na węzłach "Bojków" iá"Ostropa".
GDDKiA wyjaśnia też, że objazd w kierunku prowadzącej z Gliwic do Tychów drogi krajowej nr 44, której częścią jest ulica Pszczyńska, zostanie poprowadzony z autostrady A4 przez węzeł "Wspólna" w Zabrzu do skrzyżowania w Paniówkach. Firma zapewnia też, że nieprzejezdna obecnie ul. Bojkowska zostanie otwarta przed zamknięciem ul. Pszczyńskiej. (PAP)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:13, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
No to mam nadzieję, że już za rok będziemy śmigać nowym odcinkiem autostrady szkoda tylko że do Czech dopiero rok później
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 22:19, 02 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zakończył się okres składania wniosków w ramach tzw. "schetynówek". Gliwice zgłosiły trzy, ale dosyć "dziwne" projekty. Myślałby ktoś, że ewentualne dofinansowanie pójdzie na przykład na budowę obwodnicy, a tu niespodzianka:
1. modernizacja ul. Głównej - kwota dofinansowania: 3 mln zł
2. budowa dwóch zatok autobusowych na ul. Wyczółkowskiego - 147,5 tys. zł
3. budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Guttenberga i Nobla z budową zatok autobusowych - 1,534 mln zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Wto 21:47, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Na wysepce na ul. Pszczyńskiej przy skrzyżowaniu z ul Jasną zamocowano odblaski na krawężnikach, widać kieowcy mieli jakieś trudności z dostrzeżeniem jej. Całkiem fajnie to wygląda, nawiercono kawężniki i wpuszczono w nie takie okrągłe odblaski, takie rybie oczy - przynajmniej nie żadne daremne plastikowe naklejane na lepik czy inne świństwo. Wygląda ładnie w dzień i w nocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:05, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mam nadzieje ze pojawia sie na rondzie kozielskiej z łabędzką bo krawężniki przy stacji w nocy są kompletnie niewidoczne a koło łatwo można stracic ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Śro 0:05, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Btw. ktoś się dziś ładnie zagapił (albo przed czymś uciekał, np. pieszym) na Kujawskiej, bo widziałem ostre ślady i rozwalony słupek na wysepce na wjeździe na rondo od strony Sośnicy - ktoś przygapił i przejechał z dużą prędkością na wprost przez tę mini wysepkę ze słupkiem. Ładnie musiał sobie auto zniszczyć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:37, 19 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | 1. modernizacja ul. Głównej - kwota dofinansowania: 3 mln zł
2. budowa dwóch zatok autobusowych na ul. Wyczółkowskiego - 147,5 tys. zł
3. budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Guttenberga i Nobla z budową zatok autobusowych - 1,534 mln zł |
I to by było na tyle jeśli chodzi o "schetynówki", bo wszystkie trzy gliwickie projekty zostały odrzucone ze względów formalnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 22:41, 25 Gru 2008 Temat postu: ? |
|
|
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy do niedawna na moście nad Kłodnicą wzdłuż Okulickiego nie było ograniczenia do 20 ton?? Taka cyfra chodzi mi po głowie. A dzisiaj, gdy tam przejeżdżałem to zauważyłem znak ograniczenia do 32 ton. Czy to mnie się coś pomyliło czy zmienili oznakowanie?
Ps. Mam wrażenie, że znaki są czyściutkie, a to znaczy że prawdopodobnie nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:52, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
tak, są nowe - widziałem jak ekipa zakładała je. Postawili je ze względu na objazd na pszczyńskiej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 23:07, 25 Gru 2008 Temat postu: ? |
|
|
Mam rozumieć, że gdy nie było objazdu to dopuszczalne było 20 ton, a gdy wytyczono to cudownie most wytrzymuje obciążenie do 32 ton? Jeśli ktoś może potwierdzić, że jeszcze kilka tygodni temu było tam dopuszczalne 20 t będę wdzięczny.
Swoją drogą, niech co jakiś czas zmieniają objazd tak by wiódł innymi mostami w mieście, a w cudowny sposób będzie rosło ich dopuszczalne obciążenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:19, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
tak było 20 ton... taka ciekawostka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 11:06, 26 Gru 2008 Temat postu: Re: ? |
|
|
Robak napisał: | Mam rozumieć, że gdy nie było objazdu to dopuszczalne było 20 ton, a gdy wytyczono to cudownie most wytrzymuje obciążenie do 32 ton? Jeśli ktoś może potwierdzić, że jeszcze kilka tygodni temu było tam dopuszczalne 20 t będę wdzięczny. |
1. Tak, do niedawna było tam ograniczenie do 20t.
2. Ograniczenie do 20t nie oznacza, że po wjechaniu 30-tonowego pojazdu most się zawali. Przykładem ostatni konwój do Elektrowni Rybnik, gdy po moście toczyły się pojazdy 80-tonowe.
3. Ustanawiane ograniczenia to kompromis pomiędzy wartością użytkową mostu, a dbaniem o jego trwałość. W przypadku, gdy wymagane jest podniesienie wartości użytkowej mostu (umożliwienie przejazdu cięższym samochodom), można warunkowo zmniejszyć jego trwałość (przy większych obciążeniach most wymaga częstszych remontów).
4. Z ekspertyzy mostu na ul. Orlickiego wynika, że maksymalne obciążenie, jakiemu może on zostać poddany to ok. 150t. Wynika ponadto, że jest on w stanie takie obciążenie wytrzymać. W praktyce więc, gdyby brać pod uwagę tylko wartość użytkową, a nie dbać o trwałość, to na tym moście w ogóle można by nie stawiać żadnych ograniczeń tonażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 17:33, 26 Gru 2008 Temat postu: :) |
|
|
m966 dzięki za wiadomość. Skoro most jest taki wytrzymały i dobry, to dlaczego kilka miesięcy temu grupa ludzi miała pretensje do prezydenta Frankiewicza, argumentując swoje żale tym, że droga krajowa (czy tam objazd chyba dla budowanego węzła przy Arenie) wytyczona przez ten most to sprowadzanie możliwej katastrofy w ruchu drogowym. Jak widzę to nie mieli oni racji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|