Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 19:59, 23 Sty 2009    Temat postu:

gośćA napisał:
w następnych wyborach wybierzemy tego co ten T przywróci i rozwinie.


Napisał ten, co nie chodzi na wybory. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:31, 23 Sty 2009    Temat postu:

kaspric napisał:


Co do samej "atrakcji turystyczej" - Gliwice nie potrzebują atrakcji, żeby przyciągać ludzi z Gdańska (raz na kilka lat), tylko potrzebują takich atrakcji, by być centrum regionalnym dla okolic, by przyciągać mieszkańców Knurowa, Zabrza, Rudu cyklicznie, kilka razy w miesiącu. Dlatego zdecydowanie lepszą atrakcją byłby na przykład teatr, filharmonia, centrum kulturalne na wzór Ronda Sztuki - a byłby to podobny wydatek, bo jedno i drugie wymaga kosztownego utrzymywania.


Dla mnie konkretną atrakcją "regionalną" byłaby wyremontowana całkowicie starówka - kosteczka brukowa, knajpki i te sprawy. Gliwice w porównaniu do lokalnych miejscowości mają najlepsze ułożenie centrum - zwycięstwa jako deptak z tramwajem, pobliskie uliczki, w końcu rynek z całą okolicą - to coś gdzie każdy mógłby przyjechać, zrobić zakupy, wpaść do jakiejś knajpy.

Filharmonia --> w Gliwicach dla mnie nie realne. Potrzeba by naprawdę dużo pięniędzy, żeby stworzyć coś, co moglibyśmy nazwać filharmonią i orkiestrą Filharmonii Gliwickiej. Przy sąsiadującej zabrzańskiej (grają dużo, ale opinie wśród muzyków na ich temat są podzielone, zarabiają mało), śląskiej (lepszy poziom oczywiście) i NOSPRZe, który fakt faktem orkiestrą filharmoników, nie jest, ale swoją publikę ma, nie ma sensu na tworzenie kolejnej. Moja opinia.

Teatr jako taki mamy (GTM, Ruiny, x?), dla mnie przydałoby się ożywienie nieco Ruin, idealne położenie, klimat...

A co do centrum kulturowego, hm, tylko gdzie? Może gdzieś koło placu Mickiewicza wykupić jakąś kamiennicę? Razz Taki plac otoczony miejscami kulturalnymi ;D

Temat o infrastrkturze tramwajowej ;p

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 0:13, 24 Sty 2009    Temat postu:

^^ to był tylko przykład na lepsze spożytkowanie pieniędzy. Chodzi po prostu o to, że turystyczny tramwaj to bzdura, kosztująca bzdura.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 14:05, 24 Sty 2009    Temat postu:

Zdaniem Frankiewicza tramwaje nalezy zlikwidowac, bo woza malo ludzi i sa nierentowne i trzeba do nich doplacac.

Powtorze sie po raz nie wiem ktory - komunikacja miejska nie jest od zarabiania, a od zaspokajania potrzeb mieszkancow miasta - od dowiezienia ich z / do pracy, szkoly, kina itd.
Jesli ktos (a nie daj Boze prezydent miasta) twierdzi, ze linie komunikacyjne nalezy likwidowac, bo wymagaja subwencjonowania, to zgroza mnie ogarnia - jakim cudem u steru wladz samorzadowych znajduje sie ktos, kto ni cholery nie rozumie istoty uslug publicznych.

W jednym z wywiadow Frankiewicz twierdzil, ze (tu przyblizony cytat) "gliwiczanie jezdza tramwajami chyba tylko z sentymentu" - polecam wiez panu Frankiewiczowi wyjrzenie z okien urzedu miasta na przystanek i przyjrzenie sie tym tlumom "sentymentalistow" usilujacym wcisnac sie w godzinac szczytu to pojedynczego wagonu linii 1.

Kolejny "argment" Zygmunta F.: wieczorami tramwaje woza powietrze.
Zapytuje zatem - a autobusy nie?
Nawet w Warszawie w godzinach wieczornych tramwaje woza glownie powietrze, ale jakos nikt ich z tej przyczyny nie likwiduje, ani nie ogranicza ponad miare czestotliwosci kursowania - kazda linia kursuje nawet poza szczytem max co 10-12 minut (pomijajac rzecz jasna linie szczytowe, ktore poza szczytem w ogole nie kursuja).

Co do "wariantu bytomsko - bedzinskiego": bardzo prosze obu spraw nie mieszac, bo jedyne, co je laczy, to zastosowany tabor.

N-ka kursujaca w Bedzinie na ogryzku linii 25 z zalozenie miala byc "linia turystyczna" przy okazji szczatkowo spelniajaca role komunikacji publicznej.

Linia 38 w Bytomiu nie jest linia turystyczna - jest to zwyczajna (choc dziwna) linia komunikacji miejskiej zapewniajaca dojazd do 3 czy 4 cmentarzy. Linia ta niejako przy okazji i przez przypadek zaczela pelnic role linii turystycznej - z reszta nie przesadzajmy z jej turystycznym znaczeniem. Kursuja tam wagony typu "N" poniewaz linia ta nie ma na zadnym ze swych koncow petli, ktora jest konieczna do zmiany kierunku jazdy taboru jednokierunkowego, a N-ki sa dwukierunkowe.

Mysle, ze wszelkie wypowiedzi Zygmunta F. na temat puszczenia Zwyciestwa "pojazdow stylizowanych na historyczne", czy tramwaju niby-historyczno-turystycznego na N-kach, to nie sa realne pomysly, ktore on rozwaza jako mozliwe do zrealizowania - to gadki majace uspokoic "tradycjonalistow - sentymentalistow" i zamknac im usta.

"Pojazdy stylizowane na historyczne", czyli kiczowate autobusy udajace tramwaje albo traktory-parowozy to oczywisty nonsnens - tym bym sie nie przejmowal - brzydkie, totalnie niefunkcjonalne i trzeba je skades wytrzasnac (czyt: kupic albo zaplacic za wynajem), a poza tym smierdza wiocha - prezydent chce przeciez wielkomiejskosci Gliwic.

"Linia pseudohistoryczno - turystyczna" to tez jawna bzdura - aby mogla funkcjonowac konieczne jest utrzymanie dojazdu z zajezdni do centrum Gliwic, utrzymanie trakcji, stacji trakcyjnej (robi prad), przebudowa toru na Zwyciestwa na jednotor (przeciez ponoc potrzeba wiecej miejsca dla pieszych i ogrodkow), trzeba skades wziac tabor. A to wszystko kosztuje i to duzo, pieniedzy zas zbyt wiele nie przyniesie (grosze jakies) - bedzie wymagalo stalego dotowania. A przeciez argumentem prezydenta F. za likwidacja tramwajow jest ponoc ekonomia. Ergo - tez bym sie tym nie podniecal.
Powrót do góry
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:43, 24 Sty 2009    Temat postu:

Anonymous napisał:
Zdaniem Frankiewicza tramwaje nalezy zlikwidowac, bo woza malo ludzi i sa nierentowne i trzeba do nich doplacac.

Powtorze sie po raz nie wiem ktory - komunikacja miejska nie jest od zarabiania, a od zaspokajania potrzeb mieszkancow miasta - od dowiezienia ich z / do pracy, szkoly, kina itd.
Jesli ktos (a nie daj Boze prezydent miasta) twierdzi, ze linie komunikacyjne nalezy likwidowac, bo wymagaja subwencjonowania, to zgroza mnie ogarnia - jakim cudem u steru wladz samorzadowych znajduje sie ktos, kto ni cholery nie rozumie istoty uslug publicznych.
.


co za brednie !! reszty nie czytam bo wlaczyło sie koledze frankiewiczowanie o, przepraszam pieczarkowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Sob 15:17, 24 Sty 2009    Temat postu:

na tramwajach można jeszcze zarobić wystarczy poprawić ich wizerunek odkąd pojawiły sie nowe solniczki w Gliwicach dużo pasażerów przesiadło sie z zimnego brudnego tramwaju do nowoczesnych ciepłych autobusów ja bym poczekał aż wyremontują troche tego torowiska i dostaniemy 5 sztuk nowych tramwajów i zobaczył bym jak wtedy wygląda sytuacja z rentownością tramwajów moim zdaniem priorytet to puścić nową linie ulicą Piwną,Traugutta i Dąbrowskiego aż do Chorzowskiej wtedy był by to zalązek lini na północy miasta i łatwy dostęp do nowego centrum. Tylko nie wiadomo czy Unia po 2013 roku będzie chciała dawać kase regionom które umiejetenie je wydaje czy zamierza wspomóc wschodnią część kraju czyli tą biedniejszą.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Troi dnia Sob 15:20, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 15:18, 24 Sty 2009    Temat postu:

Gość napisał:
"Linia pseudohistoryczno - turystyczna" to tez jawna bzdura - aby mogla funkcjonowac konieczne jest utrzymanie dojazdu z zajezdni do centrum Gliwic, utrzymanie trakcji, stacji trakcyjnej (robi prad), przebudowa toru na Zwyciestwa na jednotor (przeciez ponoc potrzeba wiecej miejsca dla pieszych i ogrodkow), trzeba skades wziac tabor. A to wszystko kosztuje i to duzo, pieniedzy zas zbyt wiele nie przyniesie (grosze jakies) - bedzie wymagalo stalego dotowania.


Gość napisał:
Powtorze sie po raz nie wiem ktory - komunikacja miejska nie jest od zarabiania


^^ No to odpowiedziałeś sam sobie. Wink

A Frankiewicz nie narzeka na to, że musi rocznie dopłacać do tramwaju kilkaset tysięcy. On narzeka, że musi wydać przeszło 100 mln na jego modernizację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Sob 15:27, 24 Sty 2009    Temat postu:

m966 napisał:
On narzeka, że musi wydać przeszło 100 mln na jego modernizację.



dlatego poczekałbym do 2012 roku po kryzysie nie będzie ani widu ani słychu(oby:P) no i wokół skrzyżowania A1 A4 i A1 DTS:P wyrosną nowe firmy więc kondycja budżetu mam nadzieje znacząco sie poprawi.

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Troi dnia Sob 15:28, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 16:52, 24 Sty 2009    Temat postu:

Troi napisał:
dlatego poczekałbym do 2012 roku


Myślę, że właśnie tyle poczekamy. Definitywne decyzje odnośnie tramwaju będą podejmowane prawdopodobnie dopiero po wybudowaniu w Gliwicach DTŚ. Może to być rok 1012 albo 2013.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zuku



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:16, 24 Sty 2009    Temat postu:

moze kolega horsky na tym forum nie politykować? Jedno już poprzez swoje marudzenie zruinowal doszczetnie..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 22:34, 24 Sty 2009    Temat postu:

Ja mam generalnie mieszane uczucia co do tej akcji z likwidowaniem tramwaju. Z jednej strony jestem oczywiście przeciwko (z wiadomych względów). Ale z drugiej bardzo mocno kibicuję temu projektowi z wykorzystaniem linii kolejowej. Sam już dawno temu wpadłem na taki pomysł, ale wtedy wydawało mi się to niewykonalne. A tu proszę. Najchętniej widziałbym kompromis w takiej postaci, jak już opisałem (linie tramwajowe krótsze, ale gęstsze, uzupełniające "szybki tramwaj" na kierunku północ-południe). Ale gdybym miał wybierać tylko jedno z dwojga, to chyba wolałbym ten "szybki" (pewnie też z racji zamieszkania Wink).

PS. Może to będzie bluźnierstwo, ale warszawski Nowy Świat to jest ciekawy przykład tego, jak może wyglądać ul. Zwycięstwa z autobusami (zamiast tramwaju). Chyba nie tak zupełnie najgorzej?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gośćA
Gość





PostWysłany: Sob 22:51, 24 Sty 2009    Temat postu:

Witam!


Panie "Zuku" szybkie wnioski ale niestety nie celne - to nie ja - tu można prześledzić "gośćA" a nie gość??? Choć dość dziwne skąd Pan ma taką wiedzę??

A co do T jestem jego zwolennikiem i zgadzam się z wypowiedziami które T utrzymają w mieście - konieczne są inwestycje w nowe połączenia ale T4 pozostawiłbym w obecnym biegu. Wokół linii skupia się wielu mieszkańców - z pewnością zmieniłbym priorytet pierwszeństwa w kilku miejscach na rzecz T. Ale ten T dużo wozi i jakby ostatnio nawet więcej - i gdyby nowe /nowsze/ wozy się pojawiły to atrakcyjność jeszcze by wzrosła.

Pewnie że na nowe nowoczesne linie potrzebne są ogromne środki - ale miasto musi je znaleźć aby się rozwijać.
Mam nadzieję że nie zlikwidują "4".

Obecne koszty mogłyby być mniejsze gdyby istniał system rzetelnych rozliczeń z TŚ a nie jakieś uśredniania - i myślę że UM zastanawia się nad wyjściem z tej spółki. Poczekamy - zobaczymy.
Powrót do góry
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 0:20, 25 Sty 2009    Temat postu:

Mieszko, już lepszy przykład to samo Krakowskie Przedmieście:



I nie upieram się, autobus z deptakiem oczywiście mogą współgrać. Ale po prostu... wrzucene autobusu na Zwycięstwa to byłoby barbażyństwo, nawet nie będę tłumaczył, czemu Wink. Tramwaj w Gliwicach nierozwerwalnie jest związany z tą ulicą, to jest kawał historii miasta.
A rozwiązanie podobne do tego na warszawskim Nowym Świecie widziałbym na Dworcowej - od strony św. Barbary - Qubusa w przyszłości możnaby stworzyć całkiem szeroki trakt pieszy (jakieś 15m + zieleń odgradzająca od jezdni - średnio jest tam 20m do jezdni od budynków)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Nie 16:53, 25 Sty 2009    Temat postu:

W prawdzie to mało istotne, ale Nowy Świat wpada w ulicę Krakowskie Przedmieście. Obie w weekend są wyłączone z ruchu (za wieloma wyjątkami aut uprzywilejowanych - zwłąszcza, że przy Krakowskim Przedmieściu jest Pałac Prezydencki). Oczywiście w przypadku naszej Zwycięstwa to lepsza jest opcja Krakowskiego Przedmieścia bowiem z racji, ze jest całą w bruku (a konkretnie w granitach, marmurach itp.) to stwarza wrażenie prawdziwego deptaku bowiem będąc pieszym czujesz opór wchodzenia na asfalt gdy wokół chodnik z płytek bo czujesz różnice. Z kolei gdy schodzisz z granitowego chodnika na granitową jezdnię to czujesz, że to nie jest przestrzeń tylko dla aut. Nie wiem czy pisze zrozumiale bo to trochę trudne do ujęcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 19:47, 27 Sty 2009    Temat postu:

Gliwice myślą o likwidacji linii tramwajowych
Jacek Madeja 2009-01-27, ostatnia aktualizacja 2009-01-27 19:21



Gliwice to kolejne miasto, które poważnie zastanawia się nad likwidacją linii tramwajowych. - Tramwaj to finansowy worek bez dna. Musimy zdecydować, czy gliwiczanie chcą do niego dopłacać - przekonują władze miasta.

W Gliwicach przekonują, że los jedynej linii tramwajowej, na której kursują "1" i "4", nie jest jeszcze przesądzony. Jednak statystyki, które przywołują urzędnicy, są bezlitosne. W tym roku do obydwu połączeń miasto będzie musiało dołożyć 3 mln zł. To tylko koszty samej eksploatacji wiekowego taboru. Kondycja tramwajów wypada jeszcze gorzej, gdy podliczyć pieniądze potrzebne na modernizację torowiska. Tę urzędnicy oszacowali na astronomiczne 100 mln zł!

- To wyraźnie pokazuje, że z punktu widzenia komunikacyjnego i technicznego dalsze utrzymywanie tramwajów ma mizerne uzasadnienie. Są takie odcinki, gdzie wagony wożą powietrze, i wszyscy musimy za to płacić. W ostatnich latach na tej trasie zostało zlikwidowanych dużo zakładów pracy i tym samym ubyło pasażerów. Poza tym autobusy są o wiele tańsze. Wkrótce gliwicki PKM kupi pierwszy autobus z silnikiem hybrydowym, który śmiało może konkurować z tramwajem, jeśli chodzi o ekologię - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu.

Gliwickie tramwaje kursują z Zabrza i Rudy Śląskiej aż do pętli w Wójtowej Wsi. Od granicy z Zabrzem do gliwickiego dworca kolejowego wagony rzeczywiście raczej świecą pustkami, ale w śródmieściu pasażerów już nie brakuje. Na Zwycięstwa, głównej ulicy miasta, w godzinach szczytu wagony pękają w szwach. Wśród pasażerów próżno szukać zwolenników magistrackich planów. - Na przejazd przez centrum miasta nie ma lepszego sposobu niż tramwaje. Nie wyobrażam sobie, żeby przestały kursować - uważa gliwiczanka Dorota Swoboda.

Przeciwnikiem likwidacji gliwickich tramwajów jest prof. Kazimierz Kłosek, kierownik Zakładu Dróg i Kolei Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Naukowiec przekonuje, że tramwaje to transport z przyszłością. - To nie żaden przeżytek. Większość miast na zachodzie Europy wraca właśnie do tramwajów, bo są ekologiczne i pozwalają uniknąć korków. Oczywiście te, które obecnie jeżdżą po Gliwicach, nie zachęcają do podróży, ale to nie powód, żeby je od razu likwidować - mówi prof. Kłosek.

W Gliwicach podkreślają, że decyzja w sprawie tramwajów jeszcze nie zapadła. Na razie władze miasta zamierzają poznać opinię mieszkańców. - Nie chcemy nikogo stawiać przed faktem dokonanym. Dlatego najlepszym wyjściem będzie publiczna debata, w czasie której wszyscy zainteresowani będą mogli przedstawić swoje argumenty - mówi Marek Pszonak, przewodniczący rady miejskiej.

- Decyzję podejmiemy w połowie roku. Póki co większość argumentów przemawia przeciwko tramwajom. Miliony, które teraz idą na ich utrzymanie, moglibyśmy wydać na połączenie szynobusowe z Sośnicy do Łabęd po istniejących torach kolejowych - dodaje Jarzębowski.


_______________________________________________________________


to, o czym pisałem. Skrócić tramwaj do centrum i zachować tylko linię, np jednotorową, do zajezdni - może być jako odnoga od lini na Sośnicę.

btw za tydzień powinienem wreszcie się spotkać w sprawie stowarzyszenia, tramwaje to też byłby IMO jeden z priorytetów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 11 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin