Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
OczeQ



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kątowni

PostWysłany: Śro 13:23, 28 Sty 2009    Temat postu:

Kasprić; Jak tak dalej frankiewicz bedize brnął, to beidzesz miał tramwaj po zwycięstwa...
...na gumowych kołach :/

bitte:
[link widoczny dla zalogowanych]

(chodzi mi o treść pisma,nie o adresata)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OczeQ dnia Śro 13:25, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monarchi



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 11:19, 29 Sty 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Ja mam generalnie mieszane uczucia co do tej akcji z likwidowaniem tramwaju. Z jednej strony jestem oczywiście przeciwko (z wiadomych względów). Ale z drugiej bardzo mocno kibicuję temu projektowi z wykorzystaniem linii kolejowej. Sam już dawno temu wpadłem na taki pomysł, ale wtedy wydawało mi się to niewykonalne. A tu proszę. Najchętniej widziałbym kompromis w takiej postaci, jak już opisałem (linie tramwajowe krótsze, ale gęstsze, uzupełniające "szybki tramwaj" na kierunku północ-południe). Ale gdybym miał wybierać tylko jedno z dwojga, to chyba wolałbym ten "szybki" (pewnie też z racji zamieszkania Wink).

PS. Może to będzie bluźnierstwo, ale warszawski Nowy Świat to jest ciekawy przykład tego, jak może wyglądać ul. Zwycięstwa z autobusami (zamiast tramwaju). Chyba nie tak zupełnie najgorzej?



Dokładnie tak widzę ul.Zwycięstwa ,a właściwie to czy coś w ogóle musi po niej jeździć ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 11:35, 29 Sty 2009    Temat postu:

^^ Coś by się jednak przydało. Nie każdy ma krzepę, żeby przejść kilkaset metrów do najbliższego przystanku na piechotę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monarchi



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 12:38, 29 Sty 2009    Temat postu:

Może riksze Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
almansur



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: .:gliwice:.

PostWysłany: Czw 13:10, 29 Sty 2009    Temat postu:

^^ Mnie się podoba pomysł Wink To byłby niezły klimat!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 13:20, 29 Sty 2009    Temat postu:

Monarchi napisał:
Może riksze Wink


Koszmar. Żadnych riksz ani furmanek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Pią 12:22, 30 Sty 2009    Temat postu:




Zgroza Evil or Very Mad Fuj!! Czy takie bogate miasto nie stać na JEDNĄ! reprezentatywną ulice? Taka ulica jak na zdjęciu może powstać wszędzie co jest takiego szczególnego w niej? normalna ulica w mieście....

Samochody+autobusy= hałas i smrud + trudność z poruszaniem

deptak + tramwaj = lekki gwar ludzkich rozmów idących po pięknej kostce brukowej + dzwonek nadjeżdżającego tramwaju (coś pięknego) << tak ma wygladac Zwyciestwa w przyszłości a nie zaj**ana samochodami i autobusami

soory ale jak tu się nie wkurzać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Troi dnia Pią 12:24, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 16:51, 30 Sty 2009    Temat postu:

^^ Byś się zainteresował, to byś wiedział, że warszawski Nowy Świat nie jest "zaj**any samochodami". Jeżdżą tam tylko autobusy, taksówki i różnej maści służby. Co oczywiście nie przeszkadza w zamontowaniu kostki brukowej itd. (przykładem niech będzie Krakowskie Przedmieście). Skoro Warszawa się takiej reprezentacyjnej ulicy nie wstydzi, to dlaczego Gliwice by miały?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 16:53, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 18:20, 30 Sty 2009    Temat postu:

Troi ma rację, że tak powinna wyglądać każda ulica. Szczerze mówiąc dziwi mnie właśnie ten przykład, bo jezdnia + szerokie, zadbane chodniki to powinna być norma. Np Dworcową możnaby tak "odpieprzyć", ale Zwycięstwa potrzebuje czegoś ekstra!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40
Gość





PostWysłany: Pią 22:19, 30 Sty 2009    Temat postu:

Ku przestrodze gliwiczanom,

Cytat:


Bez tramwaju z Chorzowa do Katowic ani rusz

- Autobus zastępczy będzie jeździł dwa razy rzadziej i nie zatrzyma się na najważniejszych przystankach - denerwują się chorzowianie, którzy wcześniej podróżowali zlikwidowaną "dwunastką".


Tramwaj łączący Chorzów z Siemianowicami Śląskim przestał kursować wraz z początkiem roku. Pokonał go rachunek ekonomiczny. Połączenie było za drogie, a pasażerów za mało. - Zamiast tego będą jeździły dodatkowe autobusy. Mieszkańcy nie odczują straty tramwaju - przekonywali chorzowscy urzędnicy i przedstawiciele Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP.

Najpierw pasażerowie "dwunastki" mieli się przesiąść do autobusu 663. Na trasę wyjechało ich więcej, a częstotliwość kursowania została zwiększona do 15 minut. Co z tego, kiedy trasa obydwu linii tylko częściowo się pokrywała? Pasażerowie, żeby dojechać z Chorzowa do centrum Siemianowic, tracili dwa razy więcej czasu. - Kto to wymyślił? Żeby przejechać z jednego miasta do drugiego, trzeba najpierw objechać wszystkie okoliczne osiedla - denerwowali się pasażerowie.

Telefony rozgoryczonych podróżnych w końcu przekonały KZK GOP, że rozwiązanie nie było trafione. Od początku lutego 663 będzie jeździł według starego rozkładu, a lukę po "dwunastce" ma wypełnić nowy autobus nr 190. Ale pasażerowie już narzekają, że to wcale im nie ułatwi podróży.

- Tramwaj jeździł co 15 minut, a autobus ma kursować tylko dwa razy na godzinę. Wszyscy zapewniali nas, że brak tramwaju to nie będzie żaden problem, ale widać skończyło się na obietnicach - skarży się Tomasz Melka.

Mieszkańcy Chorzowa Starego podkreślają, że do tej pory to "dwunastka" była dla nich najlepszym sposobem, żeby dostać się do centrum Katowic. - Dojeżdżało się do pl. Alfreda i tu od razu można było złapać tramwaj albo autobus do centrum Katowic. W rozkładzie 190 nie ma takiego przystanku. Oczywiście, można wysiąść wcześniej w Bytkowie, ale potem trzeba iść 15 minut na piechotę. Teraz do Katowic jeździmy przez centrum Chorzowa, przez co cała podróż jest o 20 minut dłuższa. Nowy autobus to żadne rozwiązanie - denerwuje się Izabela Konieczko, która pracuje w jednej z katowickich drukarni. Dodaje, że próbowała interweniować w chorzowskim magistracie i KZK GOP, ale bez skutku. - Jak w ping-pongu każdy odbijał piłeczkę na drugą stronę - mówi.

W sprawie autobusu w Chorzowie od razu odsyłają do KZK GOP. - To KZK zaproponował nam rozkład i przebieg trasy. Tam proszę pytać - ucina Gabriela Kardas, rzeczniczka chorzowskiego magistratu.

- Na razie autobus będzie jeździł co pół godziny, bo takie są nasze możliwości - odpowiada Alodia Ostroch z KZK GOP. - Jeśli chodzi o przystanki, to rzeczywiście mamy problem z dwoma - obok telewizji i przy pl. Alfreda. Trzeba je dopiero przystosować do tego, by autobusy mogły się tam bezpiecznie zatrzymywać. Na razie wyjaśniane są sprawy własnościowe gruntów, na których mogłyby powstać zatoki. Trudno na razie powiedzieć, kiedy cała sprawa zostanie sfinalizowana - wyjaśnia Ostroch.


Kwestie których nie rozwiąże likwidacja, wręcz je pogorszy:
1. Komunikacja autobusowa majaca zastąpić tramwaj będzie znacząco uszczuplona, w Chorzowie (12) i Bedzinie (25) została ograniczona o połowę. Po zlikwidowanym tramwaju 8 kursującym do Dabrówki co 30 minut, dziś kursuje autobus (UWAGA) co 1,5 godziny. Nie ma przesłanek żeby sądzić ze w Gliwicach bedzie inaczej. Dodatkowo autobusy nie zatrzymuja się na wszystkich przystankach tramwajowych tramwajowych. Pasażerowie to też nie barany, więc taki autobus nie jest dla nich żadną alternatywą dla samochodu, wybiorą więc własny środek transportu.

2. Remont torowisk. Likwidacja tramwaju nie sprawi ze drogi po których kursuje jeszcze tramwaj staną się proste i równe. Bedzie je trzeba tak czy siak wyremontować (wyjąć tory, wymienić płyty) Likwidacja tramwaju zaprzepaści szanse na uzyskanie funduszy z UE na ich remont. A remont wykonany w całosci z własnego budżetu kosztować będzie miasto drożej niż droższy remont torowiska, bo w tym drugim przypadku połowę kosztów inwestycji rekompensuje UE.

Prezydenta Gliwic należy zapytać o konkretne liczby przemawiające przeciw tramwajom. Należy zapytać o wyliczenia o nierentowności linii, niskie napełnienia, nieodpowiedni układ linii w mieście. Dlaczego przez 17 lat mówiono o tym, że sie ma związane rece bo tramwaje należały do skarbu państwa, a teraz kiedy juz należą do gminy ta je likwiduje? Czyż to nie absurd? Dlaczego nie podjęto żadnych działań zmierzajacych do uczynienia tej trasy bardziej rentownej? Dlaczego w dyskusji obiera się tylko za punkty wyjściowe: 1. likwidacja 2. pozostawienie obecnego nieefektywnego (dla władz, bo z pewnoscią nie dla pasażerów) przebiegu trasy? Dlaczego drugie wyjście nie moze zawierać w sobie możliowści rozbudowy, skierowania (rozwidlenia) trasy do większego osiedla?

Mam nadzieję, ze Politechnika Śląska właczy sie do dyskusji z prezydentem na temat oczywistej wyzszosci tramwaju (obojętnie w jakiej skali) nad autobusem, i przekaże owe argumenty gliwickim decydentom. Takie głosy na szczęście sie juz pojawiają do pary z ekspertami z katedry transportu katowickiej AE, którzy podkreślają że "w takich przypadkach przeprowadza się rachunek wieloletni. Fakt, iż dziś ta linia ma pewien deficyt nie musi oznaczać, że tak będzie za rok, czy za dwa, czy za trzy".
Powrót do góry
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 22:49, 30 Sty 2009    Temat postu:

Dobry post Mark (swoją drogą zapraszam do rejestracji Wink). Nie ma z czym się nie zgodzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:32, 30 Sty 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Nie ma z czym się nie zgodzić.


Znalazłoby się, ale nie w tym rzecz. Dobry argument nie jest zły. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:54, 31 Sty 2009    Temat postu:

W mojej ocenie tramwaj musi zostać, ale niekoniecznie na tym samym odcinku na jakim obecnie kursuje. Obawiam się tylko tego że gdyby był "plan" wybudowania nowej linii pozostałby tylko na papierku i zostalibyśmy bez podstawowego środka komunikacji (chyba nikogo nie trzeba przekonywać jaka jest przewaga tramwajów nad autobusami).
Myślę że można wskrzesić ulice Dworcową gdzie na skrzyżowaniu z Wyszyńskiego byłby rozjazd w kierunku Podium, Waryńskiego/Gwardii no i oczywista na północ - Łabędy/Kopernik.
Co do Zwycięstwa widziałbym ją zamkniętą dla ruchu od "rogu" z Wyszyńskiego po całą starówkę, dodatkowo ciekawym brukiem pełnym knajp/kawiarni i niską zielenią... ale tylko gdyby UM poszedł po rozum do głowy i wybudował w końcu P&R (może w miejscu cudownej biedronki właśnie na Dworcowej) , bo tak skutki będą oczywiste...

Jak znajdę chwilę czasu zamieszczę mapkę z propozycją przystanków Smile.pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michal dnia Sob 1:00, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gośćA



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 13:11, 31 Sty 2009    Temat postu:

Witam!

Zgadzam się ze zdaniem Mark40'a - potrzebne są dokładne dane - solidny pomiar kosztów i przychodów bezpośrednich i pośrednich - ujęciu znacznie szerszym niż sam T - a z uwzględnieniem szerokiego oddziaływania na otoczenie - tak wcześniej sugerowałem.
Dane przedstawiane przez Prezydenta są skąpe i wątpliwe - a już budowanie na nich wniosków - wyroków z pewnością jest błędne. Prze 17 lat niewiele zrobiono aby efektywność T podnieść - uważam że od początku PF traktował T "po macoszemu" - i że "nie lubi" T.
Ale każdy może mieć własne zdanie - jednak osoba - decydent powinien brać pod uwagę szeroki aspekt społeczny i ekonomiczny a nie własne antypatie.
Nie zmieniam swojej oceny że punktem początkowym zmian jest usamodzielnienie się od TŚ - wtedy będzie łatwiej liczyć - planować inwestować.
Plany budowy nowej linii... to wielce cenna sprawa - ale dla pewności najpierw nowa linia a potem ewentualna zmiana czy nawet likwidacja T4 w obecnym kształcie.
Już nie raz było tak że zniszczono i nic w to miejsce - pomimo obietnic - nie wybudowano.

Mam jeszcze jedną sugestię - natury socjotechnicznej - PF - wie że mieszkańcy chcą utrzymania T4 - i być może to całe zamieszanie jest preludium - uzasadnieniem opuszczenia TŚ - oby tak było.

Nie podoba mnie się stawiany przez PF wniosek - twierdzenie - że jeździmy T z sentymentu - to złe podejście /traktowanie społeczeństwa/ gdyż gdzieś tam głębiej można odczytać że jesteśmy tępakami nie umiejącymi dokonywać oceny i wyborów. To bardzo przykre gdy nasz Prezydent tak nas postrzega.

Ale jestem dobrej myśli - i może to początek lepszych czasów dla T w Gliwicach /od 1928 roku??/

Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 16:03, 31 Sty 2009    Temat postu:

ormo napisał:
Myślę że można wskrzesić ulice Dworcową gdzie na skrzyżowaniu z Wyszyńskiego byłby rozjazd w kierunku Podium
Mam mieszane uczucia co do Dworcowej. IMO nie jest potrzebne dublowanie linii na szerokości 200m, Zwyciestwa wystarczy. Jedyne racjonalne wytłumaczenie lini na Dworcowej byłoby, gdyby razem ze Zwycięstwa stała się "pętlą" dla tramwajów, które jechałyby np z GLudowej w stronę Podium przez Wyszyńskiego - Zwycięstwa - pl.Piastów - Dworcowa - Strzody. Ale ogólnie nie widzę tam potrzeby tramwaju.
a
ormo napisał:
le tylko gdyby UM poszedł po rozum do głowy i wybudował w końcu P&R (może w miejscu cudownej biedronki właśnie na Dworcowej) , bo tak skutki będą oczywiste...
Ale co to za P&R na Dworcowej? Pod P&R tworzy się naturalne miejsce - Podium, wystarczy tam dociągnąć linię. To jest proste i tanie rozwiązanie, bo nie trzeba parkingu budować ekstra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 12 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin