Autor |
Wiadomość |
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Czw 21:41, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
o tym chyba nie wpsominalismy. skoro wydawane sa pieniadze na remot torowisk to po co likwidowac tramwaje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:49, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No tak ale coś mieszko pisał że wycofali się z remontów i pieniędzy na tramwaj nie będzie... Przynajmnie narazie...
A tak gwoli ścisłości. Szynobusy są spalinowe a zaprezentowany przez ciebie EN81 to raczej EZT...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwachu89 dnia Czw 21:52, 05 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 21:51, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ no ale chyba z tego miasto zrezygnowało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 22:18, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jakoś wątpię by korzystanie z torowiska PKP to dobry pomysł. Skoro mowa o budowie linii tramwajowej Łabędy - Sośnica opiera się o szynobusy na torach PKP to chyba jest to jakimś nieporozumieniem.
1. PKP co roku będzie nam narzucać kiedy może jeździć szynobus by to nie kolidowało z ich pociągami pasażerskimi a może i towarowymi.
2. PLK będzie co jakiś czas podnosić opłatę za eksploatację torów.
3. Dla szynobusów trzeba wyższe perony no i nie ma bata by kombinować z ewentualnym wpuszczaniem go w miasto.
Uważam, że szynobusy na torach PLK to słaby pomysł ;/
Uważam, że to co opisałem jest bardziej racjonalne -> tramwaj 2 systemowy. Z resztą nie pamiętam czy Mieszko czy Kaspric na swoich mapach z propozycjami zaznaczył linię wzdłuż torów z wejściem na teren Kopernika i z powrotem. Więc nie przemawia do mnie żaden szynobus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:57, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Święta prawda. Z PKP raczej mało co się udało. Chciałbym wierzyć że w ten szybki tramwaj będziemy mniej dopłacać niż do tramwaju ale jakoś nie potrafię. Poza tym proces negocjacji może być trudny bo obawiam się że znowu (tak samo jak w sprawie dworca) trzeba będzie negocjować z więcej niż jedną spółką a to może się ciągnąć w nieskończoność...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 23:12, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Robak napisał: | 1. PKP co roku będzie nam narzucać kiedy może jeździć szynobus by to nie kolidowało z ich pociągami pasażerskimi a może i towarowymi.
2. PLK będzie co jakiś czas podnosić opłatę za eksploatację torów.
3. Dla szynobusów trzeba wyższe perony no i nie ma bata by kombinować z ewentualnym wpuszczaniem go w miasto.
Uważam, że szynobusy na torach PLK to słaby pomysł ;/ |
1. Ale na trasie Łabędy-Sośnica osobówek jest jak na lekarstwo. Co godzinę w szczycie (mam na myśli magistralę strzelecką).
2. Ale za to nie będziemy musieli ich budować, ani utrzymywać.
3. Frankiewicz póki co nie myśli o wpuszczaniu ich w miasto, a wysokość peronów to rzecz drugorzędna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 23:42, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | 3. Frankiewicz póki co nie myśli o wpuszczaniu ich w miasto, a wysokość peronów to rzecz drugorzędna. |
Co jest błędem. Przykładowo w okolice JP2 jadę autobusem 20 minut. Nawet, jeśli pociągiem do centrum dostanę się w 5 minut, kolejne 15 musze przejść.
Jeszcze gorzej wygląda to z Polibudą. 5 minut jazdy szynobusem, 15 minut na piechotę - to są chore proporcje. To nie odcinek Sośnica-Łabędy jest najbardziej oblegany - powinny być odcinki Łabędy-Centrum i Sośnica-Centrum, przesiadka na odcinku Łabędy-Sośnica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 0:11, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Zakładam, że na dworcu będzie można się przesiąść na autobus jadący w miasto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 0:18, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Przesiadka na polibudę będzie tam genialna... spod Biprohutu na plac Piastów. Szał w trampkach...
Jeśli już robić taką linię to nalezy wypełnić największą dziurę komunikacyjną w mieście, czyli żałosną wręcz obsługę Polsl. Wtedy może będzie się wreszcie dało zaparkować pod uczelnią (swoją drogą kochane moje budownictwo niedawno zamknęło całą drogę łączącą Krzywoustego z OSiRem na własny użytek - no niby parkuje tam wielu pracowników, ale przez to jest już zupełna a totalna masakra). Należy tylko wyrazić nadzieję, że jeżeli miasto podejmie się budowy takiej linii to zrobi to dobrze od początku do końca, inaczej niech lepiej pieniędzy nie marnują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:33, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mnie sie wydaje że mieszkowi chodziło raczej o węzeł przesiadkowy z prawdziwego zadarzenia który ma się tam dopiero pojawić a nie to coś (czyli nic) co tam jest ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 13:50, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | 1. Ale na trasie Łabędy-Sośnica osobówek jest jak na lekarstwo. Co godzinę w szczycie (mam na myśli magistralę strzelecką).
2. Ale za to nie będziemy musieli ich budować, ani utrzymywać.
3. Frankiewicz póki co nie myśli o wpuszczaniu ich w miasto, a wysokość peronów to rzecz drugorzędna. |
Adnotacja 1. Fakt jeżdżą co godzinę, ale to PKP PR i IC ustalają rozkłady jazdy. A to ogólnokrajowa firma. Więc jakaś przeszkoda na torach w postaci Gliwic może być przez nich co roku bojkotowana. To oni będą mówili kiedy możemy korzystać z torów, a kiedy nie. Pojawiały się pomysły by reaktywować połączenie kolejowe na linii południowej Gliwice - Zabrze Makoszowy - Katowice Ligota, ale np. lobby transportu towarowego było na tyle duże że do tego nie dopuszczono. Dlaczego? Ponieważ rozkład jazdy pasażerski jest sztywny i 'towarowcy' musieli by się do niego dostosować. Teraz może ruch na tej trasie południowej jest bardziej realny do reaktywacji bo i zakładów (kopalń) jest tam znaacznie mniej. Ale uważam, że to dobry przykład, że PKP może traktować gliwicką kolejkę jako coś podrzędnego (bo tak de facto by było) i to my będziemy się musieli dostosować do ich rozkładów a to oznacza: zmianę kursowania gliwickiej kolejki co roku, a jeśli chcemy mieć zintegrowany środek transportu to i komunikację miejską musielibyśmy co roku zmieniać. Ponadto chyba nieosiągalne byłoby nadanie im konkretnej częstotliwości np. 10 - 15 minut bo nasza kolejka musiałaby się dostosować do luk między Przewozami Regionalnymi i Intercity.
2. Wierzysz, że PLK sama nam wybuduje pożądaną ilość przystanków. Perony kolejowe muszą spełniać odpowiednie parametry (wysokość, długość a nawet odległość krawędzi peronu składu kolejowego). Pewnie i Gliwice by za to płaciły. Przystanki tramwajowe są mniejsze, niższe i możemy je dostosować do zakupionych tramwajów. Czyli mamy tu większą swobodę. Poza tym nie myśl, że tory kolejowe używalibyśmy za darmo. To było pierwsze oręże jakie PLK (czyli spółka-córka PKP) wystosowało względem prywatnych przewoźników towarowych na torach. Nie mam na myśli, że PLK będzie nas zwalczać, ale będziemy musieli za to płacić. W końcu PLK też musi mieć kasę na remont torów. Istnieje cennik, który uwzględnia jaki skład jedzie po torach (elektryczny, spalinowy, pasażerski - towarowy itp.).
3. To błędne myślenie i czasem Cię Mieszko nie rozumiem. Raz piszesz o myśleniu perspektywicznym, a teraz że to sprawa drugorzędna. Jeśli zdecydujemy się na kolejkę to zapomnij, że kiedyś ją wpuścimy w miasto. I odwrotnie, tramwaje nie wjadą na tą linie bo np. perony będą za wysokie (bo wierzę, że myślimy o środkach transportu dogodnych dla niepełnosprawnych czyli ich płaszczyzna na wysokości wejścia do pojazdu).
Uważam, że kolejka nie jest dobrym pomysłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:00, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
ad.1 Szerze wątpię żeby to PKP IC i PKP PR ustalały rozkład. Mógłby być problem z dogadaniem się przecież. Zawsze mi się zdawało że to PLK wszystko organizuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 14:07, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | ad.1 Szerze wątpię żeby to PKP IC i PKP PR ustalały rozkład. Mógłby być problem z dogadaniem się przecież. Zawsze mi się zdawało że to PLK wszystko organizuje... |
Może masz rację Kwachu, pisałem to w pośpiechu. Fakt faktem, że to generalnie PKP ustala rozkład i jakieś Gliwice nie będą faworyzowane by nasza kolejka jeździła w tych samych odstępach czasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 15:39, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Robak napisał: | To błędne myślenie i czasem Cię Mieszko nie rozumiem. Raz piszesz o myśleniu perspektywicznym, a teraz że to sprawa drugorzędna. Jeśli zdecydujemy się na kolejkę to zapomnij, że kiedyś ją wpuścimy w miasto. |
Być może jestem trochę za bardzo uwiązany w teraźniejszości. To chyba dlatego, że nie chcę, żeby moje koncepcje były oderwanym od rzeczywistości fantazjowaniem, ale żeby były możliwe do realizacji tu i teraz. Nie planuję żadnych tuneli ani innych cudów, tylko proste, (jak sądzę) niedrogie rozwiązania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:29, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | (jak sądzę) niedrogie rozwiązania. | ... i gorsze. Szynobusy na trasie, która ma być głóna magistralą komunikacyjną? Dobrze chociaż, że nie spalinowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pią 18:29, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|