Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 21:03, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Torowisko na Dąbrowskiego to za duże koszty w porównaniu do zysku. Lepiej przeznaczyć tą kasę na nitkę na poli chociażby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:21, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Co do linii do Wójtowej Wsi, to właśnie jest przykład powierzchowności tego raportu. Nie ma tutaj zaproponowanych wariantów alternatywnych przeniesienia pętli w bardziej dogodne miejsce. A na pewno dałoby się takowe znaleźć. | Pewnie, że dałoby się znaleźć kilka nowych kierunków. Jednak raport ten ukazuje to, że dla trasy w obecnym kształcie nie trzeba alternatywy w postaci skierowania jej w innym kierunku, bo sama w sobie jest dobra. Tutaj potrzeba rozbudowy tej trasy na inne kierunki, a nie jej likwidacje, mimo nawet rozważanaego scenariuszu "zastępczego" nowej trasy szynobusowej. Bo jak znam życie nastąpi likwidacja, a owe rozważanie będzie rozważane jeszcze przez długi okres i na tym sie skończy, czyli na niczym .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 21:55, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli wierzyć temu raportowi, to nikomu do szczęścia nie jest potrzebny tramwaj w Makoszowach (przeznaczony do likwidacji), a co do tego miałbym jednak pewne wątpliwości. Tak więc, wolałbym zachować pewną rezerwę odnośnie zawartych tam zapisów. Moim zdaniem odcinek Kościuszki - Wójtowa Wieś to jest tylko dojazdówka do pętli (bez większego znaczenia komunikacyjnego) i jeśli byłaby możliwość, to chętnie bym tę pętlę przeniósł z jakieś gęściej zabudowane miejsce (większe napełnienia), do którego prowadziłaby odpowiednio szersza arteria (możliwość wydzielenia trakcji). Przykładem takiego miejsca może być os. Gwardii Ludowej, a arterii - ulica Andersa. To kwestia pewnej optymalizacji przebiegu. Jak wiadomo, lepsze jest wrogiem dobrego.
mark40 napisał: | Tutaj potrzeba rozbudowy tej trasy na inne kierunki, a nie jej likwidacje, mimo nawet rozważanaego scenariuszu "zastępczego" nowej trasy szynobusowej. |
Trudno się nie zgodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 23:23, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Może z trochę innej beczki, ale przekleję post z SSC. Oczywiście, nie bronię tutaj planów likwidacji tramwajów, ale po prostu na zachodzie też nie zawsze jest tak różowo, jak nam się tutaj wydaje:
X38 napisał: | In Ghent, Belgium. Too bad, they wore just test drives, the Ghent's Transport Autority hasn't accepted the new trolley's. The trolly line is being domished for diesel buses and a tram line, later on... It was the last trolley line in Belgium.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pon 0:45, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Nie lubię tych kolorów na autobusach, ale to malowanie i bryła autobusu z dobudówką na dachu mnie powaliły . W sumie Hybrid mógłby taka nadbudowę mieć, może wyglądałby nieco lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 1:02, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ To właściwie nie jest dobudówka, a jedynie rodzaj aerodynamicznej osłony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 13:45, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Fajnie zobaczyć Solarkę na europejskich drogach Swoją drogą ja mam mieszane uczucia co do trolejbusów. Tam gdzie są niech się im dobrze wiedzie, lecz wieżę, że autobus elektryczny to kwestia najbliższych lat. Sami wiecie, że trolejbusy mają prócz wieeelu zalet mankamenty, np. w postaci wyjechania spod trakcji i spadku pantografu. Oczywiście to nic złego, łatwo i stosunkowo szybko można to poprawić. Lecz wprowadzenie w przyszłości autobusów elektrycznych da nam te samy korzyści i wyeliminuje część wad (np. tej opisanej powyżej). Dlatego uważam, że nie miałoby sensu wprowadzanie trolejbusów w Gliwicach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 19:04, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ ja też tak uważam. Chodziło mi tylko o to, że to była ostatnia linia trolejbusowa w Belgii, a mimo to ją zlikwidowano.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 19:48, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^^ To faktycznie kiepsko bo po autobusie widać, że zakupiono go pewnie w przeciągu kilku ostatnich lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 20:41, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ to były tylko testy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 18:50, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Byłem dzisiaj w Sośnicy i stwierdzam, że przy ul. Wschodniej (w pobliżu pętli autobusowej) jest świetny teren do wykorzystania pod ewentualny szybki tramwaj. Wystarczy kilkudziesięciometrowy odcinek toru i stacja P&R, żeby skomunikować sporą część os. Żeromskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Wto 20:03, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Już za kilka lat będzie tam mniej więcej przebiegała DTŚ. Plany dla tego odcinka są już gotowe. Czy kawałek toru i DTŚ nie kolidowałyby ze sobą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 4:41, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że DTŚ będzie biegła bardziej na południe. Ten mój placyk jest przy samych zabudowaniach i sąsiaduje bezpośrednio z blokami os. Żeromskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 9:31, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Tak czytam o tym szybkim tramwaju wzdłuż torów plk, tylko zastanawia mnie w którym miejscu i jak linia będzie przekraczać tory, bo zakładam, że tramwaj ruszałby w Łabędach po północnej stronie, tak by ewentualnie podjechać pod os. Kopernika, tylko w jaki sposób tramwaj miałby przechodzić na stronę południową by w końcu zajechać na Sośnicę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 10:11, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Można spróbować zaadoptować na ten cel wiadukt kolejowy przy Sośnicy, którym pociągi z Gliwic kierowały się na Makoszowy. Z resztą nadal kierują tylko towarowe. Można by się do nich doczepić co nie kolidowałoby pewnie znacząco z ruchem towarowym. Ale załatwienie procedur zabezpieczających ruch + batalia z PLK wydają się baardzo trudne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|