Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 20:39, 27 Lis 2009    Temat postu:

^^ Masz rację Wix. KZKGOP jest organizatorem komunikacji w Gliwicach. I to KZKGOP musi się zgodzić by w Gliwicach np. organizować transport prywatny. Szczerze wątpię, że firma doradcza TOR nie wiedziałaby, że można ominąć Marszałka. Skoro tego nie podpowiadano od razu to ciężko mi uwierzyć, że to takie proste. Wix ma rację, to troszkę bardziej skomplikowane niż się wydaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 20:57, 27 Lis 2009    Temat postu:

To, że trzeba się zwrócić do marszałka zasugerował nie TOR tylko prawnik KZK GOP. A prawnik to tylko człowiek. Może się mylić. W Kielcach z koleją dogadał się organizator komunikacji i u nas powinno być podobnie, ale o samo nawiązanie współpracy wnioskować powinien Frankiewicz.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 20:58, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:33, 27 Lis 2009    Temat postu:

Przykład Mikołowa chyba pokazuje, że nie trzeba marszałka do tego

Dlatego Mikołów postanowił zrewidować negatywne podejście mieszkańców do podróży koleją i zdecydował się... wykupić od PKP dodatkowe kursy pociągów do Katowic. Na razie trwają rozmowy gospodarzy ze Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych, ale gdyby przedsięwzięcie się udało, Mikołów byłby pierwszym miastem w regionie, które zdecydowało się na takie posunięcie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:34, 27 Lis 2009    Temat postu:

To jest chyba deczko co innego... Gliwicka SKM miałaby działać w ramach KZK GOP a nie jako kursy które będzie organizowało PKP (choć koniec końców i tak pewnie pekap będzie tam jeździł)...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:35, 28 Lis 2009    Temat postu:

Nie wiem. Frankiewicz chciał tylko od marszałka wpisania pociagów do rozkładu jazdy (wszytskim innym zajełyby się Gliwice), o wspólnym bilecie nie było mowy. Jeśli tylko tego chciał to mógł to zrobić w spósób w jaki planował Mikołów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 9:30, 03 Gru 2009    Temat postu:

Co do naszej kolejki miejskiej - kilka razy powoływaliśmy się tutaj na przykład kielecki, że fajnie, że się da i że działa. Owszem da się, ale okazuje się, że im się nie powiodło.

Radio Kielce napisał:
Władze Kielc zdecydowały, że Kolej Miejska będzie kursowała do końca grudnia. Zastępca prezydenta Kielc Tadeusz Sayor mówi, że mimo niewielkiego zainteresowania postanowiono jeszcze przez miesiąc utrzymywać to połączenie. Początkowo wyznaczono taki okres próbny. Jednak po pierwszym miesiącu kursowania kolei i nikłym zainteresowaniu zastanawiano się nad zawieszeniem połączeń.
Tadeusz Sayor dodaje, że być może przed Świętami Bożego Narodzenia zainteresowanie nieznacznie wzrośnie. Ten fakt nie zmieni decyzji, że 31. grudnia będzie ostatnim dniem funkcjonowania kolei.

Kolej Miejska połączyła osiedle Ślichowice z centrum miasta. Pociągi na tej trasie kursują 8 razy dziennie. Przejazd koleją kosztuje tyle samo, co przejazd autobusem komunikacji miejskiej.


Źródło: [link widoczny dla zalogowanych].

Szkoda. Byleby nie używali argumentu Kielc wobec naszego miasta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 9:51, 03 Gru 2009    Temat postu:

U nas sukces zależy od biletu. Jeśli będzi wspólny to powinno to działać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:22, 03 Gru 2009    Temat postu:

@robak
Tak się dzieje kiedy za jakąś rzecz zabierają się kompletni debile...
[link widoczny dla zalogowanych]

Po prostu ręce opadają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 12:08, 03 Gru 2009    Temat postu:

Jest to na pewno jakaś nauczka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 20:36, 03 Gru 2009    Temat postu:

^^ Mieszko, sory, ale dokładnie tak to chcieli zrobić w Gliwicach. Zresztą sam pisałeś o "testowaniu" na SSC, a dokładnie tak to się kończy.

IMO miasto powinno się teraz skupić na komunikacji autobusowej i jedncześnie przekonywać marszałka nie do jakiejś naszej kolei, tylko wydłużenia połączeń PKP (które są w niezłym teraz takcie) do Łabęd lub najlepiej pyskowic. Do tego należy dążyć do tego, by przynajmniej do Zabrza można było jeździć na bilecie KZK GOP (można wtedy pociachać np 32).
Dodając do tego pociągi do Bytomia (przy rezygnacji z 850 spokojnie możnaby wrócić do czestotliwości 30min), wydłużając te pociagi juz tylko do Łabęd można spokojnie dojść do częstotliwości stałej ok 15min + 30min do Pyskowic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 9:53, 04 Gru 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
^^ Mieszko, sory, ale dokładnie tak to chcieli zrobić w Gliwicach. Zresztą sam pisałeś o "testowaniu" na SSC, a dokładnie tak to się kończy.


Testowanie testowaniem, ale z głową. Zmiana kursowania linii autobusowych, czy poprawienie dostępności stacji trzeba oczywiście zrobić. Na SSC chodziło mi głównie o to, żeby poczekać z tymi największymi inwestycjami typu centra przesiadkowe, park&ride czy nowe przystanki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:40, 04 Gru 2009    Temat postu:

Ale centra przesiadkowe czy tez park&ride wplynie na rentownosc tej linii i zainteresowanie. Ogolnie to trzeba podejsc do tego od bardzo powaznej strony, rzeklbym ze nie nalezy testowac tylko zaryzykowac i postarac sie zrobic to jak najlepiej..

Lepiej sprzedac towar z gory b. dobry niz b.dobry po sprzedazy testowej, przez ktora spora czesc klientow od niego odejdzie. Tak mi sie wydaje (tylko wtedy dochodzi to ryzyko wyrzucenia pieniedzy w bloto..)

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 13:36, 04 Gru 2009    Temat postu:

Qwe napisał:
Ale centra przesiadkowe czy tez park&ride wplynie na rentownosc tej linii i zainteresowanie.


Pewnie, że tak. Ale tu nie chodzi o to, żeby już na testach pociągi uginały się pod pasażerami. Testy mają zarysować, czy jest sens dalej rozwijać pomysł. Jeśli okaże się, że ludzie rzeczywiście przesiadają się z autobusów na pociągi, to znaczy, że warto wejść w temat i dalej go rozwijać. Błędem Kielc było nie tylko to, że źle przygotowały się do testów, ale że rezygnują z nich już po 3 miesiącach. To powinno trwać dłużej. Co najmniej jeden rok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 13:50, 04 Gru 2009    Temat postu:

^^ Jak linia Gliwice - Bytom. Blisko rok trwa przekonywanie pasażerów do zmiany środka transportu. Zmiana autobusu/auta na pociąg nie jest dla niektórych obojętna. Jednak przestanki kolejowe są w Kielcach z pewnością w innych miejscach niż te autobusowe. Ludzie muszą przywyknąć do nowego rodzaju transportu, oswoić się z nim. Ciesze się, że nie poddają się co do linii Gliwice-Bytom. Lecz widzicie, nadal nawet się nie mówi, że w Zabrzu lub Bytomiu jakieś dodatkowe przystanki zbudują. A to by dodatkowo podniosło ilość pasażerów. Poza tym my mielibyśmy większą pewność, że jeśli inwestuje się w przystanki to nie zamkną szybko linii Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 12:06, 07 Gru 2009    Temat postu:

Na SSC poszła plotka, że jakoby ma się z Gliwic wyprowadzić lokomotywownia. Wiadomość dobra o tyle, że do opuszczonych hal przy Chorzowskiej mógłby się przenieść skansen kolejnictwa z Pyskowic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Następny
Strona 26 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin