Autor |
Wiadomość |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 20:39, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Masz rację Wix. KZKGOP jest organizatorem komunikacji w Gliwicach. I to KZKGOP musi się zgodzić by w Gliwicach np. organizować transport prywatny. Szczerze wątpię, że firma doradcza TOR nie wiedziałaby, że można ominąć Marszałka. Skoro tego nie podpowiadano od razu to ciężko mi uwierzyć, że to takie proste. Wix ma rację, to troszkę bardziej skomplikowane niż się wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 20:57, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To, że trzeba się zwrócić do marszałka zasugerował nie TOR tylko prawnik KZK GOP. A prawnik to tylko człowiek. Może się mylić. W Kielcach z koleją dogadał się organizator komunikacji i u nas powinno być podobnie, ale o samo nawiązanie współpracy wnioskować powinien Frankiewicz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 20:58, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:33, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Przykład Mikołowa chyba pokazuje, że nie trzeba marszałka do tego
Dlatego Mikołów postanowił zrewidować negatywne podejście mieszkańców do podróży koleją i zdecydował się... wykupić od PKP dodatkowe kursy pociągów do Katowic. Na razie trwają rozmowy gospodarzy ze Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych, ale gdyby przedsięwzięcie się udało, Mikołów byłby pierwszym miastem w regionie, które zdecydowało się na takie posunięcie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:34, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To jest chyba deczko co innego... Gliwicka SKM miałaby działać w ramach KZK GOP a nie jako kursy które będzie organizowało PKP (choć koniec końców i tak pewnie pekap będzie tam jeździł)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:35, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem. Frankiewicz chciał tylko od marszałka wpisania pociagów do rozkładu jazdy (wszytskim innym zajełyby się Gliwice), o wspólnym bilecie nie było mowy. Jeśli tylko tego chciał to mógł to zrobić w spósób w jaki planował Mikołów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 9:30, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Co do naszej kolejki miejskiej - kilka razy powoływaliśmy się tutaj na przykład kielecki, że fajnie, że się da i że działa. Owszem da się, ale okazuje się, że im się nie powiodło.
Radio Kielce napisał: | Władze Kielc zdecydowały, że Kolej Miejska będzie kursowała do końca grudnia. Zastępca prezydenta Kielc Tadeusz Sayor mówi, że mimo niewielkiego zainteresowania postanowiono jeszcze przez miesiąc utrzymywać to połączenie. Początkowo wyznaczono taki okres próbny. Jednak po pierwszym miesiącu kursowania kolei i nikłym zainteresowaniu zastanawiano się nad zawieszeniem połączeń.
Tadeusz Sayor dodaje, że być może przed Świętami Bożego Narodzenia zainteresowanie nieznacznie wzrośnie. Ten fakt nie zmieni decyzji, że 31. grudnia będzie ostatnim dniem funkcjonowania kolei.
Kolej Miejska połączyła osiedle Ślichowice z centrum miasta. Pociągi na tej trasie kursują 8 razy dziennie. Przejazd koleją kosztuje tyle samo, co przejazd autobusem komunikacji miejskiej. |
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych].
Szkoda. Byleby nie używali argumentu Kielc wobec naszego miasta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 9:51, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
U nas sukces zależy od biletu. Jeśli będzi wspólny to powinno to działać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:22, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
@robak
Tak się dzieje kiedy za jakąś rzecz zabierają się kompletni debile...
[link widoczny dla zalogowanych]
Po prostu ręce opadają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 12:08, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jest to na pewno jakaś nauczka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 20:36, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Mieszko, sory, ale dokładnie tak to chcieli zrobić w Gliwicach. Zresztą sam pisałeś o "testowaniu" na SSC, a dokładnie tak to się kończy.
IMO miasto powinno się teraz skupić na komunikacji autobusowej i jedncześnie przekonywać marszałka nie do jakiejś naszej kolei, tylko wydłużenia połączeń PKP (które są w niezłym teraz takcie) do Łabęd lub najlepiej pyskowic. Do tego należy dążyć do tego, by przynajmniej do Zabrza można było jeździć na bilecie KZK GOP (można wtedy pociachać np 32).
Dodając do tego pociągi do Bytomia (przy rezygnacji z 850 spokojnie możnaby wrócić do czestotliwości 30min), wydłużając te pociagi juz tylko do Łabęd można spokojnie dojść do częstotliwości stałej ok 15min + 30min do Pyskowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 9:53, 04 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | ^^ Mieszko, sory, ale dokładnie tak to chcieli zrobić w Gliwicach. Zresztą sam pisałeś o "testowaniu" na SSC, a dokładnie tak to się kończy. |
Testowanie testowaniem, ale z głową. Zmiana kursowania linii autobusowych, czy poprawienie dostępności stacji trzeba oczywiście zrobić. Na SSC chodziło mi głównie o to, żeby poczekać z tymi największymi inwestycjami typu centra przesiadkowe, park&ride czy nowe przystanki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:40, 04 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ale centra przesiadkowe czy tez park&ride wplynie na rentownosc tej linii i zainteresowanie. Ogolnie to trzeba podejsc do tego od bardzo powaznej strony, rzeklbym ze nie nalezy testowac tylko zaryzykowac i postarac sie zrobic to jak najlepiej..
Lepiej sprzedac towar z gory b. dobry niz b.dobry po sprzedazy testowej, przez ktora spora czesc klientow od niego odejdzie. Tak mi sie wydaje (tylko wtedy dochodzi to ryzyko wyrzucenia pieniedzy w bloto..)
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 13:36, 04 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Ale centra przesiadkowe czy tez park&ride wplynie na rentownosc tej linii i zainteresowanie. |
Pewnie, że tak. Ale tu nie chodzi o to, żeby już na testach pociągi uginały się pod pasażerami. Testy mają zarysować, czy jest sens dalej rozwijać pomysł. Jeśli okaże się, że ludzie rzeczywiście przesiadają się z autobusów na pociągi, to znaczy, że warto wejść w temat i dalej go rozwijać. Błędem Kielc było nie tylko to, że źle przygotowały się do testów, ale że rezygnują z nich już po 3 miesiącach. To powinno trwać dłużej. Co najmniej jeden rok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 13:50, 04 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Jak linia Gliwice - Bytom. Blisko rok trwa przekonywanie pasażerów do zmiany środka transportu. Zmiana autobusu/auta na pociąg nie jest dla niektórych obojętna. Jednak przestanki kolejowe są w Kielcach z pewnością w innych miejscach niż te autobusowe. Ludzie muszą przywyknąć do nowego rodzaju transportu, oswoić się z nim. Ciesze się, że nie poddają się co do linii Gliwice-Bytom. Lecz widzicie, nadal nawet się nie mówi, że w Zabrzu lub Bytomiu jakieś dodatkowe przystanki zbudują. A to by dodatkowo podniosło ilość pasażerów. Poza tym my mielibyśmy większą pewność, że jeśli inwestuje się w przystanki to nie zamkną szybko linii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 12:06, 07 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Na SSC poszła plotka, że jakoby ma się z Gliwic wyprowadzić lokomotywownia. Wiadomość dobra o tyle, że do opuszczonych hal przy Chorzowskiej mógłby się przenieść skansen kolejnictwa z Pyskowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|