|
|
Autor |
Wiadomość |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Nie 8:18, 08 Cze 2008 Temat postu: Paliwo |
|
|
A orientujecie się ile zużywają pojazdy komunikacji miejskiej? Możne znacie/macie jakąś tabelę ile średnio paliwa zużywa np.: autobus krótki, ile autobus przegłubowy, ile tramwaj, samochód osobowy itp. To byłoby bardzo ciekawe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Nie 8:19, 08 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Ps. Poza tym nie dodał pan prezydent, że paliwo dla Tramwaju człowiek jest w stanie wyprodukować w różny sposób, a paliwem dla autobusu nadal pozostaje benzyna/ropa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 10:14, 08 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
^^ do tej tabelki jeszcze bym dodał autobusy z napędem hybrydowym - to wydaje się być przyszłość komunikacji miejskiej, ale jak naprawdę tutaj wygląda spalanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 10:46, 09 Cze 2008 Temat postu: Re: Rampa |
|
|
m966 napisał: | Robak napisał: | A w takim razie co z obecną rampą towarową, która jest w miejscu, gdzie m966 planujesz dworzec autobusowy i parking? |
Tzn. nie zauważyłem nigdy, żeby ona była w ogóle wykorzystywana. A ty zauważyłeś? |
Dziś znów na rowerku przejeżdżałem obok rampy w Łabędach i zauważyłem, że tym razem przerzucali węgiel z wagonów na ciężarówki. To kolejny dowód, że jest ona eksploatowana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 10:48, 09 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A czy widzieliście tablice na dworcu w Łabędach? Jest na niej napis: GLIWICE LABEDY. Czyżby to made in China i zabrakło autorom polskiej czcionki hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:23, 11 Cze 2008 Temat postu: Re: Paliwo |
|
|
Robak napisał: | A orientujecie się ile zużywają pojazdy komunikacji miejskiej? Możne znacie/macie jakąś tabelę ile średnio paliwa zużywa np.: autobus krótki, ile autobus przegłubowy, ile tramwaj, samochód osobowy itp. To byłoby bardzo ciekawe. |
To jest wszystko zależne... Marki autobusów są różne no i przede wszystkim bardzo duże znaczenia ma linia... Jak coś znajdę postaram się wrzucić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 19:45, 11 Cze 2008 Temat postu: Re: Paliwo |
|
|
Robak napisał: | A orientujecie się ile zużywają pojazdy komunikacji miejskiej? Możne znacie/macie jakąś tabelę ile średnio paliwa zużywa np.: autobus krótki, ile autobus przegłubowy, ile tramwaj, samochód osobowy itp. To byłoby bardzo ciekawe. |
Nie wiem, jak autobus krótki, ale nasze 18-metrowe Solarisy palą ok. 45-48 l/100 km, a samochód osobowy (średniej klasy) tak ok. 7 l/100 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 20:51, 11 Cze 2008 Temat postu: + i - |
|
|
No, to mamy już jakiś pkt odniesienia. Zakładając, że w autobusie takim mieści się 46 osób (miejsca siedzące, łącznie wg danych producenta wchodzi ich do autobusu blisko 170). W takim razie na jednego pasażera spala się nieco ponad litr paliwa (ok. 1,2 litra). A zakładając, że w te same osoby jechały by samochodem. Często się zdarza, że wielu ludzi do pracy jeździ w pojedynkę. Więc w przybliżeniu policzmy, że 46 samochodów w mieście spaliłoby na 100 km około 322 litry paliwa. Uwzględniając, że jednak niektórzy jeżdżą w 2, 3 osoby to powiedzmy, że zużywają one łącznie ok 240 litrów (zakładając, że 11 osób pojedzie z kimś). To daje nam około 5,2 litra paliwa ;/
Lecz przypominam, że do autobusu może zmieścić się znacznie więcej osób (miejsca stojące).
To przyczyniłoby się rzecz jasna do zmniejszenia korków, autobusy dojeżdżałyby punktualniej na przystanki. Taaa ... tyle idei ... ale jak to zrobić by rzeczywiście grało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Śro 23:19, 11 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
^^ To strasznie trudny temat. Jest kilka czynników, komunikacja musi być w miarę nowoczesna i wygodna (czyli nieprzepełnione autobusy, dobrze wentylowane, z miękkimi siedzeniami), PUNKTUALNA (w obie strony, moim zdaniem odjazd przed czasem jest gorszy niż spóźnienie), elastyczna i w miarę sensownie usytowana i skomponowana względem miejsca zamieszkania i pracy (czyli do 1 przesiadki, niezbyt duże kawałki do przejścia).
To ostatnie jest bardzo ważne, bo ludzie zrobili się wygodniccy (ja takich nazywam "wozizadami"). 10 minutowy spacer to już problem, lepiej przecież podjechać autem. A aktualny układ linii powoduje, że wiele miejsc jest kiepsko skomunikowanych (patrząc na kryterium <10 minut dojścia). Niby prawie wszędzie są jakieś przystanki, ale jak się spojrzy na trasy linii to dojazd tam wiąże się często z iście kretyńskimi przesiadkami (np. od strony Knurowa itp. do UM musimy drałować z Placu Krakowskiego/Piastów lub właśnie na pl. Piastów przesiadać sie na coś jadącego za UM - a jakie jest skoordynowanie linii to każdy wie). Boję się, że nikt się w najbliższych latach nie odważy podjąć ryzyka poprawy tego stanu rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 10:43, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Ale autobusy mamy coraz lepsze. Śmiem twierdzić, że po Gliwicach jeździ obecnie najlepszy tabor w całym województwie (ew. Częstochowa może trochę rywalizować ze swoimi Mercedesami).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 16:30, 12 Cze 2008 Temat postu: :) |
|
|
Nie wiem jak inne rejony naszego województwa, ale uważam, że w GOP'ie to i owszem, mamy zdaje się najlepszy tabor. Zaimponował mi niedawny zakup kilkunastu Solarisów długich Trochę to kosztowało, ale warto. Ostatnio, jadąc na rowerze wyprzedził mnie stary Ikarus (konkretnie linii 197). Właśnie wyjeżdżał z zatoczki więc kierowca dość dużo gazu użył. Wyobraźcie sobie sami jaka czarna chmura mnie spowiła. W takich momentach motto: "sport to zdrowie" traci jakiekolwiek znaczenie Ale dzięki Solariskom to się zmienia <ok> SUPER!
Ps. Zdaje się, że najgorszy jest w Będzinie. Studiuje w Sosnowcu na WNoZ'ie, skąd często do Katowic jeżdżę autobusami będzińskimi. Spróbujcie, warto Czasem to przygoda życia Kiedyś czytałem w gazecie, że prawdopodobnie mają najgorszy tabor w Polsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 20:47, 12 Cze 2008 Temat postu: Re: :) |
|
|
Robak napisał: | Kiedyś czytałem w gazecie, że prawdopodobnie mają najgorszy tabor w Polsce |
To nie prawda. PKM Sosnowiec coś tam na składzie jeszcze ma. Też mieli niedawno (jednrazowy) zakup 70 nowych autobusów (głównie krótkich). Najgorsze rzeczy to się dzisiaj dzieją na bliskiej północy. W Bytomiu i w okolicach Tarnowskich Gór. Po upadku PKMu Bytom, rozpierzchli się tam różni prywaciarze, z których większość jeździ jakimiś totalnymi zabytkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 23:11, 19 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Trochę wrócę do tematu tramwajów. Tak ostatnio interesowałem się nowym taborem i uświadomiłem sobie kolejną przewagę metra/SKM nad zwykłymi tramwajami. Składy nie muszą być niskopodłogowe - wsiada się na peronach.
Wbrew pozorom to całkiem spora zaleta - niska podłoga oprócz zalet ma też wady, zwłaszcza ograniczenie miejsca w środku. Oczywiście nie wszędzie, ale np w takiej Pesie jest po prostu ciasno:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OczeQ
Gość
|
Wysłany: Sob 10:46, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | niska podłoga oprócz zalet ma też wady, zwłaszcza ograniczenie miejsca w środku. Oczywiście nie wszędzie, ale np w takiej Pesie jest po prostu ciasno: |
Kasprić: producent wykonuje pojazd zgodnie z SIWZ i wszelkimi zachciankami nabywcy...
Żaden problem wstawić siedzienia w układzie 1+1 zamiast 2+1... Wszystko zależy od zamawiajacego pojazd
pzdr.
OczeQ
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 11:03, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
OczeQ napisał: | kaspric napisał: | niska podłoga oprócz zalet ma też wady, zwłaszcza ograniczenie miejsca w środku. Oczywiście nie wszędzie, ale np w takiej Pesie jest po prostu ciasno: |
Kasprić: producent wykonuje pojazd zgodnie z SIWZ i wszelkimi zachciankami nabywcy...
Żaden problem wstawić siedzienia w układzie 1+1 zamiast 2+1... Wszystko zależy od zamawiajacego pojazd
pzdr.
OczeQ |
Oczeq, nie mówię o układzie siedzeń, co samej szerokości pojazdu . Akurat dałem jeszcze takie "lepsze zdjęcie" , PESA ma jakiś system, że wszystkie urządzenia są w bokach pojazdu, efekt jest taki:
Bodajrze Bombardier ma to dużo lepiej rozwiązane (nie jako urządzenia w boku, tylko pod siedzeniami)
PS witam na forum - przyda się tu ktoś lepiej obeznany w temacie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Sob 11:23, 21 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|