 |
|
Autor |
Wiadomość |
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Sob 19:23, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Tam po prostu wózki są, to musi wystawać...
BTW: czy ja taaki obeznany w temacie?? sam nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 19:54, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
^^ no obeznany, na pewno bardziej niż my, w końcu to chyba Twoje zainteresowania?;P
A co do wózków - o to mi chodziło. Przy wysokiej podłodze wózki są pod podłogą - wbrew pozorom nawet 0,5m robi sporą różnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 23:17, 21 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
OczeQ napisał: | Tam po prostu wózki są, to musi wystawać... |
Wózki wózkami, ale ściany w PESie rzeczywiście są jakieś grubsze, niż w tym drugim. Poza tym, że ten drugi w ogóle jest jakby szerszy. Jeśli chodzi o wnętrze, to drugie podoba mi się dużo bardziej. Za to PESA to jeden z najładniejszych tramwajów od zewnątrz (z tych, które widziałem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
almansur
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .:gliwice:.
|
Wysłany: Śro 19:10, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Tak się zastanawiam nad obecną linią bimbajkową w Gliwicach - ostatnio (po raz kolejny) Frankiewicz wspominał, że ponieważ czasy się zmieniły i ta linia juz nie spełnia swojej dawnej roli (transport od głównych terenów mieszklanych do głównych miejsc pracy - Huta itd), to nalezy sie nad nią zastanowić. Argumentował to również dłuższą przerwą w jej funkcjonowaniu w czasie budowy DTŚ. Ale uważam, że znów sie czasy zmieniają i w okolicach Daszyńskiego znów zaczyna się "ruch mieszkaniowy". Po pierwsze planowane osiedle Glivia, po drugie ulica Kozłowska i dotychczasowe pola, które powoli zaczynają sie zabudowywać domkami. Całe te tereny sa zresztą przeznaczone na zabudowe wolnostojącą (chyba max moga być bliźniaki) i prędzej czy później będzie tam ogromne osiedle domków. Chyba warto już to brac pod uwagę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 20:25, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
"Koszty projektu szacowane na 705 mln złotych w połowie pokryje Resort Infrastruktury. Drugą połowę wyłożą gminy, uczestniczące w projekcie, których wkład własny zależy od zgłoszonych inwestycji. Najwięcej dorzucą Katowice (118 mln), następnie Sosnowiec (84 mln), Bytom (40 mln), Chorzów (36 mln), Tychy (25 mln), Zabrze (16 mln), Gliwice i Ruda Śląska (po 12 mln), Mysłowice (4 mln). Na terenie Dąbrowy Górniczej (3 mln) i Siemianowic Śląskich (0,3 mln) nie przewiduje się remontów torowisk. Gminy te pokryją jedynie swój udział w zakupie nowego i modernizacji obecnego taboru. Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.
[...]
Tymczasem Gliwice swój wkład przeznaczą na remont torowisk na całej długości ulic Zabrskiej, Dolnych Wałów oraz Wieczorka. Inwestycje najprawdopodobniej rozpoczną się równocześnie z zawieszeniem ruchu tramwajowego z powodu budowy Drogowej Trasy Średnicowej w centrum miasta, czyli w 2010 roku."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 20:54, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Czyli póki co nie ma co marzyć o linii do Podium :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 21:07, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Czyli póki co nie ma co marzyć o linii do Podium :/ |
Za wcześnie na to. Nie ma mowy, żeby w ciągu dwóch lat przygotować do realizacji taki projekt. Ani tym bardziej, żeby go w pełni sfinansować. Na razie jesteśmy na etapie realizowania projektów powstałych jeszcze w latach 70. i 80., na które w tamtym czasie zabrakło pieniędzy (patrz linie do Miechowc i Zagórza). Na projekty zupełnie nowe będzie trzeba jeszcze trochę poczekać.
Ale modernizacja tych kilku odcinków to cenna rzecz, bo jest ciosem w pomysł zupełnej likwidacji tramwajów w Gliwicach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 21:10, 15 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 1:40, 15 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Pociąg Bytom-Gliwice do likwidacji
Tomasz Głogowski2008-11-14, ostatnia aktualizacja 2008-11-14 22:01
Urząd marszałkowski nie chce już finansować pociągów na trasie Bytom - Gliwice i reaktywowana w marcu linia zostanie prawdopodobnie zlikwidowana. Znaleziono już nawet kozła ofiarnego, który odpowiada za to zamieszanie. - To autobusy KZK GOP, które zaczęły ścigać się z pociągami - wskazują władze województwa i kolejarze.
Już latem alarmowaliśmy, że nad przywróconym po siedmiu latach przerwy kolejowym połączeniem Bytomia z Gliwicami zbierają się czarne chmury. Zakładano, że dziennie z każdego pociągu będzie korzystać co najmniej 30 pasażerów, ale w rzeczywistości jest ich kilkakrotnie mniej. Zazwyczaj w każdym składzie jedzie ośmiu, dziesięciu pasażerów, a zdarza się, że jest ich jeszcze mniej.
Urząd marszałkowski w Katowicach, który finansuje to połączenie, stracił cierpliwość. - Rozważamy całkowite zamknięcie tej linii. Nie ma sensu utrzymywać połączenia, z którego korzysta garstka ludzi - przyznaje Piotr Spyra, członek zarządu województwa.
Z naszych informacji wynika, że pociągi mogą zniknąć wraz z nowym rozkładem jazdy, który wchodzi w życie od 14 grudnia. Jest tylko cień szansy na to, że zamiast likwidacji wprowadzone zostanie ograniczenie liczby połączeń. Za tym drugim rozwiązaniem opowiada się kolej. - Każde nowe połączenie potrzebuje co najmniej rok, by zaistnieć w świadomości pasażerów. Apeluję do marszałka, by dał tej linii jeszcze szansę. Oceńmy ją w maju przyszłego roku - przekonuje Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Co ciekawe, zarówno samorząd województwa, jak i przedstawiciele kolei są przekonani, że do klęski połączenia Bytom - Gliwice przyczynił się... Komunikacyjny Związek Komunalny GOP. Gdy uruchamiano pociągi, próbowano przekonać Romana Urbańczyka, przewodniczącego KZK GOP, aby zrezygnował z konkurencji i zlikwidował bezpośrednie połączenia autobusowe na trasie z Bytomia do Gliwic. - Zamiast tego autobusy zaczęły ścigać się z pociągami - żali się dyrektor Kołodziejczyk.
- Próbowaliśmy przekonać KZK GOP, że warto tak zsynchronizować rozkład jazdy, by autobusy zabierały pasażerów z osiedli i dowoziły ich na dworce kolejowe, gdzie kursują szybsze pociągi. Niestety, związek - zamiast pomagać w rozwoju połączenia kolejowego - zaczął z nim konkurować - wtóruje Spyra.
Według Urbańczyka zarzuty kolejarzy i samorządowców to absurd. Jego zdaniem kolejowe połączenie Bytomia z Gliwicami od początku było skazane na klęskę, bo na tej trasie nie zadbano o ani jeden przystanek pośredni. Zdewastowanych dworców nie odnowiły ani samorządy lokalne, ani kolej. Remont przystanku przy Centrum Handlowym M1 zapowiedziało na przykład Zabrze, ale nic z tego nie wyszło. Efekt jest taki, że pasażerowie mogą tylko wsiąść w Bytomiu i wysiąść na dworcu w Gliwicach (albo odwrotnie). - A co z tymi, którzy mieszkają po drodze, na osiedlach, wszędzie tam, gdzie są przystanki autobusowe? Mamy ich teraz zostawić tylko po to, by zrobić przyjemność kolei? - pyta zdenerwowany Urbańczyk i dodaje, że większość pasażerów to również klienci hipermarketów powstałych pomiędzy Bytomiem a Gliwicami. - Oni mogą liczyć tylko na nasze autobusy, bo pociągiem na zakupy się nie dostaną - przekonuje szef KZK GOP.
_____________________________________________________________
ręce opadają. W tym województwie chyba nie ma szans na normalną komunikację, nasi zarządcy po prostu nie mają pojęcia, jak taka powinna wyglądać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 16:06, 15 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
chyba nie, ale spokojnie, może za dwa alta się coś zmieni...
tak sobie jak należałoby rozwiązać ten problem... najłatwiej to skupić wszystkie rodzaje komunikacji (autobusową, tramwajową, szynową) w jednych rękach. Teoretycznie najlepiej w KZK GOP, choć to związek przestarzały i nieefektywny. Może w jakimś nowym związku o którym jest dyskusja w innym temacie? Tylko problem z komunikacja szynową jest taki, że szyny i dworce/przystanki, jak również tabor należą do PKP, a im chyba niespieszno to oddawać ani iść z kimkolwiek na jakiekolwiek porozumienie, bo po co, skoro jest monopolistą na rynku? Tylko wtedy, myślę, komunikacja w GOP, albo przynajmniej na terenie Gliwic i powiatu, Zabrza, Bytomia i powiatu tarnogórskiego mogła by zostać uzdrowiona i być bardziej efektywna. Ale to taki śpiew przyszłości...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez glewitz dnia Sob 16:16, 15 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 14:55, 16 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Mały update z Krakowa odnośnie otwieranego właśnie tunelu KST (z SSC):
Stacje: [link widoczny dla zalogowanych]
Świetnie to wygląda, powiew nowoczesności
edit: tak jeszcze jako ciekawostka - dokładnie taki sam system działa w autriackim Linzu wielkości naszych Gliwic (ok 190tys) - tam jest tunel 1,9km i 2 stacje. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Nie 20:37, 16 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gość
Gość
|
Wysłany: Nie 18:34, 16 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Witam!
Pięknie - ale myślę że funkcjonalnie jeszcze lepiej. Szkoda że u nas /nawet na całym Śląsku ponoć bogatym/ jest tak nędznie.
Gliwice chcą się wyróżniać pozytywnie - może pożegnać TŚ /i kary za Karliki/ i spróbować coś samemu?? Gorzej z pewnością już być nie może. A dystans jaki nas dzieli od rozwijającej się rzeczywiście /a nie tylko werbalnie czy tabelkowo/ - Polski można porównać do przedstawionego T i naszych trumien 105.
Może jednak być normalnie....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21:14, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś z Was wie co oznaczają plany zmiany zagospodarowania przestrzennego m.in. dla pętli tramwajowej na Wójtowej Wsi? ([link widoczny dla zalogowanych], mapka na stronie przedostatniej) Natrafiłem na to przypadkiem w komentarzach na NaszymMieście ( ) i choć pewnie jak zwykle to nic groźnego, to po ostatnich dokonaniach Chorzowa i KZK ("zawieszenie" T12) warto wiedzieć więcej.
Z ciekawostek, to według rozkładów KZK-GO od 1.01.2009 w KZK stanie się rzecz prawie niemożliwa - takt 14 minutowy w tramwajach zostanie zastąpiony 15 minutowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 22:21, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
^^ Osobiście nie spodziewałbym się żadnych rewolucji. Wbrew komentarzom z Naszego Miasta, nie sądzę, żeby chodziło o likwidację pętli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 18:24, 07 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Popularne "żelazka", czyli tramwaje Konstal 105N modernizowane w Łodzi trafiły w końcu także do Gliwic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:17, 07 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A ile jest tych żelazek? Bo z tego co mi sie o uszy obiło to docelowo ma być ich 5 (po 5 do każdej zajezdni=20)... Jestem ciekaw ile jest teraz. No i rodzi śię pytanie czy będą jeździły jako solówki czy może zepną je w składy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|