Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Rower
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Miasto po godzinach
Autor Wiadomość
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 11:51, 27 Mar 2009    Temat postu:

dlatego uważam, że jazda na rowerze jest utrudniona i to nie tylko na terenie Gliwic, bo są miejsca, gdzie jest gorzej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 12:05, 27 Mar 2009    Temat postu:

Gdyby w najbliższym czasie wyasfaltować mrowie szutrowych ścieżek, to baza byłaby całkiem niezła. Z Kopernika do centrum dojazd byłby bardzo fachowy (no może nie licząc tej Śliwki).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 12:36, 27 Mar 2009    Temat postu:

moim zdaniem należało by wreszcie pomyśleć nad tym, dokąd te dróżki maja prowadzić, nie do Śródmieści, bo to jest dość ogólnikowe ale np. do UM, do Parku Chrobrego, na Rynek, do Forum, do GTM (lokalizacje przypadkowe) i później rozplanować sieć tak, żeby jak najmniej kolidowała z innymi środkami transportu, ale nie przegrywała z nimi pod względem wygody i szybkości dojazdu do wybranego miejscja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 13:13, 27 Mar 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Z Kopernika do centrum dojazd byłby bardzo fachowy (no może nie licząc tej Śliwki).


Za kilka lat jak powstanie estakada to powstanie fajne połączenie rowerowe dla Kopernika (i pd. Łabęd) ze śródmieściem przez ul. Portową.Droga prosta, spokojna ... baa może być magiczna bo wiedzie wzdłuż toksycznej Kłodnicy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Pią 21:25, 27 Mar 2009    Temat postu:

Dla mnie w większości ścieżki są utrudnieniem w sprawnym poruszaniu się na rowerze. One się mogą przydać komuś kto wybiera się na niedzielną krótką wycieczkę ale komuś kto korzysta z roweru jako środka transportu.

Np. Aby skorzystać z kilkusetmetrowego odcinka ścieżki rowerowej trzeba dwukrotnie przeciąć jezdnię pod kontem prostym, oczywiście nie ominą nas tu podjazd pod krawężnik (niby obniżony ale jednak zawsze jest to uskok). Ponaddto przejazd jest kiepsko oznakowany a taki manewr zawsze dość niebezpieczny i lepiej rower przeprowadzić. Przejazd dla rowerów powinien bardziej przypominać skrzyżowanie niż przejście dla pieszych! Rowerzysta też przecież uczestniczy w ruchu!

Tak samo jedna z najlepszych ścieżek - przy ulicy tarngórskiej - asfaltowa i wydzielona z chodnika - ale pełno słupków, znaków drzewek a moim ulubionym punktem jest przewężenie przed zjazdem na dk88 - trzeba mocno zwolnić i uważać aby nie zahaczyć kierownicą z jednej strony o barierki a drugiej o znak! I to ma być ścieżka rowerowa?

Ścieżka powinna bardziej przypominać ulicę niż chodnik - dobrym rozwiązaniem byłoby wydzielenie ścieżek w jezdni i odgrodzenie ich betonowymi szykanami - takie rozwiązanie spotkałem we Francji. wtedy rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu, na skrzyżowaniach z drogami podporządkowanymi ma normalnie pierwszeństwo i tak dalej. A u nas? Przed każdym skrzyżowaniem trzeba zrobić mały zygzak, zjechać i wjechać pod krawężnik, kierowca drogi bocznej na pewno nas nie przepuści a często nawet czekając na włączenie do ruchu blokuje przejazd!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziutek997 dnia Pią 23:01, 27 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 22:46, 27 Mar 2009    Temat postu:

ziutek997 napisał:
trzeba mocno zwolnić i uważać aby nie zahaczyć kierownicą z jednej strony o barjerki a drógiej o znak
mi się raz nie udało i wylądowałem na znaku -.-. Wydzielenie z pasa jezdni uważam za najlepsze rozwiązanie, choć przypuszczam, że zaraz kierowcy samochodów zaczęliby by się oburzać, i barierki musiałby być naprawdę wysokie i mocne, aby kierowcy z nich nie korzystali(choć myślę, że wtedy musiałby powstać wielki, betonowy mur odgradzający pas dla samochodów i rowerów). A co do kwestii krawężników to nie wiem czy to się kiedyś zmieni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Pią 23:06, 27 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
choć myślę, że wtedy musiałby powstać wielki, betonowy mur odgradzający pas dla samochodów i rowerów


A myślisz że jakim zabezpieczeniem dla rowerzysty jest krawężnik? tak nprawawdę to stwarza on również niebezpieczeństwo bo przy omijaniu pieszych, znaków etc. można z niego spaść. A jak kierowca wykona fałszywy manewr to również może znaleźć się na chodniku.

W rozwiązaniach które znam były dość niskie betonowe słupki a w niektórych specyficznych miejscach pełne szykany. Słupki takie dają możliwość włączenia się do ruchu lub zjechanie do sklepu etc... w dowolnym miejscu. A kierowcy bedą museli na nie uważać po spotkanie z taką przeszkodą napewno mocno i skutecznie uszkadza samochód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 20:26, 23 Cze 2009    Temat postu:

Pasowałoby do wzorów, ale daję tu:



Zachód... tj Wrocław Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 20:27, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:37, 23 Cze 2009    Temat postu:

Oprócz tych wiat - wszystkiego, co na tym zdjęciu brakuje w naszym mieście...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 22:40, 23 Cze 2009    Temat postu:

Qwe napisał:
Oprócz tych wiat - wszystkiego, co na tym zdjęciu brakuje w naszym mieście...


Latarni parę by się znalazło. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:51, 23 Cze 2009    Temat postu:

W sumie racja, strasznie mnie gryzie fakt tego, jaka kostka jest u nas używana na chodnikach ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 22:55, 23 Cze 2009    Temat postu:

Skoro mowa o kostce, ostatnio się dowiedziałem, że wszystko ma dwie różne strony. Taki fajny bruczek, jak na zdjęciu, to jest podobno tragedia dla osób niepełnosprawnych na wózkach, które zupełnie nie są w stanie po czymś takim się poruszać. Betonowe kostki wypadają tu znacznie lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:56, 23 Cze 2009    Temat postu:

No Wrocław to akurat jest średnio prorowerowe miasto... Generalnie nie ma ze ścieżkami większych problemów ale jeżeli chodzi o centrum to ich tam w ogóle nie ma niestety... Jest niepisane przyzwolenie na jazdę rowerzystów po chodniku ale bardzo często te chodniki są pozastawiane samochodami tak że robi się tam bardzo ciasno... Nie orientuję się jak szeroko jest zakrojona ta akcja (zdaje się 9 punktów przesiadkowych ma docelowo posiadać takie wiaty)... Natomiast miasto już od kilku lat rok rocznie obiecuje powstanie dwóch wypożyczalnie rowerów i zawsze słowa nie dotrzymuje... Ale te wiaty to już jest jakiś plus...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 22:57, 23 Cze 2009    Temat postu:

Wszystko ma swoje miejsce - problem w tym, że u nas jakby zapomina się o tym, że oprócz bruku j.w. są jeszcze płytki granitowe (!)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 14:55, 27 Cze 2009    Temat postu:

powiem Wam szczerze, że aż tak bardzo rodzaj nawierzchni, z której są wykonane ścieżki rowerowe, nie jest dla mnie istotny, bo raczej po każdym da się wygodnie jeździć. Ważne aby były proste, bez wysokich krawężników, można było spokojnie dojechać do wybranego miejsca w mieście i bez oporów i obaw zostawić w przyzwoitej odległości od celu rower. Więcej mi do szczęścia nie potrzeba Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Miasto po godzinach Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin