Autor |
Wiadomość |
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 11:51, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
dlatego uważam, że jazda na rowerze jest utrudniona i to nie tylko na terenie Gliwic, bo są miejsca, gdzie jest gorzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 12:05, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Gdyby w najbliższym czasie wyasfaltować mrowie szutrowych ścieżek, to baza byłaby całkiem niezła. Z Kopernika do centrum dojazd byłby bardzo fachowy (no może nie licząc tej Śliwki).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 12:36, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem należało by wreszcie pomyśleć nad tym, dokąd te dróżki maja prowadzić, nie do Śródmieści, bo to jest dość ogólnikowe ale np. do UM, do Parku Chrobrego, na Rynek, do Forum, do GTM (lokalizacje przypadkowe) i później rozplanować sieć tak, żeby jak najmniej kolidowała z innymi środkami transportu, ale nie przegrywała z nimi pod względem wygody i szybkości dojazdu do wybranego miejscja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 13:13, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Z Kopernika do centrum dojazd byłby bardzo fachowy (no może nie licząc tej Śliwki). |
Za kilka lat jak powstanie estakada to powstanie fajne połączenie rowerowe dla Kopernika (i pd. Łabęd) ze śródmieściem przez ul. Portową.Droga prosta, spokojna ... baa może być magiczna bo wiedzie wzdłuż toksycznej Kłodnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Pią 21:25, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dla mnie w większości ścieżki są utrudnieniem w sprawnym poruszaniu się na rowerze. One się mogą przydać komuś kto wybiera się na niedzielną krótką wycieczkę ale komuś kto korzysta z roweru jako środka transportu.
Np. Aby skorzystać z kilkusetmetrowego odcinka ścieżki rowerowej trzeba dwukrotnie przeciąć jezdnię pod kontem prostym, oczywiście nie ominą nas tu podjazd pod krawężnik (niby obniżony ale jednak zawsze jest to uskok). Ponaddto przejazd jest kiepsko oznakowany a taki manewr zawsze dość niebezpieczny i lepiej rower przeprowadzić. Przejazd dla rowerów powinien bardziej przypominać skrzyżowanie niż przejście dla pieszych! Rowerzysta też przecież uczestniczy w ruchu!
Tak samo jedna z najlepszych ścieżek - przy ulicy tarngórskiej - asfaltowa i wydzielona z chodnika - ale pełno słupków, znaków drzewek a moim ulubionym punktem jest przewężenie przed zjazdem na dk88 - trzeba mocno zwolnić i uważać aby nie zahaczyć kierownicą z jednej strony o barierki a drugiej o znak! I to ma być ścieżka rowerowa?
Ścieżka powinna bardziej przypominać ulicę niż chodnik - dobrym rozwiązaniem byłoby wydzielenie ścieżek w jezdni i odgrodzenie ich betonowymi szykanami - takie rozwiązanie spotkałem we Francji. wtedy rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu, na skrzyżowaniach z drogami podporządkowanymi ma normalnie pierwszeństwo i tak dalej. A u nas? Przed każdym skrzyżowaniem trzeba zrobić mały zygzak, zjechać i wjechać pod krawężnik, kierowca drogi bocznej na pewno nas nie przepuści a często nawet czekając na włączenie do ruchu blokuje przejazd!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziutek997 dnia Pią 23:01, 27 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22:46, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ziutek997 napisał: | trzeba mocno zwolnić i uważać aby nie zahaczyć kierownicą z jednej strony o barjerki a drógiej o znak | mi się raz nie udało i wylądowałem na znaku -.-. Wydzielenie z pasa jezdni uważam za najlepsze rozwiązanie, choć przypuszczam, że zaraz kierowcy samochodów zaczęliby by się oburzać, i barierki musiałby być naprawdę wysokie i mocne, aby kierowcy z nich nie korzystali(choć myślę, że wtedy musiałby powstać wielki, betonowy mur odgradzający pas dla samochodów i rowerów). A co do kwestii krawężników to nie wiem czy to się kiedyś zmieni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Pią 23:06, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | choć myślę, że wtedy musiałby powstać wielki, betonowy mur odgradzający pas dla samochodów i rowerów |
A myślisz że jakim zabezpieczeniem dla rowerzysty jest krawężnik? tak nprawawdę to stwarza on również niebezpieczeństwo bo przy omijaniu pieszych, znaków etc. można z niego spaść. A jak kierowca wykona fałszywy manewr to również może znaleźć się na chodniku.
W rozwiązaniach które znam były dość niskie betonowe słupki a w niektórych specyficznych miejscach pełne szykany. Słupki takie dają możliwość włączenia się do ruchu lub zjechanie do sklepu etc... w dowolnym miejscu. A kierowcy bedą museli na nie uważać po spotkanie z taką przeszkodą napewno mocno i skutecznie uszkadza samochód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 20:26, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Pasowałoby do wzorów, ale daję tu:
Zachód... tj Wrocław
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 20:27, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:37, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Oprócz tych wiat - wszystkiego, co na tym zdjęciu brakuje w naszym mieście...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 22:40, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Oprócz tych wiat - wszystkiego, co na tym zdjęciu brakuje w naszym mieście... |
Latarni parę by się znalazło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:51, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
W sumie racja, strasznie mnie gryzie fakt tego, jaka kostka jest u nas używana na chodnikach ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 22:55, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Skoro mowa o kostce, ostatnio się dowiedziałem, że wszystko ma dwie różne strony. Taki fajny bruczek, jak na zdjęciu, to jest podobno tragedia dla osób niepełnosprawnych na wózkach, które zupełnie nie są w stanie po czymś takim się poruszać. Betonowe kostki wypadają tu znacznie lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:56, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
No Wrocław to akurat jest średnio prorowerowe miasto... Generalnie nie ma ze ścieżkami większych problemów ale jeżeli chodzi o centrum to ich tam w ogóle nie ma niestety... Jest niepisane przyzwolenie na jazdę rowerzystów po chodniku ale bardzo często te chodniki są pozastawiane samochodami tak że robi się tam bardzo ciasno... Nie orientuję się jak szeroko jest zakrojona ta akcja (zdaje się 9 punktów przesiadkowych ma docelowo posiadać takie wiaty)... Natomiast miasto już od kilku lat rok rocznie obiecuje powstanie dwóch wypożyczalnie rowerów i zawsze słowa nie dotrzymuje... Ale te wiaty to już jest jakiś plus...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 22:57, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Wszystko ma swoje miejsce - problem w tym, że u nas jakby zapomina się o tym, że oprócz bruku j.w. są jeszcze płytki granitowe (!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 14:55, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
powiem Wam szczerze, że aż tak bardzo rodzaj nawierzchni, z której są wykonane ścieżki rowerowe, nie jest dla mnie istotny, bo raczej po każdym da się wygodnie jeździć. Ważne aby były proste, bez wysokich krawężników, można było spokojnie dojechać do wybranego miejsca w mieście i bez oporów i obaw zostawić w przyzwoitej odległości od celu rower. Więcej mi do szczęścia nie potrzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|