FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna
->
Infrastruktura i komunikacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Inwestycje
----------------
Mieszkaniowe
Komercyjne
Użyteczności Publicznej
Infrastruktura i komunikacja
Architektura
----------------
Architektura i urbanistyka
Ogólne
----------------
Sprawy publiczne
Miasto po godzinach
Grupa Poster
Sprawy techniczne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
kaspric
Wysłany: Śro 10:09, 05 Lis 2014
Temat postu:
Rozwala mnie planowanie wysokościowe w Gliwicach - generalna zasada "sprawdzić, jaki jest najwyższy budynek istniejący w tym terenie i na tyle pozwalamy" :/
Ad 2. - na moje oko może tam powstać wszystko oznaczone jako usługa różna, więc może być i biedronka i biurowiec do wys. 25m.
Kwarek
Wysłany: Wto 23:36, 04 Lis 2014
Temat postu:
Takie trzy komunikacyjne ciekawostki ze zmieniającego się MPZP kawałków centrum.
http://bip.gliwice.eu/pub/uchwaly/p11817.pdf
1. Znika przeznaczenie na dworzec KM terenu między Piwną a Na Piasku.
2. Nad tunelo-wiaduktem Tarnogórska-Na Piasku nie jest przewidywane wprost żadne rozwiązanie KM. Za to parking wielopoziomowy już być może. Jak się uprzeć, to jakąś Biedronkę też chyba by się dało.
3. Chyba teren dawnego dworca wąskotorówki jest przeznaczany na normalne budownictwo usługowe.
ellilamas
Wysłany: Wto 8:30, 26 Lis 2013
Temat postu:
Ale przecież nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja, ona może być jedynie finansowana z innego źródła (np podatki+wpływy z reklam w KM).
m966
Wysłany: Sob 7:20, 23 Lis 2013
Temat postu:
Kwarek napisał:
Możesz wyjaśnić, bo trochę tego nie rozumiem? W komunikacji miejskiej i tak nie działa pojęcie konkurencji (jak spada ilość klientów to nie poprawia się jakości, a tnie ofertę)
Konkurencją są inne środki transportu. Faktycznie, u nas ofertę się tnie zamiast usprawniać, ale to jest wątek teoretyczny, więc trochę idealizujemy. W idealnym świecie pasażer, czyli klient powinien mieć możliwość zagłosowania własnym portfelem, a szef związku komunikacyjnego powinien wylecieć z roboty jeżeli wpływy z biletów spadają zbyt drastycznie.
kaspric
Wysłany: Sob 2:16, 23 Lis 2013
Temat postu:
glewitz napisał:
@m966, ale kiedy wprowadzano darmową komunikację miejską w Estonii to zauważyć można było niemal orgiastyczne nawoływania, że w Gliwicach (lub na całym Śląsku) też tak powinno być i to by rozwiązało problem z komunikacją. Dlatego wrzuciłem
Na szczęście z ręką na sercu i wpisami tu i ówdzie mogę rzecz, że zawsze byłem przeciwko darmowej komunikacji
Kwarek
Wysłany: Pią 13:36, 22 Lis 2013
Temat postu:
Możesz wyjaśnić, bo trochę tego nie rozumiem? W komunikacji miejskiej i tak nie działa pojęcie konkurencji (jak spada ilość klientów to nie poprawia się jakości, a tnie ofertę), a ludzie i tak nie mają wpływu na tę jakość (bo co mogą zrobić?). Więc "darmowa" komunikacja (czyli przeniesienie kosztów z ludzi na gminę) powoduje tylko tyle, że nie udajemy już, że ktokolwiek inny prócz gminy ma na nią wpływ.
Problem jest tylko taki, czy wtedy gmina sama w sobie jest w stanie udźwignąć całość kosztów w budżecie, czy jednak bez współfinansowania pasażerów nie da rady utrzymać oferty. Oraz czy gmina jest w stanie udźwignąć sens organizacji komunikacji i nie będzie regularnie przenosić pieniędzy z kupki "komunikacja" na kupkę "fontanna" na przykład, tylko dlatego, że ich tam dużo.
Co do sensu całości to się zgadzam - co z tego, czy dla pasażera komunikacja darmowa czy płatna, jak dojechać się nie da.
A KZK GOP to nawet gdyby dopłacało ludziom za podróżowanie, to by ich do korzystania ze swojej komunikacji miejskiej nie zachęciło.
m966
Wysłany: Pią 13:04, 22 Lis 2013
Temat postu:
Drobna uwaga - jest gigantyczna różnica pomiędzy komunikacją tanią i darmową. Zachętą finansowa jest zbliżona, ale w przypadku całkowitej rezygnacji z biletów odpadają rynkowe mechanizmy utrzymania jakości. Dlatego właśnie wolę komunikację tanią (rzędu 1-2 zł za bilet), niż darmową.
proso2
Wysłany: Pią 8:36, 22 Lis 2013
Temat postu:
Działanie przeciwne, czyli podnoszenie cen biletów, też nigdy nie spowodowało podniesienia jakości usług, więc nie o to chodzi. Niskie ceny biletów maja stanowić zachętę, aby rezygnować z innych form transportu na rzecz komunikacji publicznej i w ten sposób zmniejszyć koszty organizacji tych innych form. Jak widać cena też nie jest jedynym czynnikiem tej zachęty, aby była skuteczna.
m966
Wysłany: Śro 18:05, 20 Lis 2013
Temat postu:
Ja nie jestem zwolennikiem darmowej komunikacji. Właśnie z tego względu, że prędzej czy później musi to pociągnąć za sobą spadek jakości.
glewitz
Wysłany: Nie 20:41, 17 Lis 2013
Temat postu:
@m966, ale kiedy wprowadzano darmową komunikację miejską w Estonii to zauważyć można było niemal orgiastyczne nawoływania, że w Gliwicach (lub na całym Śląsku) też tak powinno być i to by rozwiązało problem z komunikacją. Dlatego wrzuciłem
m966
Wysłany: Sob 17:42, 16 Lis 2013
Temat postu:
glewitz napisał:
W skrócie: okazało się, że darmowa komunikacja miejska w Tallinie nie wypaliła, bo ktoś zapomniał, że prócz ceny wartościami komunikacji publicznej jest jej jakość oraz czas przejazdu.
Oczywista oczywistość.
migdalowa_pralinka
Wysłany: Pią 22:57, 15 Lis 2013
Temat postu:
W zupełności się z tym zgadzam. Ja kupiłam samochód nie dlatego, że KZK jest drogie tylko dlatego, że wypadające autobusy i notoryczne 20 minutowe spóźnienia doprowadzały mnie do szału
glewitz
Wysłany: Czw 21:01, 14 Lis 2013
Temat postu:
Znalazłem dzisiaj tekst, który jakoś nie przebił się w związku z wielkim parciem na darmową komunikację publiczną, jakiej domagali się poniektórzy populiści w Gliwicach:
http://www.presseurop.eu/pl/content/article/4312891-miasto-nie-calkiem-zielone?
W skrócie: okazało się, że darmowa komunikacja miejska w Tallinie nie wypaliła, bo ktoś zapomniał, że prócz ceny wartościami komunikacji publicznej jest jej jakość oraz czas przejazdu.
stachu
Wysłany: Pią 20:08, 31 Maj 2013
Temat postu:
^^ Zawsze można się porozumieć ponad podziałami
kaspric
Wysłany: Pią 12:02, 31 Maj 2013
Temat postu:
stachu napisał:
Co do kostki granitowej, to wczoraj moja cierpliwość sięgnęła zenitu. Kto to wymyślił?
A co do Dolnych Wałów, to marzył mi się tam właśnie taki deptak + A4 i rowerzyści. I tak Wieczorka, aż do "pajączka".
Buspasy to moim skromnym zdaniem powinny być na Pl. Piastów i BGW, czy nawet na Jagiellońskiej. Wszak tramwaj w kształcie do 2009 roku nie powrócą. Dlatego tak sobie myślałem, że zamiast torów zrobić BUSpas, tym bardziej teraz kiedy te ulice są strasznie obciążone. I dużo dróg rowerowych!
Na DW deptak specjalnie nie ma sensu, to jest droga dla pieszych do nikąd, tj. i tak mało kto tam chodzi i będzie chodził, lepiej pozwolić ludziom przejść z Wieczorka (jako deptaku lub weekendowego deptaku) na Stare Miasto..
Buspasy powinny być tam, gdzie są potrzebne, a nie muszą być na całej długości ulicy. widziałbym też przede wszystkim możliwości przejazdu przez skrzyżowanie z innego pasa tylko dla autobusów (z osobną sygnalizacją).
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin