FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna
->
Infrastruktura i komunikacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Inwestycje
----------------
Mieszkaniowe
Komercyjne
Użyteczności Publicznej
Infrastruktura i komunikacja
Architektura
----------------
Architektura i urbanistyka
Ogólne
----------------
Sprawy publiczne
Miasto po godzinach
Grupa Poster
Sprawy techniczne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
proso2
Wysłany: Śro 23:03, 14 Wrz 2011
Temat postu:
Przy okazji warsztatów dot. projektowania dróg dla rowerów miałem możliwość pobieżnego zapoznania się z koncepcją tego węzła przesiadkowego. Jest bardziej niż ogólnikowa. Taka koncepcja powinna się przede wszystkim opierać o studium komunikacyjne miasta, a najwyraźniej nie ma takiego nawiązania. Na planie rozrysowane są kierunki ruchu pieszego wokół dworca i rozbudowane powierzchnie komercyjne. Komunikacja samochodowa jest mocno rozdęta, a autobusowa zupełnie nieskonkretyzowana. Autorzy pływają po temacie. W miejscu dworca PKS jest dworzec KZK GOP. Coś tam jest drobnymi literkami zaznaczone po stronie północnej dworca PKP, jakby drugi większy dworzec KZK GOP, ale zupełnie nie ma nawiązania do dworca międzynarodowego PKS i terenu po Hucie 1 Maja. W miejscu obecnego parkingu wciśnięty jest postój taksówek, a o ruchu rowerowym i parkingach dla rowerów autorzy koncepcji zupełnie zapomnieli. Jezdnia ul. Boh. Getta Warszawskiego dalej zajmuje sporo miejsca, chociaż ruch na niej powinien być mocno zredukowany po zamknięciu ul. Zwycięstwa i wybudowaniu DTŚ-ki. W zasadzie można by na niej ruch ograniczyć do autobusów i koniecznego dojazdu do okolicznych posesji. Autorom majaczy się budowa przejścia podziemnego przez tą ulicę z windami dla niepełnosprawnych, chociaż generalnie na świecie jest trend do likwidacji istniejących przejść tego typu, jako uciązliwych dla użytkowników. Po redukcji ruchu samochodowego nawet nie wiadomo, czy na przejściu dla pieszych będzie potrzebna sygnalizacja świetlna, a co dopiero schody. Odnoszę wrażenie, że w zespole opracowującym koncepcję dotyczącą komunikacji nie było nikogo, kto by się na niej znał, za to skupiono się głównie na rezerwacji miejsca pod cele usługowe.
kaspric
Wysłany: Wto 17:49, 10 Sie 2010
Temat postu:
^^ przecież są wytyczne
W koncepcji powinny być – w miarę możliwości – wzięte pod uwagę dokumenty
urbanistyczno-planistyczne i projektowe, takie jak:
− Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta
Gliwice (Uchwała Nr XXXI/956/2009 Rady Miejskiej w Gliwicach z dnia
17 grudnia 2009 r.),
− miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Gliwice dla terenu
położonego w centralnej części miasta , obejmującego centrum i śródmieście
miasta, tzw. centralne tereny miasta (Uchwała
Nr XXXVIII/965/2005 Rady Miejskiej w Gliwicach z dnia 22 grudnia
2005 r.),
− miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Gliwice dla terenu
położonego po zachodniej stronie ulicy Tarnogórskiej, obejmującego
część dzielnicy Szobiszowice i Zatorze (Uchwała Nr XXXVII/1090/2010 Rady
Miejskiej w Gliwicach z dnia 15 lipca 2010 r.),
− program funkcjonalno-użytkowy dla budynku dworca PKP (wykonane opracowanie
będzie podlegało uzupełnieniu i dostosowaniu do aktualnych potrzeb
− program inwestycyjny dla układu torowo-peronowego (opracowanie w toku),
− koncepcja modernizacji linii kolejowej E-30/C-E 30 na odcinku Opole-
Katowice-Kraków, układ torowy stacji Gliwice,
− koncepcja "Budowa połączenia ul. Tarnogórskiej z ul. Na Piasku",
− wstępna koncepcja rewitalizacji centrum miasta Gliwice, 2008 r.,
Kwarek
Wysłany: Wto 17:03, 10 Sie 2010
Temat postu:
No i właśnie to dla mnie jest odrobinę postawione na głowie.
Czyli, dajmy na to, przyjdą trzy ekipy światowej sławy urbanistów (nieznający kompletnie Gliwic), namalują masę kresek na mapie w miejscach, które im ładnie i funkcjonalnie wyglądają, a potem mieszkańcy mają się męczyć z autobusami robiącymi po dwa kółka po 3 kilometry, bo "tak było w koncepcji"? Sorki, że tak głupi przykład, ale czegoś tu nie rozumiem - dla mnie powinny być choćby jakieś wytyczne dane przez UM.
No nic, trzeba poczekać i najwyżej potem narzekać, że bez sensu.
kaspric
Wysłany: Wto 16:56, 10 Sie 2010
Temat postu:
^^
2. Przedmiot zamówienia
2.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji zagospodarowania Obszarów
zlokalizowanych w centrum Gliwic w bezpośrednim sąsiedztwie dworca
kolejowego.
2.2. Granice opracowania obejmują obszar o powierzchni około 11 ha położony
w obrębie ulic: Bohaterów Getta Warszawskiego, przedłużenia ul. Tarnogórskiej
do ul. Na Piasku oraz przedłużenie ul. Traugutta do ul. Toszeckiej.
2.3. Koncepcja powinna być zgodna z zakresem określonym w pkt.1.3., przy czym
musi zawierać co najmniej:
− część urbanistyczną z wytycznymi planistycznymi dla obecnych terenów
zamkniętych;
− rozwiązania programowo-przestrzenne dotyczące realizacji centralnego węzła
przesiadkowego, którego głównymi elementami są: budynek dworca,
plac przydworcowy, układ torowo-peronowy,
teren tzw. „wolne tory” wzbogacony
o układ stanowisk publicznej komunikacji autobusowej (miejskiej,
podmiejskiej i regionalnej) oraz system taxi w granicach własności PKP
i miasta;
− rozwiązania programowo-przestrzenne przestrzeni publicznej z ewentualną
sugestią pozyskania konkretnych nieruchomości będących we władaniu innych
osób;
− rozszerzenie programu funkcji publicznych o funkcje komercyjne przewidziane
do zaoferowania inwestorom prywatnym lub do realizacji w partnerstwie
publiczno-prywatnym;
− określenie szacunkowe nakładów inwestycyjnych
Kwarek, póki co to nic nie wiadomo, bo nie powstała kmoncepcja
. Koncepcje mają być 3 i najlepsza będzie wybrana
. A wtedy dostaniesz odp. na Twoje pytania.
Ja osobiście czekam na propozycje i tyle. IMO najlepiej by było, gdyby całość umożliwiała przesiadkę z każdego rodzaju kom. na każdy suchą głową.
Kwarek
Wysłany: Wto 16:38, 10 Sie 2010
Temat postu:
kaspric napisał:
Ciekaw byłem, kiedy na forum pojawią się te pytania
IMO pani Nina nie do końca się orientuje w tych całych planach i stąd info nieścisłe, tyle
To nie zmienia faktu, że o tym wielkim Centrum Przesiadkowym wiadomo tylko, że będzie.
Moje pytania nie wynikają tylko z tego artykułu, ale z "całokształtu" tej inwestycji. To już jest któraś wersja pomysłu na dworzec i dalej właściwie nic nie wiadomo. Napływające informacje tylko powodują, że mam coraz większe wrażenie iż skończy się totalnym bajzlem i bezsensem. Albo skończy się jak z kolejką - opracowanie, plany, krytyka sensowności opracowania i planów, cisza.
Dodatkowo mam coraz większą nadzieję, że "dworzec" w Focusie wcale nie powstanie. Obecnie tylko zamieszanie i bałagan wprowadza.
strazn1k
Wysłany: Wto 16:00, 10 Sie 2010
Temat postu:
A ja trochę z innej beczki. Jak zabytkowy tramwaj będzie dojeżdżał do zwycięstwa? Czy planowany jest jakiś tor przez centrum przesiadkowe i tam jakieś zaplecze za dworcem ? (Innego wyjścia nie widzę. Jeśli na wiadukcie torów już nie będzie, a przy zjazdach dtś chyba też się ich nie uwzględnia)
Saleen
Wysłany: Wto 15:53, 10 Sie 2010
Temat postu:
Hmm, ja wiem jedno, chcialbym zeby centrum przesiadkowe dla autobusow kzkgop i taksowek byl z przodu dworca, a transport bardziej poza miejski byl z tylu...
kaspric
Wysłany: Wto 15:47, 10 Sie 2010
Temat postu:
Ciekaw byłem, kiedy na forum pojawią się te pytania
IMO pani Nina nie do końca się orientuje w tych całych planach i stąd info nieścisłe, tyle
Kwarek
Wysłany: Wto 15:07, 10 Sie 2010
Temat postu:
Przeniosę się tu, by wątku o połączeniu Dworcowej z Tarnogórską nie zaciemniać.
http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/?p=21626
To ja już NIC nie rozumiem: przed dworcem, za dworcem?
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć:
1. To ma być przed dworcem, czy za.
2. Co z dworcem w Focusie - będzie, nie będzie, będą dwa centra przesiadkowe, jedno, zero.
3. Co z pl. Piastów.
4. Czy ktoś ma pojęcie jak będzie wyglądać docelowa organizacja ruchu autobusów KZK GOP?
I ogólnie o co tu chodzi? Miasto ma pomysł, ale nie wie jak to zrobić i ogłasza konkurs na koncepcję, czy część założeń jest znana, czy jest to "kiełbasa wyborcza"?
Monarchi
Wysłany: Pią 22:13, 27 Lut 2009
Temat postu:
To przecież nie są sentymenty tylko walka o to jak z PKP ukraść państwowy majątek i sprzedać ,a komu to obojętne.
Niby dużo się zmieniło ,ale prawo skarbowe z komuny zostało ,przepisy żądzące ZUS ,ustawa o dowodach osobistych ,energetyka .
To po głębszym zastanowieniu to tylko pozory zmian.
Robak
Wysłany: Pią 22:01, 27 Lut 2009
Temat postu:
Zabrać nikt nie zabierze. Trzeba cierpliwie czekać aż władze PKP w Warszawie w końcu zdecydują się bardziej współpracować z samorządami i Gliwice dobrze wynagrodzą to miasto poprzez odpowiednią dużą kwotę pieniędzy lub jakąś zamianę działek itp. Lecz masz rację, że to nakazuje nam czekać nie wiadomo jak długo. Sam fakt próby wydzierżawienia od PKP dworca pokazał jaki to wiarygodny gracz.
Monarchi
Wysłany: Pią 21:42, 27 Lut 2009
Temat postu:
To jest bardzo logiczne ,ale kto zabierze PKP wolne tory i przekarze miastu ?
m966
Wysłany: Sob 14:10, 14 Lut 2009
Temat postu:
Ja myślę, że nowy łącznik powinien być dla samochodów, a autobusy powinny jeździć po staremu przez Piwną, żeby zahaczać o dworzec przy Focusie. Poza tym, przydałaby się przynajmniej jedna linia na BGW.
Robak
Wysłany: Pią 23:43, 13 Lut 2009
Temat postu: Węzeł Przesiadkowy przy Dworcu PKP Gliwice
Proponuję rozpocząć temat węzła przesiadkowego w nowym wątku bowiem jak do tej pory rozwijał się w dziale Focus Mall
Poniżej przedstawiam ilustrację, które przedstawiają obecny przebieg linii autobusowych komunikacji miejskiej oraz przyszły układ linii autobusowych z uwzględnieniem Węzła Przesiadkowego. Projekt uwzględnia most/tunel (jeszcze nie wiem co jest atrakcyjniejsze) łączący Tarnogórską z Na piasku. Dodatkowo linia 224 z Pl. Piastów na Onkologię została przedstawiona w postaci linii wychodzącej z Węzła od strony północnej i prowadzącej na post wzdłuż Bohaterów Getta Warszawskiego. Tam ma być łącznik z DTŚ i Onkologią więc ta linia powinna tam pójść. Poza tym wszystkie linie zostały jakby skrócone. A dzięki temu, że zostały one 'skumulowane' w kilka szlaków to można pomyśleć o sygnalizacji świetlnej ułatwiającej im poruszanie się lub wydzielonych pasach ruchu. Taki pass byłby pewnie wzdłuż Częstochowskiej przez obecny Pl. Piastów aż do Węzła oraz od Placu Piastów przed Dworcową i dalej na południe. Pisałem już o tym kiedyś. Autobusy w kierunku ulicy Chorzowskiej jeździłyby wszystkie przez Opolską co ułatwi im wyjazd z Węzła poza tym na Traugutta i tak nie ma żadnego przystanku ani potrzeby jego tworzenia. A przy Chorzowskiej autobusy mogłyby 'nowym łącznikiem-mostem (ma być realizowany w ramach obwodnicy centrum) mogłyby się kierować na ulicę Franciszkańską i tamtędy jechać przez Sośnicę i do Zabrza tak by nie dublować się na Chorzowskiej z tramwajem i by więcej autobusów obsługiwało Sośnicę (oczywiście nie ma potrzeby wszystkich linii puszczać z ominięciem Chorzowskiej).
Poniżej przedstawiam szkice:
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin