Autor |
Wiadomość |
kaspric |
Wysłany: Pią 13:57, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Tak jeszcze odnosząc się do wstępnej koncepcji tunelu, to podoba mi się bardzo jego przebieg po łuku (właściwie po splajnie ). Taki przebieg daje świetne psychologiczne poczucie długości tunelu (gdy wjeżdżając nie widać wylotu).
Niby nic, ale - jak już pisałem przy okazji innych obiektów inż. - jakość i odbiór rych obiektów ma spore znaczenie na odbiór miasta (czyli de facto promocyjne). |
|
|
Saleen |
|
|
almansur |
Wysłany: Czw 19:00, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
^^ Tylko PKP może marudzić trochę bardziej jak będą torowiska wyłączane z ruchu:) |
|
|
gilbertus86 |
Wysłany: Czw 15:54, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Jakby nie nazwac i jakby nie bylo wykonane, funkcja bedzie ta sama |
|
|
ellilamas |
Wysłany: Czw 14:52, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
No ja też tak kojarzę, że to miał być tunel drążony. |
|
|
m966 |
Wysłany: Czw 14:20, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Początkowo mowa była właśnie o drążeniu, żeby uniknąć wyłączania z ruchu torowisk. |
|
|
kaspric |
Wysłany: Czw 13:09, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
^^ wiem wiem, ale chyba nikt mówiąc tutaj o tunelu nie myślał o jego drążeniu . Zazwyczaj w przypadku wiaduktów kolejowych potocznie mówi się tunel przy wiaduktach pod wieloma torami, osiągających po 50 i więcej m, tak ja to odbieram. |
|
|
m966 |
Wysłany: Czw 12:49, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Różnicą jest sposob wykonania. Tunele zwykle drąży się metodą górniczą, a wiadukt będzie robiony odkrywkowo. |
|
|
kaspric |
Wysłany: Czw 12:44, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
m966 napisał: | Okazuje się, że połączenie Tarnogórskiej z Na Piasku to nie będzie tunel, ale wiadukt. Wiadukt kolejowy, nad nowowbudowaną ulicą. Dzięki temu ma być taniej. | to raczej zamiennie się używa |
|
|
ellilamas |
Wysłany: Czw 12:40, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Ale jak to ma być rozwiązane? Poziom torowiska będzie bez zmian, a droga pójdzie dołem, zgadza się? |
|
|
m966 |
Wysłany: Czw 12:34, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Okazuje się, że połączenie Tarnogórskiej z Na Piasku to nie będzie tunel, ale wiadukt. Wiadukt kolejowy, nad nowowbudowaną ulicą. Dzięki temu ma być taniej. |
|
|
kaspric |
Wysłany: Śro 11:23, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
^^ pewnie będzie dostosowana do pomysłów na centrum przesiadkowe. |
|
|
Kwarek |
Wysłany: Śro 8:55, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
W najnowszym MSI jest zaprezentowana ta koncepcja łącznika, która wcześniej była wrzucana do tego wątku. Opisana jest jako "wstępna, czysto techniczna koncepcja rozrysowana na papierze", czyli pewnie jeszcze się to pozmienia.
http://www.um.gliwice.pl/bip/pub/msi/MSI_37_2010.pdf |
|
|
m966 |
Wysłany: Wto 9:13, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym połaczenie Tarnogórskiej i Na Piasku zapisane jest do realizacji w 2012 roku. |
|
|
monika |
Wysłany: Wto 8:30, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
Dziękuje za odpowiedż! |
|
|