FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna
->
Infrastruktura i komunikacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Inwestycje
----------------
Mieszkaniowe
Komercyjne
Użyteczności Publicznej
Infrastruktura i komunikacja
Architektura
----------------
Architektura i urbanistyka
Ogólne
----------------
Sprawy publiczne
Miasto po godzinach
Grupa Poster
Sprawy techniczne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
almansur
Wysłany: Czw 15:16, 20 Paź 2011
Temat postu:
^^ Mieszko, Kaszubską to raczej żaden autobus się nie przeciśnie, bus miałby nawet problem. IMHO to wszystko to jest za wcześnie - najpierw powinny być odpowiednie parkingi, poszerzone ulice tego "ringu" a potem zamykanie. A tak będzie jak zawsze - problem z parkowaniem i do tego korki. Czekam tylko na jesienną słotę a potem zimę i na to co się stanie z tym "zielonym" parkingiem, który się ostatnio samoistnie utworzył z tyłu AEiI (między wydziałem a garażami)
m966
Wysłany: Czw 10:48, 20 Paź 2011
Temat postu:
Przydałoby się wykorzystać ten ring i puścić nim jakąś wahadłową linię autobusową. Coś na kształt 224 kursującego z pl. Piastów do Centrum Onkologii. Być może dzięki temu spadłaby liczba aut pchających się do miasteczka akademickiego. Wyobrażam sobie, że taki autobus zatrzymywałby się najpierw na Łużyckiej, później przy Akademikach (na przystankach 702), potem na Ośrodku Sportu przy tych parkingach (jakby się komuś nie chciało iść piechotą) i kolejne na Kaszubkiej przy Architekturze oraz przed samym skrętem we Wrocławską. I powrót na pl. Piastów. Można to realizować takim busikiem jak 224, albo nawet włączyć we wspólny obieg jako wydłużenie 224.
wix
Wysłany: Czw 10:43, 20 Paź 2011
Temat postu:
m966 napisał:
(...) większość samochodów w ogóle nie będzie podjeżdżało pod wydziały, a jedynie do tych parkingów.
Jasne. Miejsc przy uliczkach trochę jest i codziennie auta tam krążą. I nic się nie zmieni, poza tym że trudniej będzie objechać wszystko dookoła.
proso2
Wysłany: Czw 10:32, 20 Paź 2011
Temat postu:
Zauważyłem, że jedynym proponowanym nowym parkingiem jest miejsce obok budowanego właśnie Podium. Nawet jeżeli studenci go zakceptują, to będzie "bitwa" o niego z budowlańcami tego monstrum. Chyba, że miasto postawi cerbera pilnującego, czy parkujący mają legitymacje studenckie.
m966
Wysłany: Czw 10:29, 20 Paź 2011
Temat postu:
proso2 napisał:
Z mapki wynika, że co najmniej 3 wydziały będą zdane na wyjazd z Kaszubskiej na Wrocławską i dojazd do miasta Kłodnicką. Trzeba mieć niezły intelekt, aby wymyśleć taką bzdurę. Jak już ktoś coś przebudowuje, to powinien był pomyśleć o sygnalizacji świetlnej na tych skrzyżowaniach.
Wcale tak nie jest. Na mapce wyraźnie zarysowany jest ring okalający wszystkie wydziały od Łużyckiej przez Curie-Skłodowskiej po Kaszubską i z powrotem. Z każdego wydziału będzie się więc dało dojechać na Łużycką i dalej przez Wrocławską do Strzody. Inną sprawą jest, oczywiście, przepustowość tego ringu.
Warto też jeszcze pamiętać, gdzie są zlokalizowane parkingi. Największe są w rejonie Ośrodka Sportu i ul. Łużyckiej, więc większość samochodów w ogóle nie będzie podjeżdżało pod wydziały, a jedynie do tych parkingów.
wix
Wysłany: Czw 8:35, 20 Paź 2011
Temat postu:
Koncepcję? Wszystkie informacje jakie są podawane mówią, że Krzywoustego nie będzie przejezdna na skrzyżowaniu z Akademicką. Nawet jak jest taka wydzielona strefa i przebiega przez nią 1 ulica to nic się nie dzieje, a bez niej będzie masakra moim zdaniem.
k.kowalski
Wysłany: Czw 8:08, 20 Paź 2011
Temat postu:
Zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie pokazano koncepcję studentów. Nie sądzę, by ludzie w UM byli dużo głupsi od nas
proso2
Wysłany: Czw 7:59, 20 Paź 2011
Temat postu:
Z mapki wynika, że co najmniej 3 wydziały będą zdane na wyjazd z Kaszubskiej na Wrocławską i dojazd do miasta Kłodnicką. Trzeba mieć niezły intelekt, aby wymyśleć taką bzdurę. Jak już ktoś coś przebudowuje, to powinien był pomyśleć o sygnalizacji świetlnej na tych skrzyżowaniach.
wix
Wysłany: Śro 19:10, 19 Paź 2011
Temat postu:
Z mapy wynika że Krzywoustego będzie fragmentem nieprzejezdna. No to będzie hardkor
almansur
Wysłany: Śro 10:07, 19 Paź 2011
Temat postu:
Info uczelniane (
link
):
Zmiana organizacji ruchu w dzielnicy akademickiej
Od 24 października ul. Akademicka w Gliwicach zostanie wyłączona z ruchu kołowego na odcinku od ul. Wrocławskiej do ul. Skłodowskiej-Curie. W związku z tym w dzielnicy akademickiej zostanie zmieniona organizacja ruchu. W jej okolicy zostały także przygotowane nowe parkingi, które mogą pomieścić ok. 800 samochodów.
Mapa organizacji ruchu z zaznaczonymi bezpłatnymi parkingami znajduje się
tutaj
.
Celem wyłączenia ul. Akademickiej z ruchu kołowego jest przekształcenie ulicy i terenów do niej przylegających w dziedziniec akademicki otoczony sześcioma wydziałami, a także w atrakcyjną przestrzeń miejską. Punktem wyjścia do stworzenia koncepcji zagospodarowania ul. Akademickiej był zorganizowany w 2010 roku konkurs architektoniczny dla studentów. Na podstawie zwycięskich prac zespół architektów zaprojektował ostateczną koncepcję, którą opracował dr inż. arch. Tomasz Bradecki z Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej.
Obecnie na podstawie nowo powstałej koncepcji wyłoniona w przetargu firma opracowuje dokumentację projektową, która ma zostać ukończona do końca listopada br.
Odmieniona być może już w przyszłym roku ulica Akademicka będzie aleją okoloną trawnikami i drzewami. Na terenie przed budynkami Wydziałów – Architektury oraz Budownictwa powstanie łagodne trawiaste wzniesienie, umożliwiające wypoczynek i rekreację. Pojawi się także fontanna. Natomiast w centralnej części dzielnicy znajdować się będzie plac o nazwie Forum Politechniki Śląskiej, gdzie organizowane będą różnego rodzaju imprezy kulturalne. Utworzone zostaną również ścieżki rowerowe.
KwiateK
Wysłany: Pon 13:49, 17 Paź 2011
Temat postu:
Od dziś Dunikowskiego już po nowemu - jednokierunkowa
Kwarek
Wysłany: Śro 15:42, 27 Lip 2011
Temat postu:
Z planów wygląda, że to dalej będą trzy pasy, tylko węższe + pół pasa wyłączonego z ruchu po prawej stronie.
Dokładne wymiary to 3x 3-3,1m + reszta chyba 2,7-3m. Częstochowska jest 3x4m.
Qwe
Wysłany: Śro 14:36, 27 Lip 2011
Temat postu:
Dziwne, zamiast zwężać sztucznie do 2, mogliby zrobić 2 pasy + 1 dla autobusów, czy coś w ten deseń..
migdalowa_pralinka
Wysłany: Śro 9:48, 27 Lip 2011
Temat postu:
Ofertę złożył tylko PRUiM. Wycenili się na ok 2 mnl 900 tys (ZDM miał zarezerwowane 3 mln)
Kwarek
Wysłany: Wto 18:39, 26 Lip 2011
Temat postu:
Chyba jeszcze nie było (albo przegapiłem, bo coś mi się kojarzy, że było)
Na stronie ZDM-u jest przetarg na wykonanie przebudowy skrzyżowań w rejonie Akademickiej. Można tam zobaczyć docelową organizację ruchu. Np. ze Strzody będą dwa pasy w Częstochowską a Dunikowskiego będzie jednokierunkowa (Dworcowa->Wrocławska)
Co ciekawe, wygląda na to, że Wrocławska będzie nieco zwężona (farbą).
Jeszcze jedno - nie będzie przejścia dla pieszych na Wrocławskiej między Czerwoną Chemią a Strażą. Nie będzie też przejścia między Łużycką a przystankiem autobusowym.
PS. No i nie będzie priorytetu dla autobusów, to nie A4.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin