FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna
->
Infrastruktura i komunikacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Inwestycje
----------------
Mieszkaniowe
Komercyjne
Użyteczności Publicznej
Infrastruktura i komunikacja
Architektura
----------------
Architektura i urbanistyka
Ogólne
----------------
Sprawy publiczne
Miasto po godzinach
Grupa Poster
Sprawy techniczne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
proso2
Wysłany: Sob 15:03, 09 Mar 2013
Temat postu:
Cytat:
Może w środku nocy działają one też dobrze, ale jak jeszcze się nie przełączyły na tryb nocny, albo mają jakiś tryb pośredni, to efekt jest dość losowy i czasami denerwująco przypomina "czerwoną falę". Albo po prostu tak są skoordynowane.
Jeżeli cos działa jak czerwona fala, to po prostu jest nie skoordynowane, bo trudno nazwać koordynacją jej zupełny brak.
Kwarek
Wysłany: Pią 21:29, 08 Mar 2013
Temat postu:
^^^ Jeśli nie działa, to tym gorzej.
Bo od roku czy dwóch się trąbi o rewolucyjnych światłach wszystkomających, a jednocześnie one ciągle nie działają i w stanie niedziałania niektóre z nich spisują się gorzej, niż stare. A jak spisują się gorzej, to może wystarczyło wgrać w nie stary program i zostawić do czasu pełnego uruchomienia.
Bo jak jadąc na wprost na każdych kolejnych światłach trafia się na początek czerwonego (gdy wcześniej przez dobrą chwilę było zielone), to znaczy, że coś jest zdrowo popsute.
kaspric
Wysłany: Pią 21:24, 08 Mar 2013
Temat postu:
A swoją drogą ten system już w 100% działa?
Kwarek
Wysłany: Pią 21:17, 08 Mar 2013
Temat postu:
To podobno jest inteligentny system, prawda? W takim razie w czasie małego ruchu powinien się przełączyć w tryb małego ruchu, a nie źle działać.
Ja bym nic nie mówił, gdyby to była zmiana świateł ze stałoczasowych na stałoczasowe ze skracaniem faz zielonego. Ale to są rewolucyjne światła wszystkomające. To jak to są rewolucyjne wszystkomające, to powinny działać w czasie ruchu dużego, średniego, małego, braku ruchu, powinny reagować nie tylko na fakt pojawienia się pojazdu, a również na ilość pojazdów w korku, średnią prędkość ruchu przed nimi, ilość wolnego miejsca za nimi (po co świecić zielone, jak nie ma jak zjechać, niech sobie wtedy przeciwny kierunek pojedzie)
To są inteligentne światła.
Cytat:
A jak podjeżdżasz do świateł, na których nikt nie stoi, to zawsze chwilę trwa, zanim system cię wykryje i włączy ci zielone. To nie jest system do robienia zielonej fali dla pojedynczych aut.
Przy światłach koło Opla najczęściej nikt nie stoi i podjeżdżając w 90% przypadków wystarczy tylko lekko zwolnić.
m966
Wysłany: Pią 21:07, 08 Mar 2013
Temat postu:
Bo ten system najlepiej spisuje się nie wtedy, gdy jest mało samochodów, ale właśnie wedy, gdy jest ich za dużo. Nieźle rozładowuje korki, bo dostosowuje się do natężenia ruchu (jak jest na jakimś kierunku dużo aut, to daje im dłuższe zielone, jak mało - krótsze). A jak podjeżdżasz do świateł, na których nikt nie stoi, to zawsze chwilę trwa, zanim system cię wykryje i włączy ci zielone. To nie jest system do robienia zielonej fali dla pojedynczych aut.
proso2
Wysłany: Pią 19:58, 08 Mar 2013
Temat postu:
Na Toszeckiej są aż 2 sygnalizacje, więc stosunkowo trudno coś zepsuć
Wystarczyło zlikwidować lewoskręt i zmienić kolejnośc faz.
Jeszcze przed otwarciem Europy jechałem wieczorem Pszczyńską w stronę miasta i chyba tylko raz na 7 sygnalizacji miałem zielone światło. Po otwarciu Europy nawet nie próbuję nią jechać, widząc korek pod autostradą.
Jadąc kolejno Kochanowskiego i Kościuszki stałem na czerwonym na 3 kolejnych skrzyżowaniach, to gdzie jest te inteligentne sterowanie ruchem? Rozumiem, że być może nie da się zsynchronizować skrzyżowań z Rybnicką i Nowym Światem, ale z Zygmunta Starego po prostu tego zaniechano.
kaspric
Wysłany: Pią 19:11, 08 Mar 2013
Temat postu:
proso2 napisał:
Mam podobne odczucia, co Kwarek. Jechałem przez miasto w sobotę rano. Zero samochodów, a stałem kolejno na światłach na Zwycięstwa, Dworcowej i Wrocławskiej. Jadąc w inny dzień Łużycką, stałem kolejno na Wrocławskiej, Strzody i Zwycięstwa. Wydaje mi się, że to nie system powinien być inteligentny, a projektant tego śmietnika. Szkoda, że system jest inteligentny wyłącznie z nazwy.
Zależy gdzie, na Toszeckiej poprawa jest po prostu kolosalna.
m966
Wysłany: Pią 18:29, 08 Mar 2013
Temat postu:
Czujniki wykrywające samochody.
Gmeras
Wysłany: Pią 18:12, 08 Mar 2013
Temat postu:
Mam pytanie co to są za dodatkowe kamery montowane na sygnalizatorach ? dziś montowali je na skrzyżowaniu Grotgara - Tarnogórska - Skowrońskiego i podobne widziałem na Chorzowskiej - Poniatowskiego Dąbrowskiego - zabrska? Każda mala kamera skierowana w każdy osobny kierunek
proso2
Wysłany: Wto 15:29, 05 Mar 2013
Temat postu:
Mam podobne odczucia, co Kwarek. Jechałem przez miasto w sobotę rano. Zero samochodów, a stałem kolejno na światłach na Zwycięstwa, Dworcowej i Wrocławskiej. Jadąc w inny dzień Łużycką, stałem kolejno na Wrocławskiej, Strzody i Zwycięstwa. Wydaje mi się, że to nie system powinien być inteligentny, a projektant tego śmietnika. Szkoda, że system jest inteligentny wyłącznie z nazwy.
wasiliew_
Wysłany: Wto 11:20, 05 Mar 2013
Temat postu: Światła Kościuszki / Zygmunta
Opadła mi wczoraj szczęka....
zauważyłem, że autobus 676 i inne - OLEWAJĄ czerwone światło na prawoskręcie od Operetki w kierunku Nowego Świata!
IMHO tam postawiony sygnalizator była największym idiotyzmem w ramach przebudowy sygnalizacji!
Chodzi także o światła wysepka - róg od restauracji....
Kwarek
Wysłany: Pon 17:52, 04 Mar 2013
Temat postu:
Znowu chciałem pomarudzić na nasz wybitnie inteligentny system świateł.
Dziś chodzi mi o światła na skrzyżowaniu Dworcowa - Wyszyńskiego - Strzody. Od pewnego czasu zauważam, że to skrzyżowanie zaczęło działać gorzej, a dziś miałem trochę więcej czasu i dokładniej się mu przyjrzałem.
Z tego co widzę, to projektanci cykli podporządkowali całe skrzyżowanie ciężkiemu transportowi tranzytowemu. Brzmi to trochę "po profesorsku", ale tak mi się skojarzyło i już to tłumaczę.
- Główną relacją na tym skrzyżowaniu jest Strzody -> Wyszyńskiego. Ma ona zdecydowanie najdłuższy cykl zielonego, na tyle długi, że jestem szybkim krokiem w stanie dojść z pod X-a do Dworcowej na jednym zielonym (ok 1- 1,5 minuty). Powoduje to, że istotnie w tej relacji korek jest najmniejszy i występuje największa płynność ruchu, ale za wiele ona nie daje, bo potem wszystko przytyka się na skrzyżowaniu ze Zwycięstwa oraz na przejściach przez Wyszyńskiego. Efekt tego, oraz geniuszy za kierownicami, to zablokowana Dworcowa autami, które się nie zmieściły na Wyszyńskiego i stoją na środku. A "ciężki transport tranzytowy" użyłem dlatego, że w końcu to jest droga krajowa.
- Dworcowa zielone ma z 20-30 sekund, zauważalnie krócej niż Strzody i zauważalnie krócej, niż kiedyś. Efekt: korek na Dworcowej sięga GCH, na wszystkich pasach. Potem (Mikołowska/Jana Pawła II) jest już znacznie luźniej. Po prostu wszystko stoi na tych światłach.
- w relacji Wyszyńskiego - Strzody nastąpiło znaczne ograniczenie przepustowości, bo wprowadzono denerwującą czerwoną falę. Teraz już trzeba stać na wszystkich 3 światłach na czerwonym i nie ma możliwości pominięcia któregoś postoju. Po prostu ruszając jako pierwszy na zielonym ze Zwycięstwa, trafia się na czerwone na Dworcowej, po czym ruszając z Dworcowej trafia się na czerwone na Wrocławskiej (ewentualnie żółte, jak się nieco przypędzi). Sprawdzone już wielokrotnie, i to w autobusie (czyli nie że przekraczam dopuszczalną prędkość
). A jeszcze pamiętam, jak w okolicach 2004 o 7:30 rano dało się przelecieć wszystkie 3 światła na jednym zielonym i to Ikarusem z PKM Bytom.
Taka kupa pieniędzy wydana na ten system, a efekty jakoś nieproporcjonalne do wydatków...
Kwarek
Wysłany: Śro 21:25, 16 Sty 2013
Temat postu:
ziutek997 napisał:
W środku nocy, często tego typu światła, mają czerwone we wszystkich kierunkach, w ten sposób można stosunkowo szybko zmienić światło dla samochodu jadącego z dowolnego kierunku. Ponadto eliminuje nazbyt spieszących się kierowców, bo jeśli jedziesz zbyt szybko to trafiasz w czerwone, a gdy jedziesz przepisowo wystarczy puścić nogę z gazu przed skrzyżowaniem.
Dokładnie tak jak opisujesz działają właśnie światła koło Opla i te działają bardzo dobrze. Te przypadki, o których ja piszę, występują w ciągach świateł w stanie pośrednim pomiędzy ruchem szczytowym, a brakiem ruchu (18-20 lub dni wolne). Może w środku nocy działają one też dobrze, ale jak jeszcze się nie przełączyły na tryb nocny, albo mają jakiś tryb pośredni, to efekt jest dość losowy i czasami denerwująco przypomina "czerwoną falę". Albo po prostu tak są skoordynowane.
ziutek997 napisał:
Ja kiedyś miałem problem na Chorzowskiej, chciałem zjechać na DK88, była spora mgła i bardzo późna godzina. Światła zrobiły parę cykli, a dla mnie było cały czas czerwone, stałem dobrych parę minut aż wreszcie zdecydowałem się skręt w lewo przy czerwonym świetle, gdy zapaliło się zielone dla jadących na wprost.
Znajomy chyba w grudniu dokładnie na tych światłach w jeden weekend przez 3 kolejne noce musiał skręcać na czerwonym, aż w poniedziałek zadzwonił do ZDM-u i chyba po tym naprawili.
ziutek997
Wysłany: Śro 19:41, 16 Sty 2013
Temat postu:
W środku nocy, często tego typu światła, mają czerwone we wszystkich kierunkach, w ten sposób można stosunkowo szybko zmienić światło dla samochodu jadącego z dowolnego kierunku. Ponadto eliminuje nazbyt spieszących się kierowców, bo jeśli jedziesz zbyt szybko to trafiasz w czerwone, a gdy jedziesz przepisowo wystarczy puścić nogę z gazu przed skrzyżowaniem.
Ja kiedyś miałem problem na Chorzowskiej, chciałem zjechać na DK88, była spora mgła i bardzo późna godzina. Światła zrobiły parę cykli, a dla mnie było cały czas czerwone, stałem dobrych parę minut aż wreszcie zdecydowałem się skręt w lewo przy czerwonym świetle, gdy zapaliło się zielone dla jadących na wprost.
bakulec
Wysłany: Wto 23:57, 15 Sty 2013
Temat postu:
z moich obserwacji zauważyłem, że jedne światła zawsze trzeba zaliczyć... czasami dwa choć to mi się rzadko zdarza
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin