FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna
->
Infrastruktura i komunikacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Inwestycje
----------------
Mieszkaniowe
Komercyjne
Użyteczności Publicznej
Infrastruktura i komunikacja
Architektura
----------------
Architektura i urbanistyka
Ogólne
----------------
Sprawy publiczne
Miasto po godzinach
Grupa Poster
Sprawy techniczne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
kaspric
Wysłany: Wto 23:28, 10 Cze 2008
Temat postu:
To nie jest aż tak proste, infrastruktura pod bramki jest już przygotowana, a tak trzebaby wszystko budować od początku gdzieś w okolicach Kleszczowa
A co do bramek w innych krajach - we Włoszech są
gilbertus86
Wysłany: Wto 22:55, 10 Cze 2008
Temat postu: Re: Opłaty na A4
m966 napisał:
gilbertus86 napisał:
Co uważam za kompletny bezsens. Skoro to nie będzie przynosić zysków bo opłata ma być równa 0,- a koszty postawienia tego i obsługi jednak jakieś są to gdzie w tym logika?
Ojej. No teraz nie ma w tym logiki, ale w momencie projektowania była, bo odcinek rzeczywiście miał być płatny. Ale po protestach się z tego (póki co) wycofano. Natomiast raz wybudowanej autostrady nie da się już (relatywnie tanio) przeprojektować w taki sposób, żeby się dało bramki wybudować gdzie indziej. Beon został wylany (parafrazując pewne stare powiedzenie).
Więc skoro dało się przeforsować brak opłaty za gliwicki odcinek to dlaczego nie można przeforsować "niestawiania" bramek na ww odcinku? Co do tego ma projekt? Przecież by wyjazdy były bezbramkowe nie potrzeba zmieniać projektu (gotowych węzłów) nawet jeśli są przygotowane pod bramki. Po prostu nie stawia się ich i tyle.Przecież dziś tak te węzły funkcjonują i nie widzę w tym żadnego problemu by tak zostało skoro a4 ma być darmowa. Dlatego mam przeczucie, że za kilka lat i tak ten odcinek będzie płatny, albo po prostu jest to wykręt by nie dało się poprowadzić tranzytu dla tirów po a4 gdyż musi istnieć darmowa alternatywa dla płatnej drogi czyli gliwickiej a4 gdzie opłata wyniesie 0 pln. To są moje dwa przypuszczenia.
m966
Wysłany: Wto 21:33, 10 Cze 2008
Temat postu: Re: Opłaty na A4
gilbertus86 napisał:
Co uważam za kompletny bezsens. Skoro to nie będzie przynosić zysków bo opłata ma być równa 0,- a koszty postawienia tego i obsługi jednak jakieś są to gdzie w tym logika?
Ojej. No teraz nie ma w tym logiki, ale w momencie projektowania była, bo odcinek rzeczywiście miał być płatny. Ale po protestach się z tego (póki co) wycofano. Natomiast raz wybudowanej autostrady nie da się już (relatywnie tanio) przeprojektować w taki sposób, żeby się dało bramki wybudować gdzie indziej. Beon został wylany (parafrazując pewne stare powiedzenie).
michal
Wysłany: Wto 21:30, 10 Cze 2008
Temat postu:
no jakież to durne, idtiotyczne i bezmyślne ... ręce opadają jak tylko słysze słowo bramka - gdzie, w ktoróm innym europejskim państwie są bramki ?.... nawet na słowacji czy w repblice czeskiej są winetki i tyle. W Naszej Polsce ukochanej takie rzeczy by nie przeszły - ilu ludzi by jeździło na "gape" ....
gdyby autostrady były bezbramkowe mozna by zaoszczedzic sporo pieniedzy (koszt wybudowania bramek, obsluga, zarzad obslugujący, itp) wiekszość ludzi wybrałaby autostrady (gdyby były juz kompletne węzły np w Gliwicach) wtedy nikomu by nie przeszło przez głowe zeby jechac ciasnym miastem - tylko bezpieczną, krótszą autostradą....
wiec pozostaje pytanie CO Z TĄ POLSKĄ ?
gilbertus86
Wysłany: Wto 21:26, 10 Cze 2008
Temat postu: Re: Opłaty na A4
m966 napisał:
Bilet zerowy polega na tym, że jeśli w Kleszczowie oddasz kartkę wjazdową z Bojkowa albo Ostropy, to taryfa = 0 zł.
Co uważam za kompletny bezsens. Skoro to nie będzie przynosić zysków bo opłata ma być równa 0,- a koszty postawienia tego i obsługi jednak jakieś są to gdzie w tym logika? Coś mi się wydaje że prędzej czy później zostaną wprowadzone opłaty na tym odcinku skoro inwestuje się w tą całą infrastrukturę. Poza tym nawet gdy nie zapłacimy za przejazd przez bramkę to dodatkowo cała procedura zatrzymania się i pobrania biletu spowoduje zakłócenie płynności na wyjeździe
m966
Wysłany: Wto 20:40, 10 Cze 2008
Temat postu: Re: Opłaty na A4
Robak napisał:
Za węzłem Bojków mają być bramki, ale zdaje się, że będą tam wydawane "bileciki zerowe". To aktualne?
Aktualne, z tym, że bilety zerowe raczej nie będą się niczym różnić od nie-zerowych. Z tymi bramkami w systemie zamkniętym jest trochę jak z płatnymi parkingami. Na wjeździe dostajesz karteczkę z numerem bramki, na której wjeżdżasz i na wyjeździe tę kartkę oddajesz. Dzięki temu pracownik na wyjeździe wie, ile km przejechałeś autostradą i według jakiej taryfy ma cię policzyć. Bilet zerowy polega na tym, że jeśli w Kleszczowie oddasz kartkę wjazdową z Bojkowa albo Ostropy, to taryfa = 0 zł.
Robak
Wysłany: Wto 11:53, 10 Cze 2008
Temat postu: Opłaty na A4
Co do opłat na A4 to czy nie ma być tak, że właściwy pobór opłat ma być za Kleszczowem? Za węzłem Bojków mają być bramki, ale zdaje się, że będą tam wydawane "bileciki zerowe". To aktualne?
m966
Wysłany: Sob 20:36, 07 Cze 2008
Temat postu:
krzyżak napisał:
W poprzednich postach opisujesz warianty tymczasowych organizacji ruchu, które przygotowuje GDDKiA, a teraz piszesz, ze właściwie to nie wiesz czy projekt robi Zamawiajacy (GDDKiA) czy Wykonawca (J&P Awax).
Aleś ty szczegółowy. Opieram się na tym, co zasłyszałem na ostatniej sesji RM. A mowa była, że GDDKiA podsyła do UM jakieś projekty organizacji ruchu celem zatwierdzenia. Dlatego pisałem o GDDKiA. Aczkolwiek pierwotnie projekty te być może szykuje Avax. Tego już nie wiem.
krzyżak
Wysłany: Sob 13:18, 07 Cze 2008
Temat postu:
W poprzednich postach opisujesz warianty tymczasowych organizacji ruchu, które przygotowuje GDDKiA, a teraz piszesz, ze właściwie to nie wiesz czy projekt robi Zamawiajacy (GDDKiA) czy Wykonawca (J&P Awax).
Czyli coś jest tu nie halo w twoich postach.
pozdrawiam
m966
Wysłany: Sob 6:31, 07 Cze 2008
Temat postu:
krzyżak napisał:
Powiedz Mieszko - z Twoich opisów wynika, ze to gdaka robi projekt tymczasowej organizacji ruchu, czy aby tak jest napewno? Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem.
No jeżeli chce przebudować węzeł w Sośnicy, to musi takowy przygotować. Albo GDDKiA albo jakaś inna firma, która to zrobi w jej imieniu. Mowa jest przede wszystkim o skierowaniu na inne drogi ruchu z autostrady. Objazd dla Mikołowa to jest oddzielny temat.
krzyżak
Wysłany: Pią 20:32, 06 Cze 2008
Temat postu:
m966 napisał:
... zamkniętą ulicę Pszczyńską wcale nie tak łatwo ominąć. ...
łatwizna - nawet dla ciężarówek.
Jadąc od Mikołowa w Przyszowicach w lewo Gierałtowicką do Gierałtowic. Później skręt w prawo do Gliwic i przed byłą KWK Gliwice na rondzie skręt w prawo i dojeżdżamy do skrzyżowania PszczyńskaXPocztowa.
Ale to w sumie mnie nie interesuje.
Powiedz Mieszko - z Twoich opisów wynika, ze to gdaka robi projekt tymczasowej organizacji ruchu, czy aby tak jest napewno? Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem.
m966
Wysłany: Czw 21:50, 05 Cze 2008
Temat postu:
krzyżak napisał:
Przecież jeżeli wykonawca przebudowy zrobi jakiś projekt tymczasowej organizacji ruchu to będzie to tymczasowe rozwiazanie i dotyczyć będzie tylko objazdu węzła Sośnica - więc gdzie tu jest powiązanie z zakazem wjazdu do centrum ciężarówek?
Tymczasowe do końca 2009 roku, czyli dość długo. Tyle samo obowiązywałby projekt miejski. A z objazdem związek ma taki, że zamkniętą ulicę Pszczyńską wcale nie tak łatwo ominąć. GDDKiA wymyśliła, żeby ruch puścić przez Rybnicką i Daszyńskiego, ale miasto się na taki objazd nie zgadza. Następny w kolejce jest więc węzeł w Kleszczowie. Puszczenie ruchu tamtędy sprawi natomiast, że automatycznie ominie on całe Śródmieście.
krzyżak
Wysłany: Czw 21:11, 05 Cze 2008
Temat postu:
m966 napisał:
Możliwe jednak, tu dobra wiadomość, że bardzo podobny projekt (za pieniądze centralne) wdroży GDDKiA z uwagi na przebudowę węzła Sośnica. Rozważane jest zamknięcie zjazdu z autostrady na ul. Pszczyńską i puszczenie ruchu przez inne zjazdy. Frankiewicz próbuje to wykorzystać i "naciągnąć" GDDKiA na opisany w w/w projekcie objazd przez Kleszczów.
Jak to rozumieć?
Przecież jeżeli wykonawca przebudowy zrobi jakiś projekt tymczasowej organizacji ruchu to będzie to tymczasowe rozwiazanie i dotyczyć będzie tylko objazdu węzła Sośnica - więc gdzie tu jest powiązanie z zakazem wjazdu do centrum ciężarówek?
m966
Wysłany: Czw 17:55, 05 Cze 2008
Temat postu:
kaspric napisał:
Kiedy to było zamieszczone? I czy jest szansa na to, że to nie tylko "projekt na papierze"?
Projekt został zamieszczony pod koniec maja po długich naleganiach jednego z radnych. Szanse realizacji są jednak znikome. To jest ten projekt, którego prezydent nie chce wdrożyć z uwagi na koszty (ok. 2 mln zł) i fakt, że mógłby on obowiązywać co najwyżej do końca 2009 roku (z uwagi na wprowadzenie opłat na autostradzie). Krótko mówiąc, doszedł do wniosku, że szkoda na to pieniędzy.
Możliwe jednak, tu dobra wiadomość, że bardzo podobny projekt (za pieniądze centralne) wdroży GDDKiA z uwagi na przebudowę węzła Sośnica. Rozważane jest zamknięcie zjazdu z autostrady na ul. Pszczyńską i puszczenie ruchu przez inne zjazdy. Frankiewicz próbuje to wykorzystać i "naciągnąć" GDDKiA na opisany w w/w projekcie objazd przez Kleszczów.
kaspric
Wysłany: Czw 17:14, 05 Cze 2008
Temat postu:
Kiedy to było zamieszczone? I czy jest szansa na to, że to nie tylko "projekt na papierze"?
PS co do umieszczania - wystarczy poszukać
. Często ze stron UM można ściągnąć całe projekty budowlane
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin