Autor |
Wiadomość |
m966 |
Wysłany: Sob 18:19, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Primo, gliwickie GMMP jest spółką (chyba) córką tego warszawskiego Opla. Secundo, działa w strefie więc i tak jest zwolnione z CITu (Gliwice dostają zamiast tego rządową rekompensatę). |
|
 |
mark40 |
Wysłany: Sob 17:32, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Wiedzieliście, że Opel ma siedzibę w Warszawie? Nie płaci więc CITu w Gliwicach. |
|
 |
wix |
Wysłany: Pią 20:18, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
to by było coś, ekstra wieści  |
|
 |
Saleen |
|
 |
Robak |
Wysłany: Sob 23:26, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
Opel Gliwice: Astra IV gwarancją stabilności
Gliwicka fabryka Opla (General Motors Manufacturing Poland - GMMP) chce wyprodukować w nowym roku ponad 170 tys.aut. To nieco więcej niż w roku ubiegłym (159 tys.). W październiku zakład rozpocznie produkcję trzydrzwiowej wersji modelu Astra IV, a w kwietniu 2012 - odmiany sedan.
Więcej >> |
|
 |
megaziom |
Wysłany: Czw 12:00, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
Cytat: | Podwyżki w Oplu i Mittalu
Pracownicy gliwickiego Opla i hutniczego potentata ArcelorMittal Poland mogą liczyć w Nowym Roku na wyższe zarobki - czytamy w "Dzienniku Zachodnim".
Jak czytamy w dzienniku, od 1 stycznia pensje pracowników ArcelorMittal Poland wzrosną o 3,5 proc. Taki wzrost płac uwzględniono w porozumieniu podpisanym ze związkami zawodowymi działającymi w koncernie. Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, podwyżki to efekt lekkiej poprawy w branży hutniczej.
Niewiele większe podwyżki otrzymają w gliwickim Oplu. Według informacji gazety ich skala nie będzie odbiegać od średniej wojewódzkiej, czyli wyniesie jakieś 4-5 procent. |
http://www.wnp.pl/wiadomosci/podwyzki-w-oplu-i-mittalu,128975_2_0_0_0.html
Cytat: | w ciągu 2011 roku do załogi przyjętych będzie 150 nowych pracowników |
http://gliwice.naszemiasto.pl/artykul/718290,w-nowym-roku-wyzsze-pensje-w-oplu-i-mittalu,id,t.html |
|
 |
ellilamas |
|
 |
m966 |
Wysłany: Śro 13:26, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
megaziom napisał: | Czy UM moze na jakims nowym inwestorze "wymusic" ,zeby zatrudnial glownie mieszkancow naszego miasta -znane sa takie przypadki? |
Jak było otwarcie Areny, to miasto podpisało z Carrefourem umowę, że co najmniej 80% pracowników marketu, to mają być mieszkańcy Gliwic. |
|
 |
megaziom |
Wysłany: Wto 18:50, 05 Sty 2010 Temat postu: |
|
Fajnie gdyby ewentualni nowoprzyjeci do wznowienia 3 zmiany to byli gliwiczanie . Niby tyle roboty u nas, a bezrobotnych jeszcze troche mamy . Czy UM moze na jakims nowym inwestorze "wymusic" ,zeby zatrudnial glownie mieszkancow naszego miasta -znane sa takie przypadki?
Fajnie ,ze duzo ludzi z innych miast pracuje u nas ,a nie na odwrot , ale oni placa podatki u siebie nie w Gliwicach, gdzie w skutek zwolnien grupowych wg Nowin prace w ubieglym roku straciolo 1,5 tys osob . Dobrze zeby to oni pierwsi znalezli prace ,w swoim miescie ,zanim zrobia to sasiedzi .
------------------------------
Z Onetu
Gliwicka fabryka Opla zmniejszyła produkcję o ponad 43,5 proc.
O ponad 43,5 proc. samochodów mniej niż rok wcześniej wyprodukowała w 2009 r. gliwicka fabryka Opla. Jeszcze po trzech kwartałach roku spadek był głębszy i przekraczał 55 proc. Poprawa to efekt zwiększenia produkcji w czwartym kwartale za sprawą nowej astry IV - wynika z danych General Motors Poland.
Jak podał we wtorek rzecznik firmy Przemysław Byszewski, w minionym roku z taśm produkcyjnych gliwickiego zakładu zjechało 96 tys. 697 samochodów, wobec 171 tys. 644 rok wcześniej. Spadek to efekt kryzysu na europejskim rynku motoryzacyjnym, który większość producentów szczególnie odczuła w pierwszym półroczu.
Ponad dwie trzecie produkcji (63 tys. 989) stanowił w ubiegłym roku model zafira. Astry III wyprodukowano 13 tys. 009, a nowej astry IV, której produkcja ruszyła w listopadzie ubiegłego roku, 11 tys. 235 sztuk. Pozostałe 8 tys. 464 egzemplarze to astra II classic, którą wytwarzano w Gliwicach do sierpnia.
Dane za ubiegły rok wskazują, że w samym czwartym kwartale 2009 gliwicka fabryka wytworzyła ponad 30 proc. całej rocznej produkcji. W poprzednich trzech kwartałach z linii produkcyjnej zjechało łącznie niemal 67 tys. aut. Wynika to z uruchomienia produkcji astry czwartej generacji. Powodzenie tego modelu w dużej mierze zdecyduje o wielkości produkcji fabryki w 2010 r.
GM Europe przedstawiło niedawno prognozę sprzedaży astry IV w tym roku. Na ten samochód, wytwarzany w Gliwicach oraz w brytyjskiej fabryce w Ellesmere Port, złożono ok. 60 tys. zamówień. Producent spodziewa się w tym roku sprzedaży astry IV rzędu 180 tys. egzemplarzy. Nie podano, ile z nich powstanie w Gliwicach.
Jak podawali wcześniej przedstawiciele gliwickiego zakładu, rynkowy sukces astry IV powinien oznaczać przywrócenie w tej fabryce pracy na trzy zmiany, zamiast obecnych dwóch. Taka zmiana organizacji pracy dałaby możliwość powrotu do zakładu przynajmniej części tych pracowników, z którymi z powodu kryzysu rozwiązano umowy. W samym Oplu było to ok. 500 osób.
Z linii produkcyjnej gliwickiego zakładu zjeżdża 37-40 aut na godzinę; 25 z nich to nowa astra czwartej generacji. Nowa astra w wersji hatchback (5-drzwiowa) produkowana jest na jednej linii produkcyjnej z pozostałymi gliwickimi modelami - astrą III sedan oraz zafirą. Według przedstawicieli GM, nowa astra jest najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem seryjnym produkowanym w Polsce.
W rekordowym roku 2007 z taśm produkcyjnych gliwickiej fabryki zjechało 187 tys. 265 samochodów.
http://biznes.onet.pl/gliwicka-fabryka-opla-zmniejszyla-produkcje-o-pona,18561,3105353,1,news-detal |
|
 |
Robak |
Wysłany: Sob 11:15, 28 Lut 2009 Temat postu: |
|
Za Gazetą Wyborczą:
Opel stanie się firmą odseparowaną od General Motors, w której ponad jedną czwartą akcji przejmą nowi inwestorzy - zdecydowała w piątek rada dyrektorów niemieckiej spółki największego koncernu motoryzacyjnego USA.
Zdaniem szefa GM Europe Carla-Petera Forstera Opel potrzebuje 3,3 mld euro rządowego wsparcia, które spłaciłby do 2015 r. W ostatnim kwartale zeszłego roku europejska część GM miała 2,9 mld dol. strat z powodu kryzysu na rynku motoryzacyjnym. Amerykański koncern nie jest w stanie pomóc swoim europejskim fabrykom, bo sam jest pogrążony w tarapatach finansowych. W zeszłym roku GM miał 31 mld dol. strat netto, a przez ostatnie cztery lata koncern miał łącznie ponad 85 mld dol. strat. Problemy GM już uderzyły w Saaba, szwedzką spółkę amerykańskiego giganta. GM w zeszłym tygodniu rozpoczął procedurę całkowitego rozstania z Saabem, któremu teraz grozi plajta - przypomina "Gazeta Wyborcza".
W czwartek tysiące robotników Opla w Niemczech i Hiszpanii domagało się uniezależnienia od GM. Część niemieckich polityków zachęca rząd, by odkupił firmę, którą GM przejął 80 lat temu od prywatnych inwestorów.
Nie wiadomo, jak zmiany w Oplu wpłyną na przyszłość fabryki tej firmy w Gliwicach. Według nieoficjalnych doniesień GM chce zamknąć sześć zakładów w Europie. - Na razie nie ma decyzji o zamknięciu fabryk lub zwolnieniach - powiedział wczoraj Carl-Peter Forster. Ale dodał, że firma musi znaleźć miliard euro oszczędności.[/b] |
|
 |
hgw |
Wysłany: Pią 23:17, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
k.kowalski napisał: |
jak do tego doszedles? ;d. |
Dedukcja, na strefie już nastroje bliskie paniki i wciąż zwalniają ludzi. Na świecie takie specjalne strefy przerobiono. Później jak przychodziła dekoniunktura firmy się wynosiły pozostawiając lokalne władze z rachunkami do zapłacenia. Nie miał nawet kto i za co po nich posprzątać.
Cytat: |
Wiem, ze kryzys czy tam zawirowania na rynku tłoczą się na świecie, ale nie przesadzajmy. Poza tym skąd takie info? powiadać to mogą sobie baby na przystanku (bez niczyjej urazy)  |
To nie baby na przystankach, ale miejscowi notable w swoich gabinetach o tym mówią. Opel będzie chciał utrzymać przede wszystkim produkcję w Saragossie. Jest już tam od paru miesięcy były Dyrektor zakładu w Gliwicach. Zresztą z dawnej dyrekcji już chyba nikt nie został. |
|
 |
m966 |
Wysłany: Pią 23:11, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
hgw napisał: | Opel będzie chciał utrzymać przede wszystkim produkcję w Saragossie. |
Nie bardzo rozumiem, dlaczego GM chciałby ratować akurat Saragossę, skoro to Gliwice są uznawane za najlepszy europejski zakład koncernu. I zapewne również najtańszy. |
|
 |
wix |
Wysłany: Wto 18:15, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
^^ Z tym, że ponoć Opel chciał od Premiera to utrzymanie ruchu przejmować. A że ze wszystkim do Premiera dzwonią to fakt, przez to robota weekendowa na lakierni nudna nie była . |
|
 |
jaro |
Wysłany: Wto 14:40, 27 Sty 2009 Temat postu: Opel |
|
A tak przy okazji - firma Premier nie zajmuje się tylko utrzymaniem czystość. Zajmuje się również szerokopojętym utrzymaniem ruchu - remonty i przeglądy maszyn, prowadzeniem magazynu części zamiennych, naprawą niektórych części itp. Generalnie, co by się nie stało, to się dzwoni do Premiera - świetlówka wysiadła, kran się zepsuł, ubikacja się zapchała, mysz jest w biurze ( nie żartuję! ), ślisko jest na chodnikach i co sobie tam nie jesteście w stanie wyobrazić. |
|
 |
jaro |
Wysłany: Wto 14:33, 27 Sty 2009 Temat postu: Opel |
|
Witam!
Sils, przy Ga zajmuje się podmontażem - czyli składa różne komponenty typu kokpit, podmontaż silnika itp. itd. Jest również odpowiedzialny za składowanie pustych opakowań, czyli tzw. V-ek i K-leciaków. Szczerze mówiąc, na dzień dzisiejszy moja wiedza na ten temat jest chyba mocno nieaktualna - co jakiś czas się to wszystko zmienia, a od ponad roku jestem mało związany z halami. Nie mówiąc już o tym, że teraz Opel ma znowu coś przejąć - już chyba niewiele SCG zostanie. |
|
 |