Autor |
Wiadomość |
kaspric |
Wysłany: Śro 13:59, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
^^ a Ty cały czas piszesz o ruchu lokalnym. A1 to trasa tranzytowa, tutaj mówimy o atrakcyjności dla tranzytu A1. W ciągu A1 (na trasie tranzytowej, np. Częstochowa - granica) zjeżdżając z A1 na DK88 oszczędzasz ok 3,5km (wg google maps). Z centrum do centrum i tak DK88 będzie atrakcyjniejsza, tu nie ma wątpliwości.
I jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to powtórzę - jestem za obniżeniem opłat na tym odcinku, a nie ich wprowadzeniem - za oba odcinki płacić sę będzie i to przyjąłem jako punkt wyjścia. |
|
|
senet |
Wysłany: Śro 10:51, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
według google maps Gliwice skrzyżowanie 88 z A1 do centrum jadąc A1 26,2 km a 88 14,8 km, ładna alternatywa?. I ty jeszcze chcesz by za nią płacić. Teraz już rozumiesz o co się czepiam? Pisałem ( jeśli jeszcze nie zrozumiałeś), że teraz będąc darmową nie jest alternatywą a co dopiero po wprowadzeniu opłat. Dlatego napisałem że to dyrdymały (chodź może za mocno ująłem za co przepraszam). A pisanie że A1 w strone Żor nie ma alternatywy to wiedz że trasa z Gliwic przez Orzesze jest ciut krótszą od A1 ( choć niestety jedzie się dłużej), a z Rybnika zostaje 78 zresztą częściej wybierana przez rybniczan niż A1. |
|
|
kaspric |
Wysłany: Wto 22:39, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
^^ żeby ludzie nie zjeżdżali z A1 na DK88 na odcinku Gliwice-Bytom. Ten odcinek ma atrakcyjną altrnatywę, w przeciwieństwie do odcinka na południe. |
|
|
senet |
Wysłany: Wto 22:10, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
to czemu chcesz je różnicować skoro wiesz że i tak będą płatne po 10 gr? |
|
|
kaspric |
Wysłany: Wto 21:41, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
^^ przecież oba te odcinki będą płatne i będzie to 10gr/km (wg dzisiejszych stawek), więc nie rozmawiamy o tym, kto gdzie chce płatną autostradę. |
|
|
senet |
Wysłany: Wto 19:24, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Pomyśl trochę duży ruch na odcinku do Żor to ruch lokalny. Tu chcesz żeby ludzie płacili 10 groszy od kilometra a na odcinku gdzie dojeżdżający do Bytomia i tak wykorzystują w mniejszym stopniu ( wygodniej bo i krócej i szybciej jest 88 ) chcesz wprowadzić opłaty chodź teraz jest darmowa. A co pisaliście o obwodnicy Gliwic, że musi być darmowa. Autostrada w kierunku Bytomia będzie bardziej wykorzystywana gdy będzie dobudowana dalsza część do Częstochowy. A każde wprowadzenie opłat ( nawet 5 gr chodź chcesz 10) na autostradzie w kierunku Żor zmniejszy ilość aut. |
|
|
m966 |
Wysłany: Sob 23:31, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
Szkoda czasu na dyskusje z anonimami, Kasp. |
|
|
kaspric |
Wysłany: Sob 1:58, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
^^ co ma udowodnić ta licytacja? I dalej czekam na info, co konkretnie Ci się nie podoba w moim wpisie, czy może bijesz pianę dla bicia piany. |
|
|
Gość |
Wysłany: Pią 21:15, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
kaspric napisał: | ^^ łaskawie napisz, co dla Ciebie jest "dyrdymałami". A A1 jeżdżę średnio 2x w tygodniu |
Troche mało ( mam nadzieję, że na cały odcinku ) a A4 też jeździsz co dwa dni? |
|
|
kaspric |
Wysłany: Pią 21:02, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
^^ łaskawie napisz, co dla Ciebie jest "dyrdymałami". A A1 jeżdżę średnio 2x w tygodniu |
|
|
senet |
Wysłany: Pią 20:46, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
kaspric weź przestań pisać dyrdymały przejedź się w końcu A1 |
|
|
kaspric |
Wysłany: Wto 11:09, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
Nie przejmowałbym się narazie, bo mówimy o czasach, gdy obowiązkowe będzie posiadanie instalacji do e-myta. Do tego czasu jeszcze zmieni się to milion razy, np. może dotyczyć tylko przelotu (jak na Kleszczów-Bojków).
Natomiast teraz pomyślałem o innej rzeczy odnośnie opłat, zresztą bardzo analogiczną do cen biletów na komunikację miejską - dlaczego GDDKiA nie pomyśli o różnicowaniu stawek w zależności od kilometrów? Czysto rynkowe podejście - tam, gdzie "konkurencja" innych dróg jest mniejsza, opłaty większe, gdzie większa, opłaty mniejsze. Tu nie chodzi o sprawiedliwość (czasy komuny mamy dawno za sobą), tylko o biznes. Jeśli odcinek A1 Gliwice-Żory w zasadzie nie ma konkurencji i opłaty nawet na poziomie 10gr nikogo nie zniechęcą, o tyle np. Gliwice-Bytom już konkurencję (do tego niebezpieczną) ma i tutaj opłata powinna być niższa, np. 5gr. |
|
|
Kwarek |
|
|
proso2 |
Wysłany: Pią 12:04, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
Chyba powraca tzw. bilet zerowy dla tych, którzy jadą autostradą od strony Katowic nie dalej niż do węzła w Kleszczowie. A jak ktoś jedzie od strony Wrocławia, co płaci też za odcinek między Kleszczowem a Sośnicą. Ale to i tak nie dotyczy tych, którzy płacą za przejazd ciężarówek drogami krajowymi na podstawie przepisów o opłatach elektronicznych. |
|
|
Kwarek |
Wysłany: Pią 11:40, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
Czekajcie, jeśli ja dobre czytam to rozporządzenie, to opłata nie będzie pobierana za przejazd wyłącznie tym odcinkiem. Czyli dla tranzytu będzie. To samo wynika między wierszami z uzasadnienia do rozporządzenia - zwolniony będzie ruch lokalny.
"Za przejazd wskazanym odcinkiem autostrady płaciłyby natomiast pojazdy poruszające się w
ruchu tranzytowym oraz pojazdy rozpoczynające lub kończące podróż na tym odcinku"
Czy ja to dobrze czytam? |
|
|