|
|
Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 12:53, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
proso2 napisał: | Nawet porządnego dojazdu do Podium nie umiał zaplanować i dopiero teraz coś dosztukowuje po raz kolejny. |
Tu się nie mogę zgodzić. Trudno mówić, że "coś dosztukowuje", skoro obwodnica centrum, która ma biec przy Podium od lat jest wpisana we wszystkie plany i strategie. Powiedziałbym nawet, że jest to bardzo mądrze pomyślana droga, która docelowo ma łączyć Sikornik i Trynek poprzez Podium z DTŚką. Bardzo potrzebna trasa.
Co do nowych ulic. Nie jest to sztukowanina, tylko nawiązanie do istniejącego systemu drogowego. Ulica Panewnicka z nowym mostem to przedłużenie ul. Baildona, ul. Płażyńskiego to przedłużenie Pocztowej. Itd. Faktem jest, że np. ul. Płażyńskiego nie zbiegła się w jednym skrzyżowaniu z ul. Toruńską, ale to było akurat technicznie niewykonalne, więc trudno tu mieć jakieś zarzuty. Na chwilę obecną gdzieniegdzie jeździć trzeba zygzakiem, ale to dlatego, że nie wszystkie z zaplanowanych dróg zdążyły powstać. Przykładowo Panewnicka ma być docelowo przedłużona przez hałdę do Bojkowskiej, a Toruńska do Biegusa. Od razu dwa zygzaki znikną.
Tak czy inaczej, nie można mówić, że Frankiewicz zepsuł układ drogowy. Co najwyżej, że zbyt wolno go poprawia. Z tym drugim można się zgodzić. Strasznie się dłużą te wszystkie budowy. Myślę, że przydałyby się jakieś poważne zmiany w kierownictwie ZDMu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pon 12:55, 23 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Pon 14:33, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Też mam swoje uwagi co do pracy naszego prezydenta. Pomimo, że nie wszystkim się z nim zgadzam, to uważam, że dobrze się sprawuje na swoim stanowisku. Chociaż ostatnio, coraz bardziej odnoszę wrażenie, że faktycznie jego zasiedziałość na tym stanowisku nie wychodzi mu na dobre. Chętnie widziałbym jakiegoś innego na fotelu prezydenta, ale na razie nie widzę innego rozsądnego kandydata.
Problemem Gliwic jest faktycznie brak dobrej opozycji. Stąd też zapewne pomysł aby w poprzednich wyborach wystawić właśnie Z. Wygodę - wykształcony, robi dobre wrażenie ale w gliwickiej polityce pojawia się znikąd, żadnego doświadczenia, a ma zostać prezydentem. Mimo przegranych wyborów, jak na nowicjusza miał i tak mocne wejście. Miał szansę pokazać się z dobrej strony, zrobić coś dla miasta ale w moim przekonaniu nic ciekawego z tego nie wynikło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 18:12, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | proso2 napisał: | Nawet porządnego dojazdu do Podium nie umiał zaplanować i dopiero teraz coś dosztukowuje po raz kolejny. |
Tu się nie mogę zgodzić. Trudno mówić, że "coś dosztukowuje", skoro obwodnica centrum, która ma biec przy Podium od lat jest wpisana we wszystkie plany i strategie. Powiedziałbym nawet, że jest to bardzo mądrze pomyślana droga, która docelowo ma łączyć Sikornik i Trynek poprzez Podium z DTŚką. Bardzo potrzebna trasa. |
Ale dowcip. Pewnie myślisz o trasie, którą mierzyłem dawno temu na pierwszym roku studiów na początku ery Gierka. Rzecz w tym, że jak dotąd nikt jej nie zaczął budować, a zamiast tego powstało właśnie to, co nazwałem sztukowaniem. I tak jest w innych miejscach również. Plany sobie, a doraźne sztukowanie sobie, które według Ciebie nie jest psuciem. Hitler też nie przegrywał wojny, tylko wciąz cofał się na z góry upatrzone pozycje, trzymając w odwodzie wunderwaffe.
m966 napisał: | Co do nowych ulic. Nie jest to sztukowanina, tylko nawiązanie do istniejącego systemu drogowego. |
... na poziomie małego dziecka, które nie ma pojęcia o planowaniu przestrzennym.
m966 napisał: | Ulica Panewnicka z nowym mostem to przedłużenie ul. Baildona, ul. Płażyńskiego to przedłużenie Pocztowej. Itd. |
Akurat podałeś przykłady dwóch ulic, które kończą się ślepo z obu stron. Nie przeczę, że są niepotrzebne, bp na bezrybiu i rak ryba.
m966 napisał: | Faktem jest, że np. ul. Płażyńskiego nie zbiegła się w jednym skrzyżowaniu z ul. Toruńską, ale to było akurat technicznie niewykonalne, więc trudno tu mieć jakieś zarzuty. |
Wracam do początku. Plan zagospodarowania miasta jest denny, a jak już coś kiedyś za Gierka popełniono z sensem, to i tak realizowane jest co innego, te plany gierkowskie starzeją się i stają się coraz mniej realne, a w ich miejsce nie powstaje nic, co by było lepsze od tych staroci. A to, że te starocie się przeżyły, zanim powstały, to już nawet kilku naukowców wytknęło władzom miasta.
m966 napisał: | Na chwilę obecną gdzieniegdzie jeździć trzeba zygzakiem, ale to dlatego, że nie wszystkie z zaplanowanych dróg zdążyły powstać. Przykładowo Panewnicka ma być docelowo przedłużona przez hałdę do Bojkowskiej, a Toruńska do Biegusa. Od razu dwa zygzaki znikną. |
Powtarzam: praktycznie żadna z zaplanowanych dróg nie jest prosta, a te co powstały, to nie mają w sobie prawie niczego prostego. Proste to są drogi, które powstały jeszcze na przełomie XIX i XX w.
m966 napisał: | Tak czy inaczej, nie można mówić, że Frankiewicz zepsuł układ drogowy. Co najwyżej, że zbyt wolno go poprawia. |
Nie żartuj. Podpieranie stemplami walącego się stropu trudno nazwać planowym poprawianiem budynku. Jeżeli w mieście jest jakaś poprawa, to z powodu dwóch autostrad, a nie działalności ekipy Frankiewicza.
m966 napisał: | Z tym drugim można się zgodzić. Strasznie się dłużą te wszystkie budowy. Myślę, że przydałyby się jakieś poważne zmiany w kierownictwie ZDMu. |
W ogóle w magistracie jest jakaś dziwna struktura. Część inwestycji robi Wydział Inwestycji, w którym nie ma żadnego fachowca od spraw drogowych, nie wspominając już o koordynowaniu inwestycji miejskich, a w ZDM-ie fachowcy być powinni, ale raczej nie od planów zagospodarowania przesrzennego i nie od koordynacji czegokolwiek. W sumie w tym układzie brak kogokolwiek z jakimiś wizjami rozbudowy miasta, oprócz dogadzania dużym firmom i zgadzania się na jeżdzenie do nich tirami przez centrum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Pon 18:14, 23 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 19:58, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
proso2 napisał: | Pewnie myślisz o trasie, którą mierzyłem dawno temu na pierwszym roku studiów na początku ery Gierka. Rzecz w tym, że jak dotąd nikt jej nie zaczął budować |
Podium też jeszcze nikt nie zaczął budować.
proso2 napisał: | Powtarzam: praktycznie żadna z zaplanowanych dróg nie jest prosta, a te co powstały, to nie mają w sobie prawie niczego prostego. |
Postulujesz permanentny zakaz budowania zakrętów?
m966 napisał: | Nie żartuj. Podpieranie stemplami walącego się stropu trudno nazwać planowym poprawianiem budynku. Jeżeli w mieście jest jakaś poprawa, to z powodu dwóch autostrad, a nie działalności ekipy
Frankiewicza. |
Ale szkodzenia też nie ma. Napiszę wprost, żeby można było napisać, że Frankiewicz "zepsuł układ drogowy", musiałby zlikwidować kilka ulic w centrum. Budowanie nowych ulic nie jest psuciem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:10, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Co do samej idei referendum nie bedę się odnosic, ale do jego skazania na porażkę, gdy to odbędzie się w październiku...
Gdyby referendum odbyło się w ciepłe dni lata, szansę były by duże, by nie powiedzieć, że bardzo duże, ale ja tym nie zarządzam i ja nic nie wiem i się nie znam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 17:33, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W lecie są urlopy, więc tym bardziej nikt nie ma głowy do referendów. Tym bardziej, że jak jest ciepło i słonecznie, miasto wygląda dużo korzystniej. Najlepszy na referendum byłby styczeń, bo wtedy ludzie mają masową depresję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:06, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie tak. Tyle, że chodzi mi o dni czerwca bądź września, kiedy w niedziele ludzie spacerują, spotykają się etc.
A co do stycznia istnieje taka możliwość. Jak WOŚP działa to i referendum też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19:20, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | proso2 napisał: | Pewnie myślisz o trasie, którą mierzyłem dawno temu na pierwszym roku studiów na początku ery Gierka. Rzecz w tym, że jak dotąd nikt jej nie zaczął budować |
Podium też jeszcze nikt nie zaczął budować. |
Nie czujesz różnicy? Podium jest w planie, a droga nadal nie wiadomo. Podobno coś dopisano do Podium, ale czy to?
m966 napisał: | proso2 napisał: | Powtarzam: praktycznie żadna z zaplanowanych dróg nie jest prosta, a te co powstały, to nie mają w sobie prawie niczego prostego. |
Postulujesz permanentny zakaz budowania zakrętów? |
Postuluję, abyś nauczył się rozróżniać drogę prostą z zakrętami od drogi ślepej bez zakrętów.
m966 napisał: | m966 napisał: | Nie żartuj. Podpieranie stemplami walącego się stropu trudno nazwać planowym poprawianiem budynku. Jeżeli w mieście jest jakaś poprawa, to z powodu dwóch autostrad, a nie działalności ekipy Frankiewicza. |
Ale szkodzenia też nie ma. Napiszę wprost, żeby można było napisać, że Frankiewicz "zepsuł układ drogowy", musiałby zlikwidować kilka ulic w centrum. Budowanie nowych ulic nie jest psuciem. |
Budowanie byle czego byle jak byle taniej jest ewidentnie psuciem, bo skutecznie uniemożliwia zbudowanie w przyszłości tego co trzeba z sensem. Przykro mi, że tego nie czujesz. Dziwne, że według Ciebie psucie, to tylko likwidacja. Planowanie przestrzenne to coś więcej, niż dotrwanie do następnych wyborów z naciąganymi sukcesami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 19:49, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
proso2 napisał: | Postuluję, abyś nauczył się rozróżniać drogę prostą z zakrętami od drogi ślepej bez zakrętów. |
A ja postuluję, żeby wyrażać się jaśniej. Kompletnie już nie mam pojęcie, o co właściwie ci chodzi z tymi ulicami. Z Toruńskiej czy Panewnickiej korzystam regularnie i choćby to jest dowodem na to, że są to przydatne ulice. Na pewno nie są "ślepe" (cokolwiek by to nie znaczyło).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 19:50, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 22:45, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | proso2 napisał: | Postuluję, abyś nauczył się rozróżniać drogę prostą z zakrętami od drogi ślepej bez zakrętów. |
A ja postuluję, żeby wyrażać się jaśniej. Kompletnie już nie mam pojęcie, o co właściwie ci chodzi z tymi ulicami. Z Toruńskiej czy Panewnickiej korzystam regularnie i choćby to jest dowodem na to, że są to przydatne ulice. Na pewno nie są "ślepe" (cokolwiek by to nie znaczyło). |
Ślepą drogą nazwałem taką, na której końcu musi się skręcić w inną ulicę i nie da się dalej jechać na wprost. Na tym właśnie polega sztukowanie, zresztą nie tylko Frankiewicz celuje w takich rozwiązaniach.
To, że coś nadaje się do użytku, nie oznacza, że nie dało się tego zrobić lepiej. Sam też korzystam z tych udogodnień, ale tylko dlatego, że nie powstało nic lepszego. Wiadomo, że na bezrybiu i rak ryba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 6:39, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A "sztukowanie" to, jak rozumiem, budowanie etapami? Też mnie trochę wkurza, jak z Panewnickiej na Toruńską muszę jechać przez Pszczyńską i Kopalnianą, ale biorąc pod uwagę, że wykonanie bezpośredniego łącznika (z uwagi na hałdę) póki co jest jeszcze nie możliwe, nie mam o to pretensji. Czasem droga jest też "ślepa" z konieczności. Owszem, przydałoby się przedłużenie Baildona do Błogosławionego Czesława, ale nawet jeśli takowe powstanie, to i tak będzie "ślepe", bo kończyć się będzie murem byłego ZNTK, którego już się nie sforsuje. Reasumując, czasem nie ma innej opcji, jak wybudować "ślepą" drogę, która wcale nie jest przy tym bezużyteczna. Gdyby nie było Panewnickiej, cały ruch z Pszczyńskiej na Zatorze musiałby lecieć przez Wrocławską, a tak ma do dyspozycji (mniej lub bardziej wygodny) bypass.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Śro 7:10, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nieźle żeście zboczyli z tematu, chcociaż tą kłótnią troche sami wychodzicie na frustratów, więc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 12:28, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | A "sztukowanie" to, jak rozumiem, budowanie etapami? . |
Sztukowanie, to robienie czegoś, co praktycznie nie ma szans na kolejny etap. Układ drogowy powinien być przejrzysty, a te sztukowanie powoduje, że staje się coraz bardziej zagmatwany i nigdy nie będzie przejrzysty.
m966 napisał: | Też mnie trochę wkurza, jak z Panewnickiej na Toruńską muszę jechać przez Pszczyńską i Kopalnianą, ale biorąc pod uwagę, że wykonanie bezpośredniego łącznika (z uwagi na hałdę) póki co jest jeszcze nie możliwe, nie mam o to pretensji. |
Będzie możliwe, ale czy będzie kiedykolwiek wykonane? Może dla oszczędności magistrat wymyśli kolejną sztukowaninę? A jakby mu zależało, to hałdy dawno by już nie było. Nie takie pagóreczki znikają, jak droga jest potrzebna
m966 napisał: | Czasem droga jest też "ślepa" z konieczności. Owszem, przydałoby się przedłużenie Baildona do Błogosławionego Czesława, ale nawet jeśli takowe powstanie, to i tak będzie "ślepe", bo kończyć się będzie murem byłego ZNTK, którego już się nie sforsuje. |
Ciekawe, że w 1970 r. dało się sforsować, a teraz się nie da Jesteśmy teraz biedniejsi? Raczej nie. Po prostu komuś się nie chce wysilić. Miała być tras północ - południe odgałęziająca się od Tarnogórskiej koło radiostacji i włączająca się do Rybnickiej koło lotniska. Ale najwyraźniej ktoś potem postanowił zaoszczędzić i stwierdził, że ruch może się gnieść na Wrocławskiej i 1 Maja. Zamiast tego sensownego połączenia powstają takie sztukowane połączenia, bo istniejace ulice jednak tego ruchu nie wytrzymują.
m966 napisał: | Reasumując, czasem nie ma innej opcji, jak wybudować "ślepą" drogę, która wcale nie jest przy tym bezużyteczna. Gdyby nie było Panewnickiej, cały ruch z Pszczyńskiej na Zatorze musiałby lecieć przez Wrocławską, a tak ma do dyspozycji (mniej lub bardziej wygodny) bypass. |
Problem ekipy Frankiewicza podsumowałbym inaczej: nie pchaj się na afisz, jak nie potrafisz. Powtórzę jeszcze raz: stemplowanie walącego się stropu, to nie planowy remont. Jak ktoś potrafi działać tylko na takim poziomie, to daleko nie zajedzie. Gliwice nie są biednym miastem, aby klepać biedę sztukowanymi ulicami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 12:31, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Saleen napisał: | Nieźle żeście zboczyli z tematu, chcociaż tą kłótnią troche sami wychodzicie na frustratów, więc... |
Nie uważasz, że to dziwne, iż ludzie normalni wychodzą na frustratów, a outsiderzy na normalnych? Jak mawiał pewien satyryk: Polska to dziwna kraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 12:44, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
proso2 napisał: | Ciekawe, że w 1970 r. dało się sforsować, a teraz się nie da Jesteśmy teraz biedniejsi? |
Wtedy nie było czegoś takiego, jak prawo własności. Trzeba było wybudować drogę, to się ją budowało. Teraz trzeba by zacząć od wykupienia działki itd. Na tyle podraża to inwestycję, że ta przestaje mieć sens.
proso2 napisał: | Miała być tras północ - południe odgałęziająca się od Tarnogórskiej koło radiostacji i włączająca się do Rybnickiej koło lotniska. Ale najwyraźniej ktoś potem postanowił zaoszczędzić i stwierdził, że ruch może się gnieść na Wrocławskiej i 1 Maja. Zamiast tego sensownego połączenia powstają takie sztukowane połączenia, bo istniejace ulice jednak tego ruchu nie wytrzymują. |
Takie połączenie o jakim piszesz powstanie, ale w nieco innej formie. Nie będzie to droga miejska, tylko fragment obwodnicy (DK88-A1-Okrężna). Równolegle do Panewnickiej powstanie też obwodnica centrum od Chorzowskiej do Rybnickiej. Sama Panewnicka ma charakter bardziej lokalny. Fakt, może to nieco gmatwać układ drogowy, ale ma praktyczne zastosowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|