|
|
Autor |
Wiadomość |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 8:40, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Tu nie chodzi o niechęc do rond, tylko o to, żeby dobierać właściwy rodzaj skrzyżowania, do natężenia i charakteru ruchu. Ronda buduje się na skzyżowaniach równorzędnych, a to takim nie jest. |
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś tą rewelację o skrzyżowaniach równorzędnych. Właśnie dobrze sprawdzają się tam, gdzie jedna relacja jest bardzo uczęszczana, a ta druga sporadycznie. Dla tej pierwszej rondo jest wspaniałym spowalniaczem, który powoduje, że łatwiej jest wyjechać z bocznej drogi na główną, a równorzędnośc ronda powoduje, że jest to jeszcze łatwiejsze, bo trzeba się podporządkować tylko pojazdom nadjeżdżającym z lewej strony. Wadą rond jest to, że wymagają dużo miejsca, zwłaszcza tam, gdzie jeżdżą autobusy i duże ciężarówki.
Zgadzam się, że w Polsce kierowcy nie umieją jeździć po rondach. W Jaworznie było rondo z dwoma pasami wokół i niedawno zostało przebudowane na zwykłe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i odniosłem wrażenie, że jest bezpieczniej niż było w czasie istnienia tego ronda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 9:50, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
proso2 napisał: | Nie wiem skąd wytrzasnąłeś tą rewelację o skrzyżowaniach równorzędnych. Właśnie dobrze sprawdzają się tam, gdzie jedna relacja jest bardzo uczęszczana, a ta druga sporadycznie. Dla tej pierwszej rondo jest wspaniałym spowalniaczem, który powoduje, że łatwiej jest wyjechać z bocznej drogi na główną, a równorzędnośc ronda powoduje, że jest to jeszcze łatwiejsze, bo trzeba się podporządkować tylko pojazdom nadjeżdżającym z lewej strony. Wadą rond jest to, że wymagają dużo miejsca, zwłaszcza tam, gdzie jeżdżą autobusy i duże ciężarówki. |
No to jaki jest zyska dla tej pierwszej?.....................
M966 chodziło przede wszystkim o przepustowość (tu na kierunku Toszecka), przy ustawieniach takich, jak obecnie, dla ronda byłaby najprawdopodobniej mniejsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Wto 13:39, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
proso, rondo jest dobre przede wszystkim, jak masz dominującą relację lewoskrętną. Poza tym przepustowość ronda jest niższa niż porządnego skrzyżowania z sygnalizacją, więc przy naprawdę dużych natężeniach ronda są złym rozwiązaniem. Spójrz chociażby na Rybnik, który w godzinie szczytu stoi cały.
Dwupasowe to z zasady średnie rozwiązanie przy "umiejętnościach" naszych kierowców. Lepiej poświęcić miejsce na rondo turbinowe, o ile oczywiście struktura ruchowa skrzyżowania na to wskazuje. Dwupasowe rondo może być, jak jest zdecydowanie duże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 14:52, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Najgorsze są nauki jazdy. Początkujący kierowcy nie mają zwykle umiejętności/śmiałości, żeby płynnie włączyć się do ruchu na rondzie, więc potrafią je przyblokować na długie minuty. Szczególnie takie mocno obłożone. Przetestowałem to wielokrotnie na rondzie nieopodal Elektrowni Rybnik (ulice Rudzka i Podmiejska).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 8:35, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
wix napisał: | proso, rondo jest dobre przede wszystkim, jak masz dominującą relację lewoskrętną. |
To nie tak. Chodzi o ułatwienie wyjazdu z bocznej drogi na główną, bo na ogół dominujący jest ruch na głównej drodze, a relacje lewoskrętne tylko pogarszają sytuację w przypadku braku ronda.
wix napisał: | Poza tym przepustowość ronda jest niższa niż porządnego skrzyżowania z sygnalizacją, więc przy naprawdę dużych natężeniach ronda są złym rozwiązaniem. Spójrz chociażby na Rybnik, który w godzinie szczytu stoi cały. |
To znów nie tak. Przepustowośc obu rozwiązań jest podobna. Jeżeli Rybnik stoi, to nie z powodu ronda, a zbyt wąskich ulic.
wix napisał: | Dwupasowe to z zasady średnie rozwiązanie przy "umiejętnościach" naszych kierowców. Lepiej poświęcić miejsce na rondo turbinowe, o ile oczywiście struktura ruchowa skrzyżowania na to wskazuje. Dwupasowe rondo może być, jak jest zdecydowanie duże. |
Jak omawiasz przepustowośc ronda, to przypomina mi się przypadek placu Cherlesa de Gaulle'z w Paryżu, którego rozmiary pozwalają na to, aby samochody przejeżdżały przez rondo w 8 rzędach, a ponieważ jest tam bruk, to nawet nie ma żadnych linii naprowadzających i każdy po prostu jedzie na wyczucie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 8:37, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Najgorsze są nauki jazdy. Początkujący kierowcy nie mają zwykle umiejętności/śmiałości, żeby płynnie włączyć się do ruchu na rondzie, więc potrafią je przyblokować na długie minuty. Szczególnie takie mocno obłożone. Przetestowałem to wielokrotnie na rondzie nieopodal Elektrowni Rybnik (ulice Rudzka i Podmiejska). |
Sądzę, że najgorsi są instruktorzy, którzy wpuszczają kursantów do miasta, zanim opanują używanie sprzęgła na placyku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 18:33, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
proso, ja tylko mówię czego mnie nauczono.
Rondo ma sens, dopóki nie ma natężeń powodujących większe kolejki na wlotach. Wtedy przepustowość masakrycznie spada i na głównej drodze oczywiście poprawisz warunki na wlotach podporządkowanych, ale rozwalisz zupełnie możliwość płynnego przejazdu na wprost.
A Rybnik sam się załatwił. Przy dużym natężeniu pojawiają się duże kolejki oczekujące. W momencie, gdy przekroczymy krytyczną wartość długości takiej kolejki zaczynamy wpływać na kolejne skrzyżowanie, a dokładniej na możliwość zjazdu z niego. Jako że w Rybniku w 90% przypadków kolejnym ważnym skrzyżowaniem jest rondo, mamy reakcję łańcuchową - brak możliwości zjazdu z ronda je momentalnie zatyka, kolejki rosną itd. Skrzyżowania sterowane sygnalizacją można jednak ustawić w jakiś sensowny sposób i wtedy do takiego zatkania nie dochodzi. No i znacznie łatwiej rozładować zatory w przypadku sygnalizacji.
Kretynizm polskiego zarządzania jest taki, że jak jakieś rozwiązanie gdzieś się sprawdzi to sie je wciska wszędzie, niezależnie od tego czy ma sens. Gdyby ronda były takie cudowne, to byśmy wszędzie po nich jeździli. A prawdziwe zastosowania są trzy:
- skrzyżowanie równorzędne o umiarkowanym natężeniu
- uspokojenie ruchu
- skrzyżowanie z dominującą relacją skrętną, którą w ten sposób można znacznie uprościć
Przy dużych, klasycznych skrzyżowaniach z drogą nadrzędną o dużym natężeniu ruchu rondo jest bez sensu.
A we Francji jest zupełnie inna kultura jazdy, w Polsce takie rozwiązanie byłoby absolutnie niewydolne. Aczkolwiek szczęśliwe dla blacharzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Czw 13:20, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie chciałbym poznać Wasze zdanie na temat budżetu obywatelskiego. Wiadomo, że założenia są szczytne, ale czy ma to sens w warunkach polskiej demokracji? W warunkach społecznej anomii? Czy ma to sens w Gliwicach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 14:08, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli do wydania będzie jakaś sensowna suma, to czemu nie. Moim zdaniem decydować nie muszą bezpośrednio mieszkańcy, ale Rady Osiedlowe. Niech każda ma co roku do wydania 100 zł/mieszkańca, to będzie można aktywnie zadbać o bezpośrednie otoczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 14:15, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zależy od zakresu. Budżet obywatelski może mieć sens w skali dzielnicy (np. osiedle ma do wydania 500000, do wyboru parkingi, nowy skwerek, nowe boiska), ale nie wyobrażam sobie budżetu obywatelskiego w skali całego miasta, bo to oznacza podejmowanie niosących konsekwencje decyzji przez osoby w żadnym stopniu do tego nie przygotowane. Przykładowo można przewidzieć większą popularność projektów drogowych od transportu publicznego, ewentualnie brak poparcia dla projektów niezrozumiałych dla przecętnego obywatela, a ważnych dla funkcjonowania miasta.
Inaczej, ograniczenie budżetu obywatelskiego do małej kasy, inwestycji "bonusowych", może jeszcze przejść, ale nie przywiązywałbym specjalnie wielkiego znaczenia tej inicjatywie, bo wielkiego znaczenia dla funkcjonowania miasta nie powinna mieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Śro 10:00, 30 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Informacyjnie - jakiś czas temu zainspirowany działalnością Adama Dobrawego i organizacji Watchdog Sieć Obywatelska rozpocząłem starania o stworzenie rejestru wszystkich umów zawieranych przez UM Gliwice. Uprzedzając pytania typu "po co?" odpowiadam:
a) Zwiększenie przejrzystości zarządzania miejskimi finansami
b) Kontrola wydatkowania publicznych pieniędzy
c) Zwiększenie udziału społeczeństwa w procesach władzy
d)W obliczu ostatnich doniesień o nieprawidłowościach w miejskich spółkach oraz w nawiązaniu do kontroli NIK chyba w ogóle nie trzeba argumentować zasadności takiej akcji....
Zapraszam wszystkich chętnych do udziału w akcji, razem możemy więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Pon 14:21, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Zapraszam do polubienia profilu na fb:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenix37
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:36, 19 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Gliwice są coraz mocniej zadłużone. Nawet ta agencja Fitch to zauważyła i obniżyła Gliwicom ranking. Gliwice (tak jak wszystko co się w Polsce rusza)- po prostu tonie w długach. A te długi trzeba będzie kiedyś popłacić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|