|
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 18:39, 26 Lip 2008 Temat postu: [Technika] Gliwickie firmy |
|
|
Wydaje mi się, że przyda się temat o tym, co ciekawego dzieje się na rynku gliwickich firm - w końcu one czesto też świadczą o wizerunku miasta.
GW:
Pomysłów na robienie biznesu w warunkach recesji jest wiele. Jednym z najbardziej oryginalnych pochwalił się Zbigniew Jakubas. Znany polski biznesmen zamierza zainwestować w produkcję pociągów i tramwajów.
Jakubas zamierza w ciągu trzech lat stworzyć wokół kontrolowanego przez siebie nowosądeckiego Newagu potężną grupę kolejową. Ma ona budować lokomotywy, nowoczesne składy pasażerskie oraz tramwaje. Realizacja planu pochłonie 100 mln euro.
Pierwszym krokiem na drodze do realizacji ambitnych planów był zakup od włoskiej grupy Team Engineering 80% akcji Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach. Następny cel to przejęcie silnej spółki tramwajowej. "Rozmowy w tej sprawie są już mocno zaawansowane" - podkreśla gazeta. I spekuluje:
Raczej na pewno nie będzie to H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania, mimo że to właśnie ten zakład jest uważany przez ekspertów za potencjalnego kandydata do przejęcia przez Jakubasa.
Problemem jest chłodna postawa Skarbu Państwa. Jakubas skontaktował się z jego przedstawicielami w sprawie kupna części fabryki. Dotychczas nie otrzymał odpowiedzi. Zainteresował się więc innym zakładem, ale nie wyjawił jakim. Wszystko przez problemy z przejęciem ZNLE:
Kiedy na rynku pojawiły się nieoficjalne informacje o takich planach, kupnem zakładu zainteresowała się czeska Skoda. Już dziś kontrolowany przez Jakubasa Newag postrzegany jest przez Czechów jako najgroźniejszy rywal w tej części Europy. Firma bowiem nie tylko remontuje zużyty tabor, ale też buduje własne konstrukcje. Inżynierowie z fabryki pracują nawet nad polskim Pendolino [szybkim pociągiem wymyślonym przez Włochów - przyp. red.].
Jakubas twierdzi, że już za rok zaprezentuje prototyp składu, który będzie w stanie rozwijać prędkość 250 km/h. Wcześniej pojawi się tańszy model (180 km/h). Dzięki tym projektom grupa Jakubasa będzie w stanie konkurować z takimi potentatami jak Alstom, Siemens czy Bombardier.
___________________________________________________________
Jesli się dobrze orientuję, to Jakubas już kupił ZNLE? To raczej dobra informacja. Ciekawe, czy gliwickiemu zakładowi przypadnie coś z tortu budowy "polskiego pendolino" .
Na zachętę znane już projekty NEWAGu:
nowy 19E
Nowy lok z Newagu
z [link widoczny dla zalogowanych]
Fajny jest ten pociąg aglomeracyjny, natomiast bardzo liczę na sukces zapowiadanego pociągu z wychylnym pudłem (z Vmax ok 250km/h).
I mam nadzieję, że przejęcie nie wpłynie na wprowadzenie do produkcji nowej lokomotywy ZNLE dla przewozów towarowych E6ACT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 22:12, 26 Lip 2008 Temat postu: Re: [Technika] Gliwickie firmy |
|
|
kaspric napisał: | Jesli się dobrze orientuję, to Jakubas już kupił ZNLE? To raczej dobra informacja. |
Pracownicy firmy podchodzą do tego raczej z myślą, że może być tylko gorzej (wszystko zależy od tego, czy nowy właściciel wymieni zarząd spółki, a jeśli tak, to na kogo). Ale kto wie. Przynajmniej firma pojawia się mediach.
NEWAG to jest firma specjalizująca się w lokomotywach spalinowych. Jeśli więc Jakubas chce pójść w elektryki, to już wiadomo, do czego jest mu potrzebne ZNLE. Jeśli nawet NEWAG będzie produkował pudła do tych pociągów, to ZNLE z całą pewnością będzie robiło silniki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 22:14, 26 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 23:22, 26 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Z takich ciekawostek, sami często nie wiemy, jak interesujące firmy działają w Gliwicach. Bardzo często dlatego, że firmy te są o wiele lepiej znane zagranicą, niż w Polsce. Nie tak dawno TV Gliwice przygotowywała krótkie wizytówki dwóch takich przedsiębiorstw, których prezesi otrzymali doroczną nagrodę prezydenta miasta, czyli Lwa Czuwającego. Bardzo ciekawe.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 23:48, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ciekawostka:
"Rozwój organiczny grupy P-M polegał m.in. na rozbudowie (kosztem 250 mln zł) Zakładu Wyrobów Stalowych w SSE w Siedlcach, który zwiększy w tym roku o połowę produkcję krat podestowych dla energetyki oraz już uruchomił nową linię zabezpieczeń antykorozyjnych metodą cynkowania. Kontynuowany jest też program inwestycyjny dla Energomontażu-Północ i Sefako, spółek z Grupy Polimex-Mostostal. W Sefako, kosztem około 70 mln. zł. zostanie zrealizowana budowa nowej hali produkcyjnej, co pozwoli na podwojenie wolumenu wytwarzanych kotłów energetycznych. Inwestycja w Sefako jest również objęta Specjalną strefą Ekonomiczną. Polimex-Mostostal rozbudowuje także swój potencjał projektowy, organizując wielobranżowe biuro projektów w Gliwicach."
[link widoczny dla zalogowanych]
"Jaskóła zapowiedział, że Polimex-Mostostal w najbliższym czasie zamierza m.in. rozwijać działalność w dziedzinie projektowania (tworzone w Gliwicach na bazie dwóch przejętych firm wielobranżowe biuro projektów zatrudni ok. 400 osób) oraz przygotować się do roli generalnego wykonawcy inwestycji w energetyce."
[link widoczny dla zalogowanych]
"Bardziej zaawansowane prace dotyczą przekształceń w spółkach projektowych, których liczba w giełdowej grupie systematycznie się powiększa. - Projektowanie to wąskie gardło wielu przedsięwzięć. Tworzymy wielobranżowe biuro projektowe w Gliwicach. Podjęliśmy działania zmierzające do połączenia Energotechniki-Projekt z Biprokwasem - informuje prezes w rozmowie z Parkietem."
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:43, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
W video-wywiadzie dla Nowin , prezes Wasko chwali sie dzialalnoscia firmy . Warto posluchac ,bo lista osiagniec robi wrazenie .
btw -szkoda ze taka firma , w dodatku z naszego miasta , nie sponsoruje Piasta tylko kluby z Bytomia i Chorzowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 11:03, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ZNLE od co najmniej roku należy do Jakubasa. Obecnie nie dzieje się tam dobrze (z punktu widzenia gliwiczan). Szykuje się trochę zwolnień bo zakład poprawia wydajność. Zmieniają się też zasady umów o pracę.
A ta czerwona lokomotywa to właśnie gliwicki projekt. Była pokazana ostatnio na polskich targach (chyba w Gdańsku) i nawet nagrodę dostała. Była też na okładce miesięcznika Rynek Kolejowy z podpisem: Dragon z Gliwic. Ale prócz PR ważne jest by Jakubas nie śrubował tylko zysku dla swojego majątku, lecz by i jego pracownicy dobrze zarabiali. Bo jak oni będą dziadować to automatycznie handel miejski ciutkę na tym utraci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 12:49, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jak to rozumieć?
WNP napisał: | Wasko wygrało przetarg organizowany przez Centrum Ratownictwa Gliwice na rozbudowę systemu monitoringu wizyjnego w mieście. Wartość oferty złożonej przez spółkę to 0,96 mln zł z VAT - wynika z suplementu do Dziennika Urzędowego UE.
Początkowo szacowano całkowitą wartość zamówienia na 7,99 mln zł netto. |
Czy to znaczy, że CRG w wycenie projektu przesadziło z szacunkami aż o nieco ponad 7 mln złotych (lub Wasko złożyło tak cudownie atrakcyjną ofertę). A może po prostu Gliwicki Lew wręczony Wasko przez prezydenta miasta spowodował chęć odwdzięczenia się miastu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 12:57, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Albo WNP się walnęło, bo koszt miał być 10,96 mln zł? "0,96 mln zł" to raczej rzadko spotykany zapis kwoty 960 tys. zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 18:56, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
pozytywne info!
[link widoczny dla zalogowanych]
Polski wóz bojowy XXI wieku
W styczniu 2010 gliwicki OBRUM rozpoczął cięcie stali, z której powstanie demonstrator technologii polskiego uniwersalnego gąsienicowego pojazdu bojowego XXI wieku. Wóz o własnych siłach ma wjechać na ekspozycję MSPO 2010 w Kielcach (6-9 września).
(... itd.)
Rośnie zainteresowanie MON gliwickim demonstratorem polskiej platformy bojowej XXI wieku. Do tego stopnia, że mówi się nawet o ewentualnym ustanowieniu dodatkowego programu modernizacyjnego Sił Zbrojnych okresu 2009-2018, skoncentrowanego na jego rozwoju. O ile utrzymane zostanie tempo powrotu polskiej gospodarki, a tym samym finansów państwa, do stanu przedkryzysowej normalności.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 19:00, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:34, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Lekki czołg szansą przetrwania dla gliwickiego Bumaru
Ośrodek Badawczo Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych w Gliwicach rozpoczął prace nad prototypem polskiego lekkiego czołgu. Projekt może być szansą dla Bumaru-Łabędy, który boryka się z ogromnymi trudnościami i zwolnił już około 600 pracowników.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 18:59, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Około 700 osób może znaleźć zatrudnienie w gliwickiej fabryce Opla. Zakład właśnie rozpoczął nabór. Przyjęcia mają związek z ponownym uruchomieniem trzeciej zmiany.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:37, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Czy to nie jest wiecej niz bylo zwolnien ? Jesli dobrze pamietam ,to do tej pory zwolniono ok 550 osob . Jesli przyjma 700 to znaczy ,ze lacznie w czasie kryzysu gliwicka fabryka ....zwiekszyla zatrudnienie
A w ogole to po co to ? I tak wszystko sie zaraz zwinie i pojedzie na wschod ,a przetrwa tylko elektrownia w Rybniku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Czw 19:45, 18 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 18:55, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Polski czołg z Indiami
Indyjski BEML podpisał umowę z polskim OBRUM o udziale w programie budowy lekkiego czołgu – mobilnej platformy bojowej nowej generacji.
Umowę podpisano wczoraj podczas wystawy DEFEXPO-2010. Według prezesa BEML, V. R. S. Natarajana, projekt będzie oparty na programie realizowanym przez OBRUM (Polski wóz bojowy XXI wieku). Indyjskie wymagania obejmują możliwość przewożenia pojazdu w rejon pola walki podwieszonego pod śmigłowcem. Czołg w wersji indyjskiej ma być produkowany przez BEML.
OBRUM ma wspierać BEML także w innych przedsięwzięciach, m.in. budowie pojazdu inżynieryjnego na bazie czołgu Arjun, remontach i modernizacji czołgów T-72 oraz modernizacji BMP-2. Projektowanie wozu zabezpieczenia technicznego na bazie Arjuna ma być koordynowane przez CVRDE (Combat Vehicles Research and Development Establishment) Chennai, a finansowane przez indyjską agencję projektów obronnych DRDO.
Warto dodać, że na DEFEXPO-2010 ofertę udziału w modernizacji indyjskich czołgów T-72 przedstawił też amerykański koncern Raytheon. Stronę indyjską w tym przedsięwzięciu miałaby reprezentować spółka Larsen & Toubro. Amerykanie mieliby dostarczać komponenty elektroniczne, a L&T zajęłaby się ich montażem.
BEML podpisał także umowę ze słowackim Tanaxem w sprawie budowy pojazdu opancerzonego przeznaczonego do użycia w operacjach antyterrorystycznych i przeciwpartyzanckich. Słowacy mają dostarczać działko, które będzie montowane w Indiach, a BEML będzie zaś produkować kadłub pojazdu.
W czasie DEFEXPO-2010 BEML ogłosił otwarcie nowego zakładu w Palakkad w Kerala. Będzie tam uruchomiona produkcja gałęzi lotniczej koncernu. BEML zainwestował w ten zakład 2,6 mld rupii (ok. 50 mln USD).
[link widoczny dla zalogowanych]
to się nazywa wysyp dobrych wiadomości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:47, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Z NG-
Cytat: | Hindusi kupią Bumar? A może Niemcy?
Firma BEML myśli o zakupie udziałów w "Bumarze Łabędy" - fabryce czołgów obarczonej wielomilionowymi długami i zagrożonej bankructwem. Podobny pomysł rozważa niemiecki producent czołgów Leopard, który jest na wyposażeniu polskich sił lądowych. BEML zdeklarowała się, że za udziały załatwi kontrakt o który Bumar stara się od lat, czyli zakup wozów zabezpieczenia technicznego WZT-3 przez Indie. Leopard zapewnia z kolei, że za udziały niemieckie czołgi służące w polskich siłach zbrojnych będą serwisowane i modernizoane w fabryce w Łabędach.
Informacje pojawiły się podczas targów zbrojeniowych "DefExpo 2010" w New Delhi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:08, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Bumar nie na sprzedaż
Nie prowadzimy żadnych negocjacji w sprawie sprzedaży fabryki Bumar-Łabędy zagranicznym koncernom zbrojeniowym - zapewniają przedstawiciele grupy Bumar. Dementują w ten sposób pogłoski, jakoby zakłady w Łabędach mogły zostać kupione przez indyjskiego potentata BEML (w zamian miałby on doprowadzić do zakupu przez Indie produkowanych w Gliwicach wozów WZT-3).
O podobnych zamiarach miał sygnalizować podczas odbywających się w New Delhi targów zbrojeniowych producent niemieckich czołgów Leopard, oferując możliwość serwisowania w Łabędach swych maszyn. Po tych doniesieniach w Gliwicach zawrzało. Wczoraj przedstawiciele Bumaru oficjalnie zdementowali jednak poniedziałkowe doniesienia. Jak tłumaczą, Bumar "chętnie podejmie rozmowy na temat projektów handlowych, rozwojowych, produkcyjnych oraz współpracy kapitałowej z tak poważnymi partnerami (...). Jednak w tej chwili żadne rozmowy na temat wejścia kapitałowego niemieckiej czy indyjskiej firmy nie są prowadzone". |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|