Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Centrum Przesiadkowe + Dworzec
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Użyteczności Publicznej
Autor Wiadomość
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Wto 11:10, 08 Mar 2011    Temat postu:

Qrwa, jak to jest.? Dla PKP jest to niby bardzo wazny i sprzedac go nie moga, a teraz nagle spada z listy priorytetowej, czyli jednak taki wazny nie jest...
No comment.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:43, 08 Mar 2011    Temat postu:

O tym że dworzec może się nie załapać mówiło się już w grudniu. Z tego co pamiętam to chodziło o zbyt późne złożenie papierów o dofinansowanie.

"Jacek Prześluga, odpowiadający w PKP SA za rewitalizację dworców kolejowych, wyjaśniał podczas wspomnianej konferencji, że odrzucone zostały projekty "na dworzec w Bydgoszczy, na dworzec w Gliwicach, na dworzec w Szczecinie i na bezpieczeństwo publiczne na warszawskich dworcach.” Mówił również o braku środków na ich modernizację oraz o mizerności funduszy przyznawanych na ten cel przez państwo"

"Sprawę postanowiliśmy jednak zbadać u źródeł. Z przekazanych nam przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wynika, że podczas aktualizacji listy projektów indywidualnych w sierpniu 2010 r. projekty dworców w Gliwicach i Bydgoszczy zgłoszono po upływie wymaganego terminu. Nie było więc żadnej możliwości przyznania im dofinansowania."

Takie coś znalazłem. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez senet dnia Wto 11:57, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 11:46, 08 Mar 2011    Temat postu:

Na szczęście prace nad centrum przesiadkowym są niezależne od remontu dworca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:59, 08 Mar 2011    Temat postu:

@Saleen najlepsze, że Zabrze wydzierżawiło dworzec na 29 lat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Wto 12:25, 08 Mar 2011    Temat postu:

^^ No to teraz bedziemy mieli porownanie jak jest zarzadzany/prowadzony itp. dworzec pod skrzydlami PKP, a jak pod skrzydlami miasta Zabrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:58, 08 Mar 2011    Temat postu:

No to teraz niech Zabrze płaci za remont... My może jeszcze trochę poczekamy, ale zawsze to 80 mln w kieszeni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 13:29, 08 Mar 2011    Temat postu:

senet napisał:
@Saleen najlepsze, że Zabrze wydzierżawiło dworzec na 29 lat


Gliwicom też złożono taką propozycję, ale trudno się było na to zgodzić. W praktyce miasto wyremontowałoby dworzec za te 60 czy 80 mln zł, a zaraz potem musiało go znowu oddać kolei.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:35, 08 Mar 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
to o dworcu w Zabrzu jakby kogoś interesowało.

@m966 29 lat to nie tak zaraz:). Z tego co pamiętam to właśnie PKP nie chciało się na to zgodzić. Dla nich dworzec w Gliwicach jest strategiczny.

Mam nadzieje, że magistrat nie będzie się oglądał na PKP i centrum przesiadkowe powstanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez senet dnia Wto 13:36, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Wto 13:37, 08 Mar 2011    Temat postu:

A czy nie powinno byc tak, ze to kolej powinna dzierzawic budynki dworcow w danym miescie?
Docelowo PKP powinny byc odpowiedzialne tylko za tory i ewentualnie perony, a nie budynki dworcow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 13:57, 08 Mar 2011    Temat postu:

senet napisał:
Z tego co pamiętam to właśnie PKP nie chciało się na to zgodzić. Dla nich dworzec w Gliwicach jest strategiczny.


Ostatnio niestety coraz mniej strategiczny. Szczególnie od czasu, gdy wyprowadziło się stąd PKP IC i przestały "nocować" pośpieszne oraz ekspresy.


senet napisał:
Mam nadzieje, że magistrat nie będzie się oglądał na PKP i centrum przesiadkowe powstanie.


Węzeł powstaje na terenach kolejowych, więc oglądać niestety się musimy, ale remont dworca nie jest niezbędny do tego, żeby ruszyć z pozostałymi pracami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:07, 08 Mar 2011    Temat postu:

Gliwice to dworzec kat. A z wyniekiem 5 770 tys. pasażerów rocznie... Nie wiem czy dworzec z w Zabrzu zalicza się do tej kategorii... A z tą wyprowadzką PKP IC to o co chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:08, 08 Mar 2011    Temat postu:

@m996 PKP tutaj akurat patrzy pod innym kątem. Po prostu z Gliwickiego dworca korzysta dużo podróżnych, dlatego nie chcą się go pozbyć.
A te tereny pod centrum przesiadkowe będą dzierżawione czy miasto stanie się ich właścicielem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
senet



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:16, 08 Mar 2011    Temat postu:

@kwachu89 zapewne m966 chodzi o to, że już nie ma punktu oporządzania składów IC. Do 2008 z Gliwic startowały niektóre IC i pośpieszne ( które były w PR). Do tego trzeba dorzucić likwidacje lokomotywowni przez Cargo. Także kolejowo Gliwice straciły w ostatnich latach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Śro 9:16, 09 Mar 2011    Temat postu:

kwachu89 napisał:
Gliwice to dworzec kat. A z wyniekiem 5 770 tys. pasażerów rocznie... Nie wiem czy dworzec z w Zabrzu zalicza się do tej kategorii... A z tą wyprowadzką PKP IC to o co chodzi?


W Polsce funkcjonuje 13 dworców klasy A. Są to tzw. dworce strategiczne. Gliwice są jak najbardziej jednym z tych dworców. Wszystkie te dworce to stacje węzłowe dlatego np. Zabrze nie jest dworcem klasy A. Żadna, nawet najmniejsza linia nie kończy ani nie rozpoczyna się w Zabrzu tylko w Gliwicach. U nas zbiega się kilka linii, łącznie z niefunkcjonującymi obecnie trasami do Rybnika przez Knurów, do Czerwionki-Leszczyny przez Ornontowice i do Katowic Ligoty przez Rudę Śląską Kochłowice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 10:43, 09 Mar 2011    Temat postu:

1. Klasy dworców nie wynikają z jakiejś wydumanej strategiczności, ale z ilości pasażerów. Powyżej 2 mln rocznie jest klasa A. U nas ruch jest spory, bo ludzie z Opolszczyzny masowo przesiadają się w stronę GOPu.

2. Po rozdzieleniu PR i IC gliwicka grupa postojowa przypadła tym pierwszym. IC początkowo płacił za nocowanie tam swoich pociągów, ale na dłuższą metę było to nieefektywne stąd decyzja o wysłaniu ekspresów do Wrocławia. To samo stało się później udziałem pośpiesznych, gdy te trafił do IC.

3. Gliwice mają odkupić część terenów pod węzeł przesiadkowy i nowy łącznik Tarnogórska-Toszecka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Użyteczności Publicznej Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin