Autor |
Wiadomość |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Wto 11:10, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Qrwa, jak to jest.? Dla PKP jest to niby bardzo wazny i sprzedac go nie moga, a teraz nagle spada z listy priorytetowej, czyli jednak taki wazny nie jest...
No comment.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:43, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
O tym że dworzec może się nie załapać mówiło się już w grudniu. Z tego co pamiętam to chodziło o zbyt późne złożenie papierów o dofinansowanie.
"Jacek Prześluga, odpowiadający w PKP SA za rewitalizację dworców kolejowych, wyjaśniał podczas wspomnianej konferencji, że odrzucone zostały projekty "na dworzec w Bydgoszczy, na dworzec w Gliwicach, na dworzec w Szczecinie i na bezpieczeństwo publiczne na warszawskich dworcach.” Mówił również o braku środków na ich modernizację oraz o mizerności funduszy przyznawanych na ten cel przez państwo"
"Sprawę postanowiliśmy jednak zbadać u źródeł. Z przekazanych nam przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wynika, że podczas aktualizacji listy projektów indywidualnych w sierpniu 2010 r. projekty dworców w Gliwicach i Bydgoszczy zgłoszono po upływie wymaganego terminu. Nie było więc żadnej możliwości przyznania im dofinansowania."
Takie coś znalazłem. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez senet dnia Wto 11:57, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 11:46, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Na szczęście prace nad centrum przesiadkowym są niezależne od remontu dworca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:59, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
@Saleen najlepsze, że Zabrze wydzierżawiło dworzec na 29 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Wto 12:25, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
^^ No to teraz bedziemy mieli porownanie jak jest zarzadzany/prowadzony itp. dworzec pod skrzydlami PKP, a jak pod skrzydlami miasta Zabrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:58, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No to teraz niech Zabrze płaci za remont... My może jeszcze trochę poczekamy, ale zawsze to 80 mln w kieszeni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 13:29, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | @Saleen najlepsze, że Zabrze wydzierżawiło dworzec na 29 lat |
Gliwicom też złożono taką propozycję, ale trudno się było na to zgodzić. W praktyce miasto wyremontowałoby dworzec za te 60 czy 80 mln zł, a zaraz potem musiało go znowu oddać kolei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:35, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
to o dworcu w Zabrzu jakby kogoś interesowało.
@m966 29 lat to nie tak zaraz:). Z tego co pamiętam to właśnie PKP nie chciało się na to zgodzić. Dla nich dworzec w Gliwicach jest strategiczny.
Mam nadzieje, że magistrat nie będzie się oglądał na PKP i centrum przesiadkowe powstanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez senet dnia Wto 13:36, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Wto 13:37, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A czy nie powinno byc tak, ze to kolej powinna dzierzawic budynki dworcow w danym miescie?
Docelowo PKP powinny byc odpowiedzialne tylko za tory i ewentualnie perony, a nie budynki dworcow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 13:57, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | Z tego co pamiętam to właśnie PKP nie chciało się na to zgodzić. Dla nich dworzec w Gliwicach jest strategiczny. |
Ostatnio niestety coraz mniej strategiczny. Szczególnie od czasu, gdy wyprowadziło się stąd PKP IC i przestały "nocować" pośpieszne oraz ekspresy.
senet napisał: | Mam nadzieje, że magistrat nie będzie się oglądał na PKP i centrum przesiadkowe powstanie. |
Węzeł powstaje na terenach kolejowych, więc oglądać niestety się musimy, ale remont dworca nie jest niezbędny do tego, żeby ruszyć z pozostałymi pracami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:07, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Gliwice to dworzec kat. A z wyniekiem 5 770 tys. pasażerów rocznie... Nie wiem czy dworzec z w Zabrzu zalicza się do tej kategorii... A z tą wyprowadzką PKP IC to o co chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:08, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
@m996 PKP tutaj akurat patrzy pod innym kątem. Po prostu z Gliwickiego dworca korzysta dużo podróżnych, dlatego nie chcą się go pozbyć.
A te tereny pod centrum przesiadkowe będą dzierżawione czy miasto stanie się ich właścicielem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:16, 08 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
@kwachu89 zapewne m966 chodzi o to, że już nie ma punktu oporządzania składów IC. Do 2008 z Gliwic startowały niektóre IC i pośpieszne ( które były w PR). Do tego trzeba dorzucić likwidacje lokomotywowni przez Cargo. Także kolejowo Gliwice straciły w ostatnich latach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 9:16, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | Gliwice to dworzec kat. A z wyniekiem 5 770 tys. pasażerów rocznie... Nie wiem czy dworzec z w Zabrzu zalicza się do tej kategorii... A z tą wyprowadzką PKP IC to o co chodzi? |
W Polsce funkcjonuje 13 dworców klasy A. Są to tzw. dworce strategiczne. Gliwice są jak najbardziej jednym z tych dworców. Wszystkie te dworce to stacje węzłowe dlatego np. Zabrze nie jest dworcem klasy A. Żadna, nawet najmniejsza linia nie kończy ani nie rozpoczyna się w Zabrzu tylko w Gliwicach. U nas zbiega się kilka linii, łącznie z niefunkcjonującymi obecnie trasami do Rybnika przez Knurów, do Czerwionki-Leszczyny przez Ornontowice i do Katowic Ligoty przez Rudę Śląską Kochłowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 10:43, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
1. Klasy dworców nie wynikają z jakiejś wydumanej strategiczności, ale z ilości pasażerów. Powyżej 2 mln rocznie jest klasa A. U nas ruch jest spory, bo ludzie z Opolszczyzny masowo przesiadają się w stronę GOPu.
2. Po rozdzieleniu PR i IC gliwicka grupa postojowa przypadła tym pierwszym. IC początkowo płacił za nocowanie tam swoich pociągów, ale na dłuższą metę było to nieefektywne stąd decyzja o wysłaniu ekspresów do Wrocławia. To samo stało się później udziałem pośpiesznych, gdy te trafił do IC.
3. Gliwice mają odkupić część terenów pod węzeł przesiadkowy i nowy łącznik Tarnogórska-Toszecka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|