|
|
Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:11, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o tę koncepcję, to myślę, że SMM powinno trochę jednak przycisnąć, żeby miasto i PKP wyjątkowo zrezygnowały z przetargu na rzecz konkursu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:38, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy na tym etapie konkurs jest taki istotny jak prawidłowe rozwiązanie bieżącego problemu (ogólnie rzecz biorąc w konkursach skupia się uwagę na inne zagadnienia). Istotniejsze może być bezpośrednia współpraca z UM (oczywiście gdyby był jasny kierunek rozwoju miasta )... Szczerze mówiąc boję tego co może wymyślić PKP jeżeli będą "sami tworzyć przestrzeń nowego centrum" - nikt chyba o tym nie wiedział że PKP ma taki zamiar ?! że tam budować centrum przesiadkowe ?
Boję się jeszcze o jedną istotną sprawę - w zasadzie to już nie ma sprawy, ale jak powstanie centrum przesiadkowe na "północy"... to przywracanie w przyszłości linii tramwajowej kompletnie minie się z celem. Czyli ta inwestycja może tak naprawdę przynieść więcej problemów (i to długoterminowych).
Co Wy o tym myślicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 8:41, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Z ciekawostek odnośnie remontu to od razu mają lecieć ze wszystkim i z halą, i z peronami. W Ministerstwie zapadła decyzja, że linia Łabędy-Jęzor nie będzie remontowana, ale budowana od nowa w istniejącym śladzie, więc nie ma ryzyka, że wyremontowane teraz perony będzie trzeba później przebudowywać pod nowy ślad. No i koszt wzrósł już do 60 mln zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 9:34, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się poniekąd z Michałem. Akurat w tym jedynym wypadku konkurs mógłby mocno opóźnić budowę -> mamy tu interes 3 podmiotów, wyobraźcie sobie, co by było, gdyby konkurs wygrało coś bardzo kosztowne - zaczełyby się przepychanki etc. A tu się trzeba dogadać. Aczkolwiek pomyślimy nad jakimś pismem.
Co do tramwaju - z jednej strony tak, z drugiej ciężko blokować inwestycje (a takie centrum po prostu musi powstać) z tego powodu.
Aha, to nie jest pomysł PKP, tylko miasta, a PKP w to w chodzi.
M966-> super info . 60mln to oczywiście nie jest budowa super hali peronowej etc., ale to już solidna kwota na modernizację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 11:18, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Z rynkowego szczegóły:
"Obiekt czeka gruntowna przebudowa.
Obejmie zarówno sam
zabytkowy budynek, jak i perony
oraz dojoecia do nich. Wymienione
zostan¹ praktycznie wszystkie
elementy m.in. posadzki, okna,
zadaszenie. Dworzec zostanie
dostosowany do potrzeb osób
niepe³nosprawnych.
Na peronach pojawi siê nowa nawierzchnia
i nowe wiaty.
Bardzo prawdopodobne jest, ¿e
obok ju¿ istniej¹cego po³¹czenia
z ulic¹ Tarnogórsk¹, poprowadzone
zostanie drugie. W ka¿dym
Zakres robót, jaki zaplanowano w Gliwicach, jest jednym
z najwiêkszych w Polsce.
przejoeciu schody po jednej stronie
zostan¹ zachowane. W przejoeciu,
które obecnie jest przelotowe,
zamontowane zostan¹ schody
ruchome, w drugim – windy. Po
obu stronach dworca powstan¹
miejsca parkingowe - prawdopodobnie
p³atne.
Z placu dworcowego powinny
znikn¹æ stanowiska autobusów
PKS, które zostan¹ przeniesione
w nowe miejsce."
Przydałoby się przebicie drugiego tunelu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 11:18, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PeWee
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:44, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
brzmi super. termin startu 2011 czy 2012 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:49, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Podobno 2011 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 21:31, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Kolej wyremontuje gliwicki dworzec. Będzie też węzeł
Iwona Sobczyk
2010-06-03, ostatnia aktualizacja 2010-06-03 20:41
Na tę chwilę gliwiczanie czekali bardzo długo. - Przewidujemy, że prace budowlane rozpoczną się w 2011 roku, a zakończą w roku 2013 - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA.
Remont obejmie gmach dworca i plac przed nim. W budynku zostaną wymienione wszystkie instalacje, okna i drzwi. W planach jest też m.in. remont elewacji, wydzielenie strefy oczekiwania dla pasażerów, wprowadzenie ujednoliconego systemu identyfikacji wizualnej i przystosowanie dworca do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja ma kosztować około 30 mln zł. Kolej zapłaci za nią ze środków własnych i budżetu państwa. Kolejny etap remontu, też wart 30 mln zł, ma objąć tory i perony. Tym zajmie się PKP PLK.
Planom kolei bacznie przygląda się Ewa Pokorska, gliwicka konserwatorka zabytków. - Budynek dworca to obiekt modernistyczny pochodzący z pierwszej połowy XX wieku. Wymaga remontu, ale należy go przeprowadzić z uwagą - mówi. Cenne jest wnętrze budynku, gdzie zachowały się między innymi oryginalne okładziny lastrykowe i eleganckie słupki rozdzielające kasy. Sporą wartość ma także wykonana w latach 60. kamionkowa mozaika na ścianie holu. - Teraz może tego tak bardzo nie widać, bo pokrywa ją warstwa brudu, ale to naprawdę ciekawa rzecz. Rozmawiałam już na jej temat z przedstawicielami kolei. Na pewno zostanie zachowana - mówi Pokorska.
W przyszłości zmienić mają się także okolice stacji. - Przyległe do dworca tereny należą w części do kolei, w części do miasta. Podpisaliśmy porozumienie dotyczące stworzenia wspólnej koncepcji zagospodarowania tego obszaru - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik magistratu.
Koncepcję opracuje zewnętrzna firma wyłoniona w przetargu. Wiadomo, że przy dworcu ma powstać Centralny Węzeł Przesiadkowy, skupiający rozmaite środki komunikacji publicznej i parkingi dla samochodów osobowych, a układ drogowy w okolicy czeka przebudowa. Miasto wspólnie z koleją ma też szukać inwestorów dla tych terenów. Dokładny plan rewitalizacji terenów wokół dworca ma być gotowy w przyszłym roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Brawo Pokorska! Większość konserwatorów pozostałości po latach 60' olałaby sikiem prostym. Martwiłem sie o tę mozaikę, cieszę się, że zostanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:01, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ktos wie co ta mozaika przedstawia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kudlok
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice / Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:35, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Heh, nigdy nie zwróciłem na to uwagi, wstyd Zawsze rzucało mi się w oczy tylko "E = mc2" gdzieś przy dolnej krawędzi...
A tak swoją drogą - autobusy PKS mają zniknąć sprzed dworca i przenieść się "gdzieś", do końca chyba nie wiadomo gdzie. Dworzec autobusów miejskich zaś wg. miasta ma być przy Focusie. To, ja się pytam, jaki węzeł ma być przy dworcu? Czy autobusy PKS i miejskie, prócz zaliczania swoich dworców będą zawijały też pod dworzec kolejowy? Czy też szykuje się jakaś generalna zmiana koncepcji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 23:00, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jeśli dobrze jarzę, do za dworcem, a to przy foocusie to się tylko szumnie będzie nazywało dworcem, a w rzeczywistości będzie po prostu jednym z przystanków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:15, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja wiem że do renowacji peronów (nie mówimy o dworcu) jest jeszcze kupa czasu, i nie wiadomo czy to w ogóle przez PLK będzie klepnięte, bo jak wiadomo z nimi róźnie bywa , ale już wychodząc trochę naprzód chciałbym się zająć estetyką peronów... Otóż ogólnie wiadomo że standardowe modernizacje peronów nie wychodzą peelce najlepiej... Zazwyczaj wygląda to tak jak w Tczewie.
[link widoczny dla zalogowanych]
I szczerze mówiąc nie widziałem jakichś innych rodzajów peronów po standardowej modernizacji. ZTCP to nawet Wrocław Główny (sztandarowa inwestycja PKP) ma mieć takie perony. Natomiast dzisiaj po raz pierwszy zobaczyłem zupełnie inną jakość peronową ... Co prawda to jest dworzec SKM w trójmieście ale wydaje mi się że tam zarządcą peronów też jest PLK. Oto i on
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz chyba faktycznie za wcześnie o tym mówić, ale warto by zobaczyć taki problem (chociaż zdaję sobie z tego sprawę że jest masa ważniejszych rzeczy przy projekcie renowacji dworca )...
A już tak całkiem na marginesie to PLKa powinna czerpać garściami z rozwiązań niemieckich tak jak robią to Czesi
[link widoczny dla zalogowanych]
ale na to przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 13:06, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | Ja wiem że do renowacji peronów (nie mówimy o dworcu) jest jeszcze kupa czasu, i nie wiadomo czy to w ogóle przez PLK będzie klepnięte, bo jak wiadomo z nimi róźnie bywa |
Zgodnie z aktualną wiedzą na ten temat, perony mają być robione równolegle z dworcem. I ma na to pójść 30 mln zł, więc jest szansa, że nie będzie byle jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 13:35, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
^^ pytanie, co się z tym wiąże. Czy 30mln idzie tylko na wygląd peronów, czy 30mln idzie również np na zmianę układu torów w obrębie stacji. Do tego mają być montowane windy, schody ruchome etc. Ale 30mln to i tak nie mało. Obawiam się natomiast, że np 4ty peron zostanie tak, jak jest i będzie się różnił od reszty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 13:38, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Za 30 mln będą perony i tunel. Tory będą robione kiedy indziej.
BTW w nawiązaniu do zdjęć kwacha: Perony na SKMce podobają mi się znacznie bardziej, niż ten trzeci przykład z Czech.
kaspric napisał: | Obawiam się natomiast, że np 4ty peron zostanie tak, jak jest i będzie się różnił od reszty... |
Albo co gorsza resztę peronów zrobią tak, jak czwarty.
Osobiście uważam, że polecą z wszystkimi peronami. Tym bardziej, że ten czwarty też już jest mocno zdziadowany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Nie 13:40, 06 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|